fostex FT17H

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by MusicXtra
    Dan zijn het dus niet je hoogdrivers die tekort komen maar jouw oren die inmiddels niet meer verder komen dan 2 kHz.
    Krijg zo het idee dat dit een typisch gevalletje klok en klepel is.
    105 dB, of het nou dBA, dBC, dBX, Y of Z is maakt niet uit, is gewoon heel erg hard.
    Kijk even bij het Brooklyn Audio topic, daar gaat het verhaal over Prospect toppen, wellicht dat een viertal van deze toppen aan jouw wensen voldoen.
    De TS heeft vast geen buren........105 dB.......en dat is nog zacht zegt ie.....dus ongeveer 110 dB is normaal?
    En jij luistert ongeveer 80 uur per week? Dan ben je toch zo doof als een kwartel met die dB's....volgens mij zijn dan de prospect toppen van musicxtra ook niet meer toerijkend meer...

Of je moet je hoofd er klem tussen stoppen...

Kijk hier eens: www.beterhoren.nl mijn excuus voor een link naar een andere winkel maar dit hebben ze hier niet.....echt er zal een wereld voor je open gaan!

En niet alleen in je woonkamer!

Probeer het zachter te zetten want dan kun je nog heel lang genieten van je muziek... na verloop van tijd als je zo door gaat kunnen gehoorapparaten het ook niet meer opvangen en dat zou heel erg zijn!
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• dandrlover
      • Dec 2012
      • 61

Geachte
      Das nu net het antwoord hetgeen ik wilde!!Ik ben 45 en luister sind ik 18 ben naar luide muziek (niet de hele 8 uur he')wat had je gedacht???En die line aray ok wat denk je dat ik ongeveer heb staan he' ? een 15 Inch een12 Inch een6.5 Inch en een1.5 inch per kanaal!!begint er een belletje te rinkelen ? Jullie denken dat ik gek ben en misschien hebben julie gelijk ? maar ik wil als het 100 a 105 db speelt! er geen vervorming in het geheel is !daar draait het om!maar ik denk niet dat er iemand hier is die het respect heeft zoals ik .ik aanvaard iedereen van welk pluimagehij ook heeft tenslotte kunnen we van elkander leren! en nee ik draai niet de hele tijd zo luid (maar ik wil als ik gemiddeld 94 db speel !wel de volle dynamiek dus 94+10db is 104db piek (zuiver)ik zou nog andere opmerkingen kunnen geven maar begin er niet aan het ligt namelijk niet in mijn aard om te beledigen!!!vr grtn guy
      Last edited by dandrlover; 25-12-12, 23:43.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Voor wat jij wilt zit je iig in een totaal verkeerde prijsklasse.
        Wil je een hoge geluidsdruk met weinig vervorming dan zul je diep in de buidel moeten tasten.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Beste topic starter,

Koop gewoon een serieuze 'P.A midden klasser' en stop toch met dit geleuter over een 'hoog drivertje'
          Je bent niet wijz!!

105dB!! Je weet niet waar je over praat vent!!

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by dandrlover
            Ik ben 45 en luister sind ik 18 ben naar luide muziek. Een 15 Inch een12 Inch een6.5 Inch en een1.5 inch per kanaal!! Jullie denken dat ik gek ben en misschien hebben julie gelijk ?
            Ik ben 44 en ik loop als ik de kans heb weg bij 103+.
            Als je dat setje in een kamer hebt staan en je zit daar minder als 3/4 meter vandaan dan denk ik ook dat je oren hun beste tijd al wel gehad hebben. Een fatsoenlijke 1,5 driver moet het in het hoog makkelijk kunnen trekken. En anders kun je deze beter vervangen door een 1 inch, een goede 6,5 inch moet daarvoor hoog genoeg kunnen komen, om het de 1 inch makkelijk genoeg te maken.

Ik begrijp trouwens niet dat je naar een FT17H kijkt, de instap tweeter van fostex. Ze maken echt wel veel mooier spul. Je zag ze vroeger veel,volgens mij bestaan ze ook al 30+jaar...

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Originally posted by MusicXtra
              Voor wat jij wilt zit je iig in een totaal verkeerde prijsklasse.
              Wil je een hoge geluidsdruk met weinig vervorming dan zul je diep in de buidel moeten tasten.
              Daar sluit ik me volledig bij aan.

Met alle respect naar jou toe hoor, wilde op geen enkele manier vervelend doen.

