2 maal 6" speakers gebruiken voor topkast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

2 maal 6" speakers gebruiken voor topkast

Beste forumers,

Ik ben aan het denken om een topkast te maken om boven 2 DHZ's van musicxtra te gebruiken,
    de eigenschappen die ik wil behalen is
    1. deze top kast kan 2 DHZ's (18 sound 15NLW9500 8 Ohm) bijhouden
    2. ik zou deze graag willen laten vliegen (of 2 toppen gebruiken samen met 4 bassen per kant stacken )
    3. om te kunnen stacken zou ik de zelfde breedte willen hebben als de bassen (550 mm)

nu heb ik zelf een beetje aan het denken geweest maar ik ben helemaal nieuw in deze materie,
    maar tot hiertoe had ik gedacht van 2 x 6 inch speakers te nemen Eighteensound 6ND430 8 Ohm in serie zetten en 1 maal Eighteensound ND1070 op Eighteensound XT120 hoorn geplaatst.
    Maar nu wou ik vragen omdat ik 2 maal 6 inch speakers neem ik genoeg laag krijg en deze de DHZ kunnen bij houden
    en ik zal deze misschien op een schijnvlak monteren zodat ik een breedere stralling krijg of beter niet

dit is een klein voorbeeld dat ik rap heb getekent

of ben ik nu helemaal verkeerd bezig

alvast bedankt
    mvg Gino V
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

Misschien is de 18sound 8 kit iets voor jou? Ik gebruik ze ook boven 2 dhz subs, ben er zeer tevreden over en sta elke keer week versteld hoeveel geluid er uit deze kastjes komt. Heb er ook een topic over gestart.
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• Dj Gino V
      • Feb 2009
      • 237

Originally posted by kvdb013
      Misschien is de 18sound 8 kit iets voor jou? Ik gebruik ze ook boven 2 dhz subs, ben er zeer tevreden over en sta elke keer week versteld hoeveel geluid er uit deze kastjes komt. Heb er ook een topic over gestart.
      deze plannen heb ik ook al op mijn pc staan maar ik wou eerst eens iets proberen dat de zelfde breedte heeft voor te stacken maar als dit niets wordt bedankt voor jou antwoord en zal deze dan namaken als toppen

alvast bedankt
      mvg Gino V

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Een 6" speaker is erg klein om nog een beetje midlaag te kunnen weergeven, daarbij komen ze in jouw tekening erg ver uit elkaar waardoor je in het horizontale vlak bij relatief lage frequenties al last zult krijgen van kamfilter effecten. En die dan ook nog eens over het hele bereik wat de drivers weergeven.
        Dus; ja je bent verkeerd bezig. Zou minstens voor een 10" laag driver gaan in de top.
        Omdat ik steeds vaker zie dat mensen toppen zoeken bij de zelfbouw sub overweeg ik om er een bijpassende top bij te ontwikkelen. Dit zal dan waarschijnlijk een 12"/1,4" of 2" top gaan worden.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

OK bedankt

dan zal ik mischien beter maar een 10 inch 2 weg top kast maken en mij houden aan de aantal liters die ze geven voor de speaker
          en deze dan even breed maken al de DHZ maar kan het geen kwaad als je deze omhoog hangt

alvast bednakt

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Een top die smaller is dan de subs waar hij op staat misstaat echt niet hoor, ik zou dus niet zo vast blijven houden aan die breedte.
            De top boven de subs hangen kan geen kwaad, hou er alleen wel rekening mee dat je het sub dan wel moet gaan delayen om het weer 'op tijd' te krijgen met de toppen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• kvdb013
              • Nov 2010
              • 337

@musicxtra
              alweer een goed initiatief, Thumbs up!
              Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• sound6
                • Jul 2011
                • 17

Originally posted by MusicXtra
                Omdat ik steeds vaker zie dat mensen toppen zoeken bij de zelfbouw sub overweeg ik om er een bijpassende top bij te ontwikkelen. Dit zal dan waarschijnlijk een 12"/1,4" of 2" top gaan worden.
                Dat zou heel erg mooi zijn. Al een tijdje gebruik ik de DHZ subs naar alle tevredenheid. Een mooie zelfbouw top maakt het natuurlijk helemaal af.

Comment

Working...