fostex FT17H

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

En in de jaren 70 stonden studio's vol met DPA's.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hitvision
      • Jun 2003
      • 388

@Dandrlover: Ik zou zeggen als je de kans hebt om bij MusicXtra eens te gaan luisteren zou ik zeggen ZEKER doen. Je weet dan zeker dat hij weet waar hij het over heeft als het gaat om speakerbouw. Ikzelf was in vroegere jaren ook een 'Audiofiel' en wilde hetzelfde geluid in mijn huiskamer als in de bioscoop in Antwerpen. Gevolg DURE kabels en dito apparatuur. Daarna in het theater gaan werken met grotere en kleinere sets en toen ging er een wereld open. Niets is subjectiever dan gehoor.
      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

.................
        Last edited by Timo Beckman; 27-12-12, 23:14.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

24 kHz is nog altijd geen 40 kHz. Waar het hier om gaat is dat het weinig zin heeft hoogdrivers aan te schaffen om tot 40 kHz te komen. Ik denk ook niet dat degene die gebruik van jouw 4007's wil maken voor opnamen dit doet omdat ze tot 40 kHz komen.

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Originally posted by MusicXtra
            24 kHz is nog altijd geen 40 kHz. Waar het hier om gaat is dat het weinig zin heeft hoogdrivers aan te schaffen om tot 40 kHz te komen. Ik denk ook niet dat degene die gebruik van jouw 4007's wil maken voor opnamen dit doet omdat ze tot 40 kHz komen.
            dat zover doorlopen niets uithaalt, okay, maar lager dan 30hz is echt geen uitzondering hoor. genoeg plaatopnames van kerkorgels en aanverwanten die op het laag hele gekke dingen doen. En die opname die ik eerder aanhaal, open sesame van Leila K op 12" bevat me een partij rommel boven mijn gehoorgrens waar je bang van wordt, al zal die laatste opname niet vanwege hifikwaliteiten herinnerd worden.

ikzelf mag ook graag met hifi spelen, maar mijn gehoor stopt er bij 18khz mee als ik me inspan, maar bij normaal luisteren stopt het al eerder, en dan ben ik voor een 34jarige er nog best goed bij.

de oude highstreet-set, volledig SA Blue box ondersteund met wbins heb ik zo ook hele rare dingen horen doen met 12" maxis, die ribbons waren eerlijker dan dat de producenten van de opnames ooit bedoeld hadden, liep zo ver onvervormd door dat ze uiteindelijk door hele rare instellingen heel de set alsnog lieten klinken als een hoorngeladen set, met flink wat rotte ribbons tot gevolg.

Comment

• dandrlover
              • Dec 2012
              • 61

ik weet het!de mensen die hier soms dingen beweren .ja wat moet ik daarmee He'?en ik weet maar de echte vraag die ik gesteld heb ivm harmonischen? wat daarmee ik weet dat er verschillende bestaan maar hoe bereken je dat en wat doet dat met geluid?het is hetgeen je gehoord hebt met de stage acompanies(bleu box) (kerkorgel gaat tot 16hz ) en ivm kapotte ribbons heb een programma izotope rx daar kan je veel met verkeerd doen hoor!!! en mensen wat doen we dan met sacd of dvd audio beide met mogelijkheid om boven de 20khz te gebruiken grtn Guy
              Last edited by dandrlover; 28-12-12, 01:02.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by dandrlover
                ik weet het!de mensen die hier soms dingen beweren .ja wat moet ik daarmee He'?en ik weet maar de echte vraag die ik gesteld heb ivm harmonischen? wat daarmee ik weet dat er verschillende bestaan maar hoe bereken je dat en wat doet dat met geluid?het is hetgeen je gehoord hebt met de stage acompanies(bleu box) (kerkorgel gaat tot 16hz ) en ivm kapotte ribbons heb een programma izotope rx daar kan je veel met verkeerd doen hoor!!! en mensen wat doen we dan met sacd of dvd audio beide met mogelijkheid om boven de 20khz te gebruiken grtn Guy
                Beweren dat een kerkorgel tot 16 hz gaat is net zo onzinnig als zeggen "een boek kost 19,95".
                maw. Het hangt er maar net vanaf hoeveel voet er in het orgel is gebouwd.

Enne, meer dan 20 khz is alleen leuk voor marterverjagers enzo.

Oh ja, SACD is dood.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dandrlover
                  • Dec 2012
                  • 61

ga zelfs maar eens rekenen 32 voet's orgelpijpen wat daarmee? en rond de 41 hz de dikste snaar van een bas gitaar 41 hz!! het onderste register van een piano .contrabass en dan niet gesproken over keybords??? moet ik doorgaan ???? en ivm sacd ok is dood de opnames of denk je dat ze masteren op 24 of32 bit aan 192khz voor cd opnamen he' grtjs Guy

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by dandrlover
                    ga zelfs maar eens rekenen 32 voet's orgelpijpen wat daarmee? en rond de 41 hz de dikste snaar van een bas gitaar 41 hz!! het onderste register van een piano .contrabass en dan niet gesproken over keybords??? moet ik doorgaan ???? en ivm sacd ok is dood de opnames of denk je dat ze masteren op 24 of32 bit aan 192khz voor cd opnamen he' grtjs Guy
                    Keyboards zijn geen instrumenten. Zijn toetsenborden met synthysizerklanken ofwel: 100% synthetisch. Of ze nu gesampled zijn of niet. Maar deze discussie gaat nergens over.
                    Je doet op dit forum hetzelfde wat je de hifi / highend fora verwijt. namelijk eindeloos doorzeuren.
                    Trek je plan en laat ons (misschien) in de toekomst eens genieten van je resultaten!

I call it a day.

Paul

Comment

• dandrlover
                      • Dec 2012
                      • 61

[PDF] Hoge resolutie audio en DSD recorder Tascam DV-RA1000

Comment

• dandrlover
                        • Dec 2012
                        • 61

ok helpel jullie even om het te bewijzen ik heb een meetmic(berhinger) een mengtafel d&r 700 mk 3 met fantoomvoeding en een computer hoe krijg ik dat vertaald( grafisch)??
                        Last edited by dandrlover; 28-12-12, 15:40.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Niet doen.

Je hebt een bepaalde bron. Elpee, cd, microfoon, whatever. Dat signaal bevat al allerlei meuk, bovenharmonishen, fasetroep, rumble, flutter en jet, in de studio door de artiest bedacht. Dat komt je versterker binnen, waarna je het wit weergeven met speakers. De uiteindelijke doelen zijn je oren. Die kunnen een bepaald gebied ontvangen. De rest is onzin, en ingewikkeld gemaakt, voornamelijk om je geld uit de zak te kloppen. Wat jij wilt.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Het begint hier steeds meer op een HIFI forum te lijken....

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

modje, slotje please???

Comment

• dandrlover
                                • Dec 2012
                                • 61

dus al die dingen die ik over harmonische gehoord heb is onzin? ja toch???

Comment

Working...