Cubo Kick

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Cubo Kick 15 @ 45 cm breed, die ik graag herdoop als Cubo Kick Medium. Dat maakt Cubo Kick 12/ Klein en Cubo Kick 15/ Groot.

Mvg Johan

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Eerste meting:

Cubo Kick 12 vs de Xtro 2 x 15" sectie, +6 dB stelt 2 x Cubo Kick 12 met 2 W, tegenover Xtro (2 x 15") met 2 W voor. Ik heb nog het voornemen om tegenover een halve Xtro (1 x 15") te meten.

Comment

• ivan2912
        • Jun 2012
        • 69

Hoi Rademakers, mooi om te zien dat er nieuwe ontwerpen komen. Ik ben misschien wel geïnteresseerd om een keer de Cubo serie te bouwen, de 15 inch kick en 18 inch subs. Nu ben ik nieuwsgierig: Ben je van plan om ook een Cubo top te ontwerpen?
        Ivan

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Dat er een Cubo Top komt staat wat mij betreft vast. Over het wanneer laat ik me niet uit behalve dat ik denk dat we wel 1,5 jaar verder zijn voordat ik me serieus met prototypes ga bezig houden (wat mij betreft inclusief passief crossover). Momenteel ga ik uit van een compleet hoorngeladen systeem, genoeg om 2 a 3 Cubo 15's per kant bij te houden (hetzelfde als de kick). Ik wacht momenteel nog even het verloop van Cubo Kick af, waarvan er inmiddels tenminste 1 is gemaakt en gebruikt

Mvg Johan

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Dit is een aardig startpunt: https://soundforums.net/threads/1131...ll=1#post90527.
            2x12" hornloaded + BMS 4594nd 1.4" coax driver. Nu nog "ff" makkelijk te bouwen maken.

Is het een idee om de horn flares van bijv 1mm dik alu-plaat te maken. De loop van de hoorn in de zijpanelen/bracing frezen en dan de alu-plaat in de gefreesde sleuf buigen (vast lijmen/kitten)? Achterzijde van de aluplaat evt dempen met bitumen oid?
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...