Zelfbouwsubje RCF

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

Wellicht dat de aandrijving van de conus toch hetgeen is waar we in de toekomst een vervanger voor vinden.
    Powersoft heeft al iets op de markt gebracht, iemand hier al ervaring mee?
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Originally posted by kvdb013
      Wellicht dat de aandrijving van de conus toch hetgeen is waar we in de toekomst een vervanger voor vinden.
      De Powersoft M-Force maakt het mogelijk naar een extreme Xmax en grotere zware conus te gaan, maar het gevecht om de energie in de lucht te krijgen verandert niet. Houd in het achterhoofd dat een speaker met 100% rendement niet beweegt! ... ;-)

Je moet je ook afvragen of het praktisch wel nuttig is om extreem hoge SPL op één plek te hebben. Voor een egale spreiding wil je al snel naar een subarray en om overlast te beperken heb je al snel cardioide opstellingen nodig. Dus ik denk dat er een praktische grens is aan hoeveel output per kast nog nuttig is. Ik denk ook dat we daar al dicht in de buurt zitten.

Dat zie je al een beetje terug in de (ge-hype-te) mini line arrays (Bose L1 ed) en de nog niet zo bekende Tectonic Labs speakers: systemen die zich richten op spreiding ipv max SPL.
      Last edited by PvG; 21-11-15, 12:24.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by kvdb013
        De M-Force van Powersoft is een briljante oplossing om het probleem van warmte afvoeren te verbeteren en dus meer vermogen te kunnen verwerken. Het rendement blijft echter nog steeds rond die 3% hangen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

De vraag is ?
          Kan dit en is dit te doen ?
          Misschien had ik beter dit topic niet gestart ?
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by sis
            De vraag is ?
            sis
            Dit ding zal het echt wel doen, ik ben alleen van mening dat je met een goed 18" ontwerp in het voordeel bent op verschillende vlakken.
            Tot nu toe heeft dit topic best een aardige discussie opgeleverd dus prima dat je het gestart bent toch?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Originally posted by sis
              De vraag is ?
              sis
              4x 21" is prima te doen als infra-sub voor een vaste opstelling in een grote club. Maar minder geschikt voor de mobiele drive-in...
              Prima topic, maar misschien moet je ons wat meer sturen, ander gaan we off-topic ;-)

Wat wil je precies weten?
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...