Magneet losgekomen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Magneet losgekomen

Bij 1 van mijn Beyma 15k200 luidsprekers is de magneet losgekomen van de korf (nu dus 2 delen )
    Het lijkt erop dat bij deze de lijm is losgekomen. Ik zie echter ook nog een 8-tal 'resten' van een schroef, bout, positionerings punten (????) zitten.
    Iemand een idee hoe magneet en korf af fabriek aan elkaar bevestigd zijn? Is dit enkel met lijm en dienen die resten om te positioneren, of zit deze normaliter gebout?
    Indien dit enkel gelijmd is; met welke lijm kan ik deze normaal gezien verlijmen?
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Ik zou deze binnen brengen bij een firma die hier meer van op de hoogte is daar alles ook terug gecentreerd zal moeten worden.
    Een adres hiervoor is http://www.her-las.be/.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Meestal is de spreekspoel in dat geval ook beschadigd.
      De magneet zal opnieuw gecentreerd moeten worden en waarschijnlijk zal er dus ook een recone in moeten, al is het alleen al omdat je anders de magneet niet gecentreerd krijgt.
      Vraag me af of de betreffende driver dat nog allemaal waard is.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• rammon
        • Apr 2012
        • 59

misschien is dit iets: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

Verdorie,
          Hele reactie getypt, druk ik op annuleer ipv verzenden; dus opnieuw.

Ik heb contact opgenomen met de mensen die 'turboke' vernoemde, volgens hun liggen de kosten rond de 150€

Verkoper die Rammon aangeeft heb ik reeds gemaild, ik wacht de reactie af.

Spreekspoel is alleszins niet beschadigd, magneet is er afgevallen toen de kast op haar achterkant 'lag'.
          Wel heb ik reeds gezien dat de magneet en de korf gewoon verlijmd zaten, en niet gebout.
          De vraag die zich nu stelt is of de andere identieke speakers (7) ook last hebben van loslatende lijm of dat dit iets eenmaligs is.
          mogelijks kan ik hier preventief wat Loctite of iets dergelijks laten tussenlopen.

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

Andere speakers gewoon meenemen naar hersteller en laten nazien, die zal daar de nodige dingen wel aan doen.

Comment

• Hans van Demen
              • Oct 2011
              • 113

Originally posted by Staaf

mogelijks kan ik hier preventief wat Loctite of iets dergelijks laten tussenlopen.
              ???? Loctite ???

Plm 10 cm van de onderkant af met een hout boor van 10 mm gaatje boren, en dan 1 bus purschuim erin laten lopen. Speaker blijft dan geheid op zijn plek.......

Comment

• Staaf
                • Feb 2003
                • 398

Hans,

Ik denk dat je mijn eerste openingspost niet goed gelezen hebt?

Comment

• Hans van Demen
                  • Oct 2011
                  • 113

Dus...........

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Ik ken geen loctite die je ergens tussen laat lopen en dat het dan vast komt te zitten.
                    Dat bedoelt hans waarschijnlijk ook.

Een 15" speaker waarvan de magneet enkel gelijmd is..., is dit zo'n goedkoop type?

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

magneet is er afgevallen toen de kast op haar achterkant 'lag'.
                      Wel heb ik reeds gezien dat de magneet en de korf gewoon verlijmd zaten, en niet gebout.
                      Voor zover ik weet, zit de ijzerenpoolplaat meestal vast met schroeven/bouten aan de alukorf. De ferrietmagneet zit gelijmd op de poolplaat. Beide plaatsen laten niet zomaar los (bouten/schroeven breken of magneet loshalen van poolplaat, voor dit laatste moet je met een dikke schroevendraaier tussen magneet en poolplaat weet ik uit ervaring). Dus in jouw geval zat de gehele magneetcomstructie met alleen lijm aan de korf??
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ik ken wel meer drivers waarbij de magneet alleen met lijm vast zit, heb er zelf ook al een aantal gehad die loskwamen.
                        Probleem is dat je deze nooit goed gecentreerd krijgt zonder recone.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

Er zijn er die de kennis toch wel hebben om deze goed gecentreerd te krijgen.
                          Een tijdje geleden nog een 15" uit een top die van laadklep was gevallen moeten laten herstellen omdat deze vast zat.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Lastig als je laadklep vast zit....

Comment

• Hans van Demen
                              • Oct 2011
                              • 113

Originally posted by Turboke
                              Een adres hiervoor is http://www.her-las.be/.
                              Ben even naar de site van her-las.be geweest, en ik zag onder 1 tabblat staan dat ze ook laswerken verichten.

Inderdaad dan hebben ze hem via de Oost Indische lasboogtechniek vastgezet ! Dus...

Comment

Working...