Zelfbouw Project (DHZ Sub)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VrijeVogel
    • Nov 2013
    • 107

Originally posted by MusicXtra
    Als je de bestanden in autocad hebt, stuur ze door naar mij als je wilt, kunnen andere bouwers er wellicht ook plezier aan beleven.
    Heb je nog een host nodig?

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

helaas weinig werkzaamheden aan de sub maar wel weer wat onderdelen binnen gehad gisteren...

Comment

• showtimesound
        • Nov 2012
        • 1

Originally posted by vdlaanlichtengeluid
        Dat zal ik doen. Heb nu de helft klaar staan. Sander, klopte het trouwens dat de hoogte van het innerside panel van de handvaten iets te hoog is/was? Ik had deze ook netjes 5mm ingefreest maar had dan maar 190mm nodig kwa hoogte.
        Ja , dat is inderdaad ook iets waar ik tegen aanliep! Verder klopte alles precies bij mij! Ik ben momenteel ook 4 kastjes aan het bouwen! Zie dat je al aardig op weg bent! Die autocad tekeningen zie ik ook heel graag verschijnen!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

Zo even het stof eraf... De meranti multiplex kist staat in de schuur en daar gaat niets meer mee gebeuren. Liefhebbers? hij is nog niet klaar, voor de prijs van een plaat hout is tie van jou.

Maaarrrrrrr... De autocad tekeningen zijn klaar. Ik heb een aantal dingen aangepast naar eigen idee. Dingen gezien gebruikers ervaringen en dingen die voor mij misschien gewoon makkelijke handigheidjes zijn. Even alles op een rijtje,

- Vrijdag licht er waarschijnlijk een bouwpakketje klaar voor mij bij NLCases.
          - Ik heb het voorfront van de speaker 2mm verder naar binnen gezet. Dus ipv 38mm tot de grill heb ik 40mm. Ik hoop dat dit genoeg is maar ik denk het wel.
          - Bovenzijde komt er een statief flens in met een M20 schroefdraad aansluiting.
          - Achterzijde, ik heb de connectorplaat veranderd. Er komen bij mij 2 platen in met een ronde NL4 erin. 1 onderin de kist. 1 bovenin de kist.
          - Aan de boven en onderzijde van de kist heb ik doppen zitten welke zowel bovenop als onderop 2mm worden ingefreest. Om glijden te voorkomen en om eventuele druk met schuiven niet op het boutje te laten rusten maar op het hout over te brengen.
          - Zowel de ingangen als de uitgangen van de poorten worden halfrond afgefreest om de flow naar buiten te verbeteren en mogelijk minder last te krijgen van poortruis. Misschien verwaarloosbaar maar in mijn caraudio verleden heb ik hier veel last van gehad. Ook andere delen die in de kist zitten worden halfrond afgefreest.

Volgensmij was dit het wel zo'n beetje. De kosten voor het frezen daar kun je zelf dus absoluut niet tegenop frezen! Voor mij is het aftrap zelf frezen ik breng het voortaan altijd weg.

Ik houd jullie zeker op de hoogte en vrijdag zullen de eerst plaatjes naar voren komen. Oja, en ik heb nu wel Fins Berken Multiplex

Grt.
          Fred.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

Het duurde iets langer door drukte met haastklussen maar ik kan morgenochtend het pakketje ophalen bij NL Cases... Word weer bouwen dus...!!!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

Zo dan... Afgelopen zaterdag het pakketje opgehaald. Gisteren op mijn gemak begonnen met bouwen. Maar dat freeswerk! Je kan er zelf dus echt niet tegenop frezen. Vanavond ga ik even wat foto's maken voor jullie zodat jullie dit ook eens kunnen zien.

De wijzigingen die ik tot nu toe heb gedaan bevallen me erg goed! Zet het geheel heel erg makkelijk in elkaar en weet zeker dat dit in de praktijk heel fijn gaat zijn voor mijn gebruik. Nu snel verder bouwen en kijken hoe dat klinkt...

Comment

• teunos
                • Feb 2008
                • 352

Benieuwd! (tien tekens)
                ''diamonds are forever''

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                  • Jun 2010
                  • 640

En onder het motto... Wij willen plaatjes zien... Daar zijn ze dan eindelijk... Sorry voor het lange wachten mannen.

Snapshot van voren. Met de statief flens er even los in gelegd. Ook zie je als je goed kijkt de verzinkingen voor de doppen aan de onderkant van een eventuele "stack" of voor 2 gemakkelijk te kunnen transporteren.

