18lw2400 plan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

18lw2400 plan

Ik ben op zoek naar een speakerplan voor de 18lw2400 van 18sound, wie o wie heeft er een plan liggen voor deze speaker. En wat zijn jullie ervaringen met deze kasten?
    ik kan deze speakers kopen voor een redelijke prijs en wil al een tijdje twee 18inch subs bouwen, vandaar deze vraag.
    als er niets uitkomt kan ik natuurlijk met WinISD aan de gang gaan, maar wil eerst even weten of er een bewezen ontwerp is voor deze speaker.

Bvd
    koen
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Is dit wat? http://www.eighteensound.com/staticC..._1400_2400.htm

Je moet denk ik wel even kijken naar het frontje.. Want daar wordt niet aan gedacht.

Volgens mij passen ze ook in elke kast waar de 18lw1400 ook in past maar dat durf ik niet te garanderen omdat de specificaties bij mij nu niet openen.

Komen die onder je 15 " toppen??
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

Het is inderdaad de bedoeling dat ze onder de 15" toppen komen te staan.
      ik vind het ontwerp van 18sound nogal aan de grote kant, deze ga ik dan ook niet bouwen.
      in eerst instantie wou ik de cubo sub bouwen maar daar twijfel ik nu een beetje over ivm de tegenvallende resultaten op de subdag.
      ik heb wel nog een plan liggen van de pro 8003as van rcf, maar weet niet hoe de speaker hierin presteerd.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

De tegenvallende resultaten van de cubo op de subdag kunnen heel goed door de opstelling veroorzaakt zijn (stukje voor een podiumrand)...
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Morgen komen RenevH, 2menCrew, Rademakers en Teunos naar mij toe om de Cubo eens goed aan de tand te voelen naast de DHZ sub.
          Het ontwerp van 18 sound is inderdaad wel erg groot, slechts iets kleiner dan mijn X128 en dat is een dubbel 18"!
          Kast van 150 liter getuned op 35-40Hz zal het prima doen met deze driver erin.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dexter
            • Jul 2005
            • 433

Krijgen we die resultaten ook te zien op dit forum? Ik ben namelijk wel benieuwd.

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Volgens mij is dat cubo ontwerp niet slecht..

Zou best wel eens kunnen dat opstelling, ruimte en het persoonlijke voorkeur verhaal tijdens die dag mee hebben gespeeld.

En inderdaad is die kast erg groot waar eighteensound hem in steekt..

Is een proefmodelletje van de cubo geen idee?
              Ben benieuwd naar het resultaat..zeker in combinatie met je top...

Maar als je de inhoud weet..de afmetingen van de poorten dan zou het niet zo heel moeilijk moeten zijn er een kastje om te bedenken mijn inziens...
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• kvdb013
                • Nov 2010
                • 337

Ik kan inderdaad wel een test cubo maken van mdf.
                maar misschien komen er nog mensen met andere alternatieven en voorstellen.
                ik zou ook zelf een kast kunnen ontwerpen, maar daar zal ik me dan in moeten gaan verdiepen. Op zich wel leuk om te doen maar ik heb er helaas weinig tijd voor, waardoor dit project op de lange baan gaat vrees ik.
                nu huur ik telkens 2 subs en wil graag zsm zelf subs hebben.

(een 18inch dhz zou ook wel leuk zijn)
                Last edited by kvdb013; 15-07-13, 12:20.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Een 18" DHZ gaat er niet komen, in elk geval niet van mijn hand.
                  Uiteraard wordt er hier verslag gedaan van wat er morgen gaat gebeuren.

Comment

• kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

Originally posted by MusicXtra
                    Dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht.

Ik zie wel dat de speaker die in de pro8003as (lf18g401) steekt qua specificaties redelijk in de buurt komt van de 18lw2400, dus misschien heb ik dan al een goed ontwerp. Of sla ik de plank nu volledig mis?

Comment

• kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

Originally posted by MusicXtra
                      Nog geen verslag gezien boor

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by kvdb013
                        Nog geen verslag gezien boor
                        Als ik hier mijn objectieve mening neerzet wordt ik zo ongeveer het forum uitgeknuppelt dus daar ben ik wat voorzichtiger mee geworden.
                        Dus, de Cubo doet het prima, de DHZ sub doet het prima en de Prospect doet het ook prima.
                        Daarom blijf ik lekker Prospects produceren.

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Objectieve mening? Da's knap Toch ben ik wel benieuwd naar een iets diepgaandere mening dan dat ze het allemaal prima deden.

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• kvdb013
                            • Nov 2010
                            • 337

Misschien is dit ook niet het juiste topic aangezien er 18lw2400 boven staat. Er waren toch meerdere personen bij? Misschien dat die een iets neutralere mening kunnen geven?

Comment

Working...