fostex FT17H

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Zonder heel oneerbiedig te willen overkomen, want dat is het laatste wat ik wil;

Ik zou eens kijken wat je precies zoekt. je stelt voor een kritische en dure speaker toe te voegen, en op het moment dat mensen die zeer goed weten waar ze mee bezig zijn (en ik reken me daar als lichttech zeker niet toe) kritische kanttekeningen plaatsen komt er een op zijn minst lichtelijk ontwijkend antwoord.

Niks mis met JB systems of iets anders in je keten, maar in mijn ogen is een supertweeter de spreekwoordelijke kers op de taart of beter nog, het doekje wat je gebruikt om de kers op te poetsen voordat je hem op de taart zet.
    je gaf al aan dat je klaar was met hififora. mag ik vragen hoe dat komt? veel luidsprekerontwerpers hier zijn zo mogelijk nog erger dan hifimensen omdat ze echt enkel voor de kale data gaan, waar in hifi nog zaken als snakeoil bestaan en gebruikt worden.

op dit moment spreken die data niet in je voordeel, want die geef je niet terwijl bijv. musicxtra met hele bruikbare informatie qua filtergegevens komt.

Comment

• dandrlover
      • Dec 2012
      • 61

Geachte
      1 waarom ben ik klaar met hifi ten eerste te duur!want als je beter wilt zijn 10 en 20 duizend geen uitzondering voor een instlatie(cd speler versterker en luidsprekers)en hetgeen je dan terugkrijgt is niet goed(kwa dynamiek enz.).
      2 Ik wil echt voor bare geluid gaan zonder kleuring (ik luister veel met mijn shure hooftelefoon af(typesrh 840)en dat vind ik goed !
      3 Hetgeen ik wel geleerd heb uit de zelfbouw van luidsprekers is hetvolgende (dat hoge filterhelingen veel geld kosten )ik werk met liefst met bandspoelen of luchtspoelen met 2 mm draad en tinfiolie condensatorenvoor kleine waarden en dan met mkp's groote waarden
      4 mijn luidsprekers zijn niet af ik denk dat ze binnen een jaar of twee zullen afzijn bvb de jb midhoog is denk ik ook niet hetgene ik wil maar voorlopig heb ik het geld niet (hetgeen niet wil zeggen dat ik niet uitkijk naar andere en betere midhoog speaker)
      5 en mijn filterhelingen zijn 300 hz (fane 12 inch)3500hz (mid fane)3500 (jb midhoog) en dan nog eminence voor het sublaag aktief 50 hz 12 db octaafalle filter helingen zijn 6 db juist de sub niet .
      Ik hoop daarmee uitleg te hebben gegeven over hetgeen ik wil .
      Mijn referentie luidspreker staat bij mijn kameraad instalatie meridian cd voorversterker en eindversterker luidspreker avalon eidilon hetgeen ik daar niet goed aan vind is het vermogen niet hebben om het life gevoel terug te geven. vooral bij de hardere soort muziek!
      Ik luister naar dance maar ook jazz pop metal ! dat lukt niet met hifi !

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Blijf erbij dat het handiger is om op dit forum in het Nederlands te schrijven, Engels is nog acceptabel als je echt niet anders kunt maar dit half Chinees, Vlaams, Nederlands is echt geen doorkomen aan. Misschien een goede tip om, voor je op 'plaatsen' klikt zelf je verhaal nog even door te lezen.
        Nu inhoudelijk; hoeveel vermogen heb je nodig om een 'live gevoel' in je huiskamer te krijgen?
        Zelf heb ik twee Driade kastjes met een Kef actief subwoofertje die tot 60 Hz meedoet, totaal vermogen 300 Watt met een rendement wat volgens mij de 90 dB nog niet haalt. Die set gaat echt nooit vol open en toch heb ik ook bij hardere muzieksoorten echt wel een live gevoel.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dandrlover
          • Dec 2012
          • 61

sorry man maar ik weet het niet meer nu! ik heb nu toch geprobeerd om uit te leggen wat ik wil ! ik spreek misschien een andere taal ? ja ik kom van vlaanderen (gent ) maar daar gaat het niet om he' ! ik lees ook topics en soms zitten er fouten in (maar het gaat erom wat erin staat ) niet om schoolmeester te spelen!!!

Comment

• dandrlover
            • Dec 2012
            • 61

musicxtra je zou ook moeten gelezen hebben dat je de set die jij ook opnoemt compressie heeften niet zo'n klein beetje ook!!!speel maar eens 1 of 2 watt en reken maar eens !!!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Wanneer ik een tekst 3 keer moet lezen om alleen maar de strekking van het verhaal te begrijpen geloof ik niet dat ik gelijk de titel 'schoolmeester' verdien wanneer ik daar een opmerking over plaats...
              Ik begrijp je opmerking over compressie niet, wat bedoel je daar precies mee?

