Vermogen SB 150

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ik ga niet stoer doen , maar ik denk dat ik het best geplaats ben om te weten hoe een SB 150 R werkt !
    Ik heb de originele gehad en geen namaak...
    Ik spreek over de R en niet over de Z versie ...
    Ik denk ( in die tijd ) een 15 jaar geleden dat dit kastje het enige ter wereld was die zo laag kon en dit voor een 15 " speaker.
    Een combinatie van een SB 150 R een MX 100 processor en een goede eindtrap, tja dat werkt geweldig goed.
    Wat ze op de site zetten van EAW is een richtlijn.
    Daar kan je aardig mee overweg , het probleem zit hem in de MX100...
    Enkele jaren geleden heb ik hier bij mij thuis een test gedaan .
    En die meneer had enkele processors mee...
    Hij wou dit even vergelijken met de originele MX 100...
    Hij heeft direct opgemerkt dat deze processor nog wel iets anders of meer doet dan wat er op de site van EAW staat...
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

De config van mijn SB250 even gepakt, en geplakt op klik, komen uit een Xilica, gemeten en ingesteld door Sander...
      Settings:
      HP 38 Hz, 24dB/oct
      LP 100 Hz, 24dB/oct
      PEQ1, 5 dB, 46 HZ, 0,53Oct (Q=2,706)

Ik heb geen geklapper oid in vergelijk met de originele MX300 processor. Wel heb ik er nog extra 18" sub bij voor als het nog ager moet...

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Originally posted by sis
        Ik ga niet stoer doen , maar ik denk dat ik het best geplaats ben om te weten hoe een SB 150 R werkt !
        Ik heb de originele gehad en geen namaak...
        Dat is mij zeker bekend ja! Ik heb de tekeningen nog per mail van je gekregen

De MX 100. Mocht ie ooit op Marktplaats verschijnen denk ik dat ik hem maar meteen koop.

Wat is het verschil tussen de R en de Z? De een is met handvaten en Speakon, maar de ander ... ??

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Op marktplaats staat nu een set met 4 SB150's, 2 JF200's en een lab clone versterker, en een MX200 Voor dat geld ging ik niet zelf bouwen als ik jou was.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Sjig, de R versie is toch al enkele jaren oud met een RCF erin ( L15p200AK )
            Moet je zker doen , die MX is goud waard...
            Oh ja , 1.500 watt is het juiste maximum voor dit kastje...
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by MusicXtra
              Zet die HP voor het sub maar rustig op 45Hz, lager komen ze toch niet en wat Antoon al schrijft kost het je al snel een driver omdat deze onder de tuningsfrequentie nauwelijks weerstand van de kast krijgt.
              Dit moest uiteraard 35Hz zijn.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Originally posted by jakkes72
                Op marktplaats staat nu een set met 4 SB150's, 2 JF200's en een lab clone versterker, en een MX200 Voor dat geld ging ik niet zelf bouwen als ik jou was.
                Probleem is dat ik 14 ben, en het geld al niet heb. En vervoer moet alleen nog met een auto'tje met kleine aanhanger. Wat ik nu heb past nog maar net, 1-2 subs erbij past misschien nog net....

Originally posted by sis
                Sjig, de R versie is toch al enkele jaren oud met een RCF erin ( L15p200AK )
                Oh ja , 1.500 watt is het juiste maximum voor dit kastje...
                sis
                Dank voor de info!

Als ik hem al vind .....

Originally posted by MusicXtra
                Dit moest uiteraard 35Hz zijn.
                Ah, ik dacht al

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

De subs op MP zijn niet de R maar de voorloper ervan met L15P200 speaker (dus niet AK versie).
                  Ik heb zelf 4 SB150R 2 origineel 2 exact nabouw, en wat sis ook al zegt de processor doet het hem een heel eind.
                  Zonder goede presets haal je gewoon niet uit het kastje wat hij wel zou kunnen.
                  Last edited by dexter; 28-06-13, 16:42.

Comment

• teunos
                    • Feb 2008
                    • 352

Originally posted by dexter
                    De subs op MP zijn niet de R maar de voorloper ervan met L15P200 speaker (dus niet AK versie).
                    Ik heb zelf 4 SB150 2 origineel 2 exact nabouw, en wat sis ook al zegt de processor doet het em een heel eind.
                    Zonder goede presets haal je gewoon niet uit het kastje wat hij wel zou kunnen.
                    Heb je toevallig Smaart? Zou je de uitgang van die processor eens aan smaart willen hangen om te kijken wat die processor dan zo magisch maakt?
                    ''diamonds are forever''

Comment

• dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

Ik heb geen MX100 meer. Overigens draai ik met SB150R ipv SB150.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Zag vandaag 4x MX100 op MP staan. Uit Tilburg geloof ik...

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Is wel leuk maar blijft analoog, je kunt er dus al geen delay op instellen en die is belangrijk voor je time-alignement.
                          Heb enige tijd geleden de set van Jakkes 72 van een Xilica voorzien ter vervanging van zijn analoge MX300, heb daarmee zijn set echt wel naar een hoger plan weten te brengen.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Outline
                            Zag vandaag 4x MX100 op MP staan. Uit Tilburg geloof ik...
                            Originally posted by sjig

De MX 100. Mocht ie ooit op Marktplaats verschijnen denk ik dat ik hem maar meteen koop.
                            Originally posted by sis

sis
                            Mooi medium toch...

Comment

Working...