Zelfbouw 2 x BEYMA 18gt400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Ga eens googelen...en kijk hier eens op..

En zoek eens op wat sub is en waarbinnen welke frequenties dat ongeveer zou vallen.
    Bereken de geluidssnelheid met de online calculator, idem de frequentie en de golflengte. De frequenties van de muziekinstrumenten.

Ga dan opzoeken welk type filters er zijn.... dan kom je al snel bij crossovers, dsp processors en hoe je subs aanstuurt met een x over...
    Leer dus de basis..die krijg je hier niet voorgeschoteld....daar zijn de mensen hier op dit forum allang voorbij ..
    Ik denk dat als je de basis goed weet je al heel veel zelf kunt oplossen..
    Succes.
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• bksound
      • May 2012
      • 56

Ik weet dat je veel zelf kan leren en lezen maar het is wel gemakkelijk als je hierin gestuurd wordt. Er zijn namelijk soms begrippen die veel terugkomen maar die nergens echt goed worden uitgelegd. Toch bedankt voor de hulp!
      Nu vroeg ik me af welke crossovers jullie aanraden voor tops en subs actief te filteren?

Groeten,
      Benjamin

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Volgens mij had ik daar al een antwoord op gegeven.... Je subs alles onder de 100 Hz en je toppen alles daarboven.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• bksound
          • May 2012
          • 56

Bedankt hoor MusicXtra. Maar vroeg me gewoon af welke merken van crossovers zowat de warmste klanken genereren en degene die het meest betrouwbaar zijn om enkele jaren mee te nemen op de baan.

Bedankt!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Dat ligt aan je budget, wil je 'slechts' een cross-over of een processor?
            Die laatste geeft je veel uitgebreider mogelijkheden om je set naar believen aan te passen terwijl de eerste niet meer doet dan zorgen dat je subs alleen sub krijgen en de toppen de rest.

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Geloof mij, ik heb MusicXtra kwa zijn pleidooi met betrekking tot processors en instellingen altijd een beetje met arensogen gelezen, nu heb ik afgelopen weekeind een proefje gehad met mijn eigen setje, een simpel top sub combi van 1" 8" 15" met processor gehoord, volledig aangstuurd met per speaker een versterker, en daar is wel zo veel winst te halen.....
              daar ben ik nu voor aan het sparen...die procesor gaat jaren mee, die versterker ook....

Je staat echt versteld van wat daar (mits goed ingesteld door iemand met kennis) door verbeterd wordt....niet te filmen... maar dat is ook een investering.....
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Processor is zeker beter dan een gewone x-over. Je kan er veel meer uithalen en beveiligen. Je hebt veel meer inkijk op je spectrum en je kan dit ook bewerken.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Staaf
                  • Feb 2003
                  • 398

Sorry dat ik hier even op inpik.

Ik heb identiek dezelfde baskasten gehad (ook zonder de plastiek buizen erin). Dus blijkbaar zijn hier dus meerdere kasten van in omloop. Ik heb deze weg gedaan omdat ik ze te lomp vond.
                  Kan iemand bevestigen dat dit de originele ex-AED kasten zijn. De kasten die ik nu heb zijn een 20 cm korter op de langste zijde. De ronde basreflex gaten zitten er niet in. De woofers zitten beide onder een hoek, en de basreflex opening is rechthoekig over de hele breedte in het midden. Mij is ooit verteld dat dit de origenele ex-AED's zouden zijn.
                  Woofers zijn alleszins ook 18Gt400's
                  Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

De kasten op de foto van TS zijn identiek aan de subs welke ik jaren geleden als Mach 182R subs heb gekocht, hierin zaten Beyma 18G550's.
                    Mach was een poging van Martin licht om luidsprekers te gaan fabriceren, de enige goede set die ze ooit hebben uitgebracht was de Sling Shot set.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

de kast die kleiner is en er op lijkt maar dan zonder de poorten erin zou idd een kastontwerp van AED kunnen zijn.

Van deze kasten heb ik er 24 van gehad. waren goede kompakte kasten en veel laag voor zo een kompakte kast en weinig vermogen.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Staaf
                        • Feb 2003
                        • 398

Op onderstaande link vind ik een foto van de Maxh 182R. Kast trekt er inderdaad heel sterk op, echter de afmetingen verschillen.

http://www.omegamusic.pl/product.php?id_product=974

@Rolandino:
                        Ik heb zelf 4 van deze ex-aed kasten; ben er zelf ook tevreden van, echter heel laag gaan deze niet. Kan wel zijn dat ik de correcte processor setting niet gebruik. Aan de amp zal het niet liggen (QSC Mx3000a)
                        Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• nightline
                          • Oct 2002
                          • 1001

AED heeft 2 verschillende versies gebouwd. De kast met de ronde poorten zijn de "oude" types welke op verzoek van AED Rent zijn aangepast.
                          Door de kasten smaller te maken pasten ze beter in een vrachtwagen. De "nieuwe" types hebben een enkele poort tussen de 2 schuin geplaatste woofers.

Jack