Comment

• dandrlover
                • Dec 2012
                • 61

compresie daarmee wil ik bedoelen is he volgende .als je met 1 f 2 watt speelt je dan snel 10 of 40
                watt en meer nodig hebt (om de dynamiek ) terug te geven .dynamiek is 10en 18 db
                Last edited by dandrlover; 24-12-12, 16:49.

Comment

• dandrlover
                  • Dec 2012
                  • 61

en ik weet dat ik niet de beste vormer ben van tekst( het op stellen)en als ik je schoolmeester noem is het omdat ik je hard vind overkomen als dat niet zo bedoeld was dan was het bij mij ook niet zo bedoelt!!!vriendelijke grtn

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by dandrlover
                    compresie daarmee wil ik bedoelen is he volgende .als je met 1 f 2 watt speelt je dan snel 10 of 40
                    watt en meer nodig hebt (om de dynamiek ) terug te geven .dynamiek is 10en 18 db
                    Even MusicXtra helpen.

Van dit bovenstaande verhaal kan ik ook niets maken, ja ik kan er naar raden maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.
                    10W tov 1W is 10dB.
                    40W tov 2W is 13dB.

Maar wat dit allemaal met een tweeter van doen heeft...

Ook op dit forum word wel iets van de TS verwacht. We kunnen niet helpen als je niet duidelijker bent. Lees je posts nog eens door en probeer ze aan tepassen.
                    Last edited by DJ Antoon; 24-12-12, 17:37.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                      • Jun 2010
                      • 640

Heb hier in de kamer 2 zuiltjes staan van Kef Q5 series (de oude versie), aangestuurd in Bi-Amp modus waarbij ik een aardig rendement haal en absoluut het live gevoel heb op het moment dat ik concerten kijk of degelijke cd's luister. Ik luister een hele brede soort muziek van blues tot zo gaande ook heerlijk hardstyle en alles wat er tussen zit.

Ik heb eerst gewoon 2 jaar in normale modus gedraaid en ben recent overgestapt op biamping wat een wereld kwa klank in de set voor mij heeft geopend. Het klinkt gewoon echt anders en veel beter sinds de filters eruit zijn en in het signaal gefilterd word...

Comment

• dandrlover
                        • Dec 2012
                        • 61

Ik speel graag luid en met hifi kan dat niet. Ik haal met veel gemak 105 db en dan speel ik stil .Dus nu heb ik dus mijn set staan maar wil er het uiterste halen !En dan zo dat het systeem liniar blijft dus zowel speakers als de versterking! Daarom de combinatie hoog vermogen en (hoog) rendement ! de supertweeters zijn om het super hoog volledig terug te geven !Al de rest heb ik geprobeert ik stond op een gegeven moment met drie eindtrappen (teveel van het goede voor de electriciteits rekening?) .Voor de rest vraag ik raad ivm pro matriaal. Ik begrijp ook dat je tevreden bent over hifi! maar ik was dat niet ! ik heb audax .jbl(hifi).monacor.visaton.vifa.en andere geprobeerd (en niet zelf berekent maar laten berekenen!) dus nu begrijp je me misschien?

Comment

• mrVazil
                          • Mar 2010
                          • 330

het enige wat ik begrijp is dat je je oren haat en er zo snel mogelijk vanaf wil

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Heb je die 105dB gemeten? Met een geijkte meter? dBA? dBC? Als je met een geijkte meter 105dBA meet en dat zachtjes vind is het hoog tijd om naar de audicien te gaan lijkt me zo.
                            Ter vergelijking, bij poppodium Metropool in Hengelo (OV) is 105dBA op Front Of House, zaalmengtafel dus, de grens waarna de limiters erop gaan. Dan wil je echt je doppen wel in hebben.
                            Nog een dingetje: vanaf 80dB loop je kans op blijvende gehoorschade. Geen wonder dat je het tophoog niet (meer) hoort?

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Ikke jou niet begrijp... Maar als je zo vreselijk hard wil in je woonkamer vraag dan aan MusicXtra eens of hij niet een Line Array in je woonkamer wil komen ophangen! Gegarandeerd succes... Oja, voordat het aan gaat gaat hij wel naar huis...

Als die 105db reeel is gemeten dan vraag ik me af of jou verstand ook uit een blik sardines komt... :S

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by dandrlover
                                Ik speel graag luid en met hifi kan dat niet. Ik haal met veel gemak 105 db en dan speel ik stil
                                Dan zijn het dus niet je hoogdrivers die tekort komen maar jouw oren die inmiddels niet meer verder komen dan 2 kHz.
                                Krijg zo het idee dat dit een typisch gevalletje klok en klepel is.
                                105 dB, of het nou dBA, dBC, dBX, Y of Z is maakt niet uit, is gewoon heel erg hard.
                                Kijk even bij het Brooklyn Audio topic, daar gaat het verhaal over Prospect toppen, wellicht dat een viertal van deze toppen aan jouw wensen voldoen.

Comment

Working...