Vanaf de binnenkant gezien. Hij is nog helemaal leeg verder. Dit komt min of meer door een tekenfoutje van mij in Autocad. Morgen heb ik nieuwe poortpanelen en kan het hele binnenwerk er ook in.

Achterkantje, zoals jullie nu goed kunnen zien zijn er bij 2 connector plaatjes aanwezig ipv 1 grote heb ik gekozen voor 2 kleine. Waarom? Omdat ik het altijd zo'n rot gezicht vind om die doorluskabels te zien. Ik denk dat dat zo een stuk minder is en in ieder geval heb ik er een goed gevoel bij... Deze plaatjes zal ik morgen even goed op de foto zetten. Deze zijn aan de randen ook zodanig afgefreest dat ze precies in het gat vallen en daardoor weer beter te verlijmen zijn. (Dit kan goed tussen mijn oren zitten)

Puur voor het gezicht heel even het front erin gezet. Hij is er alweer uit.

Ik zou zeggen brand maar los. Mochten jullie nog tips hebben zijn deze nog van harte welkom.

Grt.
                  Fred.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Waarom heb je het frontpaneel niet ingefreesd?
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

Originally posted by MusicXtra
                      Waarom heb je het frontpaneel niet ingefreesd?
                      Ik denk omdat de ontwerper/architect dit niet getekend heeft.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

Aha... Nu snap ik hem... Op zich kan het geen kwaad lijkt me? Of word de kast er zoveel stijver door? Zodra ik deze kist in elkaar heb zitten en de 2e gefinetuned is ga ik de tekeningen even doorsturen naar jou Sander. Echter het CNC filetje heb ik niet want die behoort aan de frezer. Ik kan wel vertellen waar ik ze heb laten frezen dan kan in principe iedereen daar gewoon terecht.

Ik ben nu meen ik 150 euro ex kwijt aan hout en het frezen. Ik moet de factuur nog krijgen.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by kvdb013
                          Ik denk omdat de ontwerper/architect dit niet getekend heeft.
                          Dat klopt inderdaad, punt was dat je dan de freessleuven zichtbaar hebt in de poorten.

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Originally posted by vdlaanlichtengeluid
                            Ik ben nu meen ik 150 euro ex kwijt aan hout en het frezen. Ik moet de factuur nog krijgen.
                            Dat is per Sub? of voor 2 subs? Is eigenlijk niet eens overdreven duur, zelfs goedkoop omdat deze kwaliteit berken ook niet goedkoop is. (65 euro ex per plaat als ik me niet vergis)

Wanneer krijgen we eigenlijk de tekeningen van die Prospectset eens hier op dat forum?? ...

(zzzzz.....zzzzzz...zzzzz......Mengtafeldag.....zz zzz...PROSPECT!!!.....zzzz...zzz....WAT EEN BAK LAAG EN DEFINITIE.....zzzz..zzzzz.....zzz....Joh doe dat mij maar, een prospectsetje met een kleine aanvulling door de daltons...zzzz.zzzz......

DrBeat schrikt wakker.....uit een natte droom...... hahahaha
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

hahaha dat is de prijs voor 1 sub. uiteraard zit er dan nog wel je freeswerk aan voor het afronden van de kanten edg maar het is inderdaad niet duur.

Ik heb eventueel tekeningen beschikbaar in autocad. Deze verstuur ik binnenkort ook naar sander zodat iedereen die bij hem aanklopt ook deze tekeningen kan krijgen. Wel krijg je dan mijn versie met de 2 connector platen in de achterkant. Ook staat het front iets verder naar binnen dan anders. Ze zijn dus niet 100% gelijk aan de versie die sander heeft getekend.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by drbeat
                                Wanneer krijgen we eigenlijk de tekeningen van die Prospectset eens hier op dat forum?? ...

(zzzzz.....zzzzzz...zzzzz......Mengtafeldag.....zz zzz...PROSPECT!!!.....zzzz...zzz....WAT EEN BAK LAAG EN DEFINITIE.....zzzz..zzzzz.....zzz....Joh doe dat mij maar, een prospectsetje met een kleine aanvulling door de daltons...zzzz.zzzz......

DrBeat schrikt wakker.....uit een natte droom...... hahahaha
                                Ik wil best een tekening maken van de Prospect set, een foto is wel veel makkelijker.
                                Die natte droom kan gewoon werkelijkheid worden hoor, kwestie van ff sparen en vervolgens een setje bij me bestellen.
                                @vdlaan; die achterplaat kan ik waarschijnlijk wel aanpassen, dat front iets naar achter is prima, er waren wat problemen met conussen die tegen de grille kwamen.

Comment

Working...