bouw eminence kappa 15 LF subs + nieuwe toppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nico
    • Feb 2003
    • 29

Hey, zie ik daar ook nog een speaker van Stage Line staan? Is dat toevallig het type PAB 345? Zo heb ik er ook nog een 6 tal van staan. Gebruik je die als topkast of heb je daar nog andere voor? 'k Vind die speakers van Stage Line trouwens niet slecht klinken.

Nog veel zelfbouw succes!!!

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

Die stageline speakers zijn inderdaad de PAB 345 (3wegs 300watt rms, 15inch-1inch-bullet) en die heb ik altijd al als top gebruikt >150hz.

Ik hoop dat ze nu ook 2 subs per kant kunnen bijhouden maar denk wel dat dat nog juist gaat lukken vermits de subs niet echt zwaar versterkt zijn (750wrms per 2)

Toppen hangen op een crown MA601 2*250watt rms @ 8ohm
      subs hangen op qsc rmx 2450 2*750wrms @ 4 ohm
      en daartussen behringer cx3400

Groeten,
      Dieter, D.D.A. Sound & Light
      MVG,
      Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

• nico
        • Feb 2003
        • 29

Ik wil er ook een paar subjes bij maar ben er nog niet uit of ik die ga kopen of zelf bouwen. De subkasten die Stageline heeft vind ik nogal knibbel knabbel knuisje , als je begrijpt wat ik bedoel...

Ik heb je homepage ook een keer bekeken.Zag er goed uit! Alleen qua licht mag er nog wat bijkomen maar dat zal wel goedkomen denk ik hé.

Groetjes,
        Nico

Comment

• Pulse
          • Oct 2001
          • 666

Voila, hier zijn nog enkele fotos van het definitieve resultaat.
          Kan zijn dat de speakerschuim nog wat losjes hangt wat ik had niet genoeg velcro tape om die deftig te bevestigen (in bestelling)

Groeten,
          MVG,

Comment

• Pulse
            • Oct 2001
            • 666

Ik had ook nog beloofd de afmetingen te geven:

Deze zijn voor hout van 18mm dikte

achterplaat: 53.4cm*64.4cm
            boven en onder: 47cm*57cm
            zijkanten: 47*64.4cm
            basreflex poort: 53.4cm* 25cm (diepte aan te passen aan gewenste afstemming of gebruikte speaker, voor deze subs is een poortlengte van 25cm gekozen)
            frontplaat:53.4cm*56.6cm

Bouw is vrij simpel, wel niet vergeten gebruik te maken van goede verstevigingslatten en rechtgezagen hout! Ook eraan denken alles mooi te lijmen en zorgen dat er alleen lucht uit de poort komt en niet uit andere delen van de kast.

Het stuk hout van de basreflexpoort onderaan de frontplaat vastmaken
            en je hebt je frontplaat en poort al, deze dan ongeveer 1.5cm diep monteren in de kast zodat er nog rooster en speakerschuim voor kan zonder dat het over de kastranden gaat.

Groeten,
            MVG,

Comment

• Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

Ga je ook nog schuim voor je toppen maken? Lijkt het een mooi geheel...

Ziet er mooi uit!

Groetjes

Comment

• Pulse
                • Oct 2001
                • 666

Aan schuim maken voor de toppen heb ik eerlijk gezegd nog niet gedacht maar dat zou wel kunnen.

Het is ook kwestie van smaak vind ik, je moet niet alle speakers persé bedekken, en ik gok erop dat het bier nooit zo hoog vliegt tot de toppen :-)

Het is nu toch ook nog afwachten of de toppen nog gaan voldoen met 2 subs eronder dus het kan wel zijn dat er eens een keer andere toppen op komen.

Ik zal eens kijken hoeveel schuim ik nog heb liggen, maar ik ga er geen nieuw stuk voor kopen want dat spul is vrij prijzig voor wat het is.

Groeten,
                MVG,

Comment

• bertuss
                  • Jan 2002
                  • 816

denk je dat je voldoende midhoog hebt nu, met een 6tal 15" speakers voor de bas?
                  mn vraag is eigenlijk wat er prezies in de tops zit voor het hoog.