Maar je hebt de tijd, ga eens lezen en je verdiepen in pa speakerbouw, en ik zou zeggen wacht de zelfbouw TOP van MusicXtra eens af..
              De subs staan al op het forum hier...ik denk dat het een heel strak setje wordt.

Ik denk dat je de eisen misschien wat moet bijstellen.

Ik begrijp je frustraties uit de hifi wereld waar men kabels zelfs laat inspelen door bedrijven die er 100 euro voor rekenen.
              Dat gaat ook nergens meer over, men doet alsof zij een absoluut gehoor hebben en ze alles horen wat zou veranderen...
              Helaas horen ze vaak niet wat bv de luchtvochtigheid en warmte doen bij speakers en systemen en de ruimte op zich..
              Vaak, als het in de zomer tegen een onweersbui loopt en er een hete dag aan vooraf gegaan is, gebuurt er ook wat met de hoge tonen.

die kunnen zich dan ook opeens anders gaan gedragen..

Heb met mijn band rond die tijden zelfs feedback door de verlichting gehad...blijkt dat bepaalde kleuren golven kennen die dicht in de buurt komen van wat men aan geluid kan meten...
              Last edited by drbeat; 26-12-12, 03:14. Reason: aanvulling
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

105 dB(A), in een woonkamer... dan kun je je set lineair maken wat je wil, maar de reflecties en staande golven zijn dan denk ik meer de bron dan de speaker zelf.

afgelopen zaterdag weer ervaren bij een inpandige geluidmeting in een woning, gelegen naast een feestzaal. op bepaalde plekken in de woning gewoon 4 dB(A) verschil... gelukkig moet je voor handhavingsmetingen op 3 plaatsen meten met een continue beweging haaks op je meetas.

Comment

• dandrlover
                  • Dec 2012
                  • 61

bedankt allemaal voor de goede raad (ja ti's gemeent) ik hoop hier nog veel bij te leren vr Grtn Guy

Comment

• dandrlover
                    • Dec 2012
                    • 61

Waarom ik naar de fostex ? Ik keek naar de prijs en hij loopt door tot 40khz en vrij recht.Ikweet dat ik dat ik dat niet hoor!Maar wat doen we met harmonsiche . Want dat is waar ik nog niemand heb zien over schrijven ?Maar er zijn mensen die in de p.a. voor buiten zitten .dat versta ik! Het is daar niet belangrijk? En je hebt gelijk ivm mijn gehoor ik hoor na de 14khz niet veel meer .Maar ik geniet nog steeds van mijn muziek! ivm harmonishe probeer maar eens sub toe te voegen (dat hoor je niet en toch veranderd je geluid?)ik spreek rond de 20hz .Ik weet misschien minder dan somige mensen hier maar ik luister toch al een tijdje he'

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Het is echt onzin om een driver te kiezen die tot 40 kHz loopt, ik betwijfel ook dat hij dat werkelijk haalt.
                      Dan zal de hele keten ervoor dus ook zo hoog moeten kunnen.
                      Voor zover mij bekend zijn er al geen bronnen die informatie van 40 kHz bevatten en wordt in de audio wereld 20 kHz als grens aangehouden, al is het maar om oscillatie tegen te gaan.

Comment

• dandrlover
                        • Dec 2012
                        • 61

En wat met platen ? Ik heb in de hifi geleerd dat sommige oude opnamen(jaren 70 en 80 )veel verder doorlopen ? of was dat niet juist ?hier zitten tenslotte ook opname technici ?

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Dan moet je dus al beginnen met microfoons waarmee de opname gemaakt is......

Comment

• dandrlover
                            • Dec 2012
                            • 61

Ja man.daar kan ik niet op antwoorden hoor!!

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Dat bedoel ik, het verhaal dat boventonen van 40 kHz het geluid nog beïnvloed is afkomstig uit de HIFI wereld.
                              Platen en elementen kunnen geen 40 kHz aan en in opnamestudio's staan ook geen microfoons die dat aankunnen. Daarbij betwijfel ik of er instrumenten zijn die zulke hoge frequenties halen. Hetzelfde geldt voor het sub, er is geen muziek te vinden die informatie onder de 30 Hz en boven de 20 kHz bevat, één schakel in de hele keten van instrument tot aan luidspreker die tot 40 kHz loopt is dus echt flauwekul.

Comment

• Timo Beckman
                                • Jul 2006
                                • 1298

..................................
                                Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 11:49.

Comment

Working...