Comment

• Pulse
                    • Oct 2001
                    • 666

Die 15inch speakers van de toppen moet je niet meetellen als bas want deze beginnen pas vanaf 150hz.
                    Verder zit ter een 1 inch driver voor het midhoog, en dan nog zo'n bullet tweeter voor het hoog. Deze elk ongeveer 30watt rms.

Het is wel een feit dat je veel minder vermogen in het mid-hoog nodig hebt dan in het laag maar kan wel best dat het nu wat uit verhouding is gegaan

Ik moet nog eens testen of ik voldoende top heb tov de subs. In de garage thuis heb ik wel al getest en daar lijkt het voldoende, maar dat is eigenlijk geen referentiepunt, eerstvolgende feest neem ik de set eens mee en ga ik testen.

En als de top het niet bijhoudt, beetje bas terugdraaien kan altijd he...

Ik ben trouwens van plan nog es een keertje de toppen te vervangen door hoorngeladen 10inch - 1inch of 12inch 2inch exemplaren, dan heb ik zeker genoeg mid-hoog

Groeten,
                    MVG,

Comment

• Daan is gek
                      • Nov 2002
                      • 26

Hey Pulse

ik heb een vraag, jij vertelde dat je twee kappa 15LF voor 303 euro gekocht hebt. Ik zou graag willen weten waar je ze gekocht hebt, want ik wil je kasten gaan nabouwen. Nog een vraagje hoe stel jij je cross-over in voor je subs op welke frequentie?

Misschien weet iemand anders waar je deze speakers goedkoop kan krijgen.

Alvast bedankt,

groet daan

Comment

• Pulse
                        • Oct 2001
                        • 666

Ik hou het momenteel op 150hz, dan is het totaalvolume het grootste, en klank het best.
                        nadeel is dan wel dat ik de 15incher van de toppen amper gebruik vermits die dan pas begint op 150hz en dat overlappen van frequenties bij die cx3400 niet mogelijk is.

Maar ik ben toch vanplan er eens andere toppen op te zetten van wat hoger niveau en met een 10 of 12incher ipv een 15incher, en waarschijnlijk ook een LEM dx24 processor ipv. de behringer.
                        mooie plannen maar eerst weer centjes hebben :-(

Ik zit nu trouwens met een probleem dat mijn 2 oudste subs de luidsprekers zo goed als versleten zijn, ook weer kosten.

Ik ben op zoek naar een recone set voor 1 van de speakers, kan iemand me daarmee helpen want sommigen zeggen dat ze niet verkrijgbaar zijn, anderen zeggen vanwel maar moeilijk te vinden ?
                        (het gaat hier om een speaker van slechts 2 jaar oud met een voicecoil die schuurt, vind ik zonde om die speaker weg te gooien daarvoor)

Groeten,
                        MVG,

Comment

• Daan is gek
                          • Nov 2002
                          • 26

misschien vind je het brutaal dat ik het vraag maar ik zou het echt graag willen weten waar je die speakers gekocht hebt.Ik vind het echt een mooi ontwerp!
                          Oja
                          heb je de plaat van de baspoort aan de frontplaat vast gemaakt of heb je die aan die balk gemaakt die ervoor zit
                          Is het eigelijk een eigen ontwerp?

groet daan

Comment

• Pulse
                            • Oct 2001
                            • 666

De plank van de baspoort is aan beiden vastgemaakt, dus aan de frontbalk én aan de balk die ervoor zat zodat er voldoende raakoppervlak was voor lijm en schroeven.

Voor de speakers te kopen zou ik eens vragen aan PB-audio(Michel of Rob) of aan Davy Gabriëls van Flash sound&light.
                            Kunnen speakers wel aan leuke prijs leveren denk ik.

--Ik neem aan dat J&h geen losse speakers van eminence verkoopt daarom geef ik deze namen--

Groeten,
                            MVG,

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

Ik vind het een net setje pulse...

Lighting to the MAX !!!
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment