Compacte subs zelf bouwen voor buiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

De MD218 van Master is ook een super sub en ook hybride zover ik weet.

Heb er in het verleden een berg gebouwd en ook gehalveerd ( 2 halve klonken beter dan de enkele dubbel 18.

Ik zou voor enkel 18 gaan simpelweg de rede dat de speaker zijn eigen klankkast heeft. Plus ben je flexibeler.

Heb eventueel ook nog dubbel 21" kasten nieuw gebouwd zonder speaker ( TWaudio BSX subs )
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Bouw die SB18 in dubbele uitvoering ( bodems tegen elkaar, en geen dubbele bodem uiteraard ) voorzien van de 18P80Nd voor maximaal rendement en meer definitie. Of met de zwaardere types voor meer diep gang en minder definitie.
      Ik heb met div. Beyma speakers enkele en dubbele uitvoeringen gebouwd van deze SB18, allemaal maken ze een enorme indruk, maar de dubbele uitvoeringen hebben mijn voorkeur.

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Originally posted by nightline
        Bouw die SB18 in dubbele uitvoering ( bodems tegen elkaar, en geen dubbele bodem uiteraard )
        Jack

Hoi, leuk onderwerp dit !

Maar Jack bedoel je dan op de manier zoals ik hier rechts heb getekend? Dat worden wel gigantische bakbeesten zeg, ik zou er gaten in maken om ze met een vorkheftruck te kunnen pakken ;-)

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Rolandino
          Heb er in het verleden een berg gebouwd en ook gehalveerd ( 2 halve klonken beter dan de enkele dubbel 18.

Ik zou voor enkel 18 gaan simpelweg de rede dat de speaker zijn eigen klankkast heeft. Plus ben je flexibeler.
          Hoe komt dat? En wat is het voordeel dat iedere speaker zijn eigen klankkast zou hebben?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Als elke speaker zijn eigen klankkast heeft kunnen ze elkaar niet beinvloeden. 2 losse BR118 kasten met de LW1400 klinken beter als 2x LW1400 in de BR218 kast
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Dan heb je toch echt de kasten niet stevig genoeg gebouwd, het maakt normaal gesproken geen enkel verschil mits inhoud en tuning identiek zijn aan de twee losse kasten.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Bij een gezamenlijke kast kan het je enkel een speaker reparatie kosten als 1 van beide defect gaat of niet aangesloten is. En als gevolg van een dan niet kloppende afstemming de andere mee trekt.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

In de praktijk valt dat wel mee, als je daarvan af wilt kun je simpel een tussenschot plaatsen zodat iedere driver zijn eigen klankkast heeft.
                  In sommige gevallen is het gewoon handiger om een dubbele sub te hebben in plaats van 2 enkele.

Comment

• vow
                    • Jul 2012
                    • 15

Originally posted by vow
                    Hoi, even geleden dat ik nog in dit topic geweest ben.
                    We zijn er dus uit en gaan cubo 18 subs bouwen.
                    We willen hiervoor de 18 sound 18lw1400 gaan gebruiken. Is deze aan te raden?
                    Echter zitten we met een probleem ivm de maten van de kast. We willen deze subs nu namelijk ook gebruiken voor bij de carnavalgroep en op de wagen is de max breedte die beschikbaar is maar 60 cm per kant. Als ik het goed meen is de cubo 18 normaal gezien 62 cm breed?? Wat zijn de gevolgen als ik de kast dus 60 cm zou maken ipv 62 cm?
                    Welke cubo bouw ik het beste? De extended of de gewone?

mvg
                    Kan iemand hier al iets meer over vertellen :-)
                    Wel fijn natuurlijk dat er ook nog gediscussieerd word over andere subs, een mens kan maar leren :-)

Comment

• jimmy
                      • Dec 2009
                      • 38

kan je best aan de ontwerper vragen, zie topic cubo

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Wat ook leuke kasten zijn zijn de Tham kasten van Martinsson Daar heb ik interesse in om te bouwen. Geen moeilijke kast om te bouwen met groots resultaat.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik meen dat het hier om compacte subs ging, kan de Tham kasten daar niet echt onder scharen....

Comment

• Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

De 18LW1400 is naar mijn idee, over het algemeen het beste geschikt voor 30 - 80 Hz. In Cubo 18 Extended wordt dat 35 á 40 - 80 Hz. Of, als je er rekening mee houdt dat een Cubo 18 Extended van 60 cm breed ca. 1 Hz minder laag komt 36 á 41 - 80 Hz Met een luidspreker als de 18W1000, 18NLW9400 (leuk) of de Faitail Pro HP1020 kun je wat hoger crossen, zeg 100 á 110 Hz, wat ik persoonlijk, bij de genoemde muziekstijlen wel prettig vind aangezien de lage kick dan beter uitkomt.
                            Dat gezegd, de 18LW1400 is een goede luidspreker met een gedegen motorstructuur, die je vandaag de dag nog bij het gros van de (wat stevigere) luidsprekers tegenkomt. De 18W1000 en de Faital zijn qua bouw een tikkeltje lichter uitgevallen, alleen de 18NLW9400 is wat zwaarder en weegt wat minder (door de huidige stand der techniek).

Mvg Johan

Comment

• vow
                              • Jul 2012
                              • 15

Bedankt voor het antwoord. Ik kan dus met een gerust hart de subs 60 cm breed maken.
                              Toch maar de gewone maken dan en niet de extended?

mvg

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

de Cubo18 is 62x62x65 de THAM18 is idd iets groter maar ookniet HEEL veel 89,4x60x64,4.
                                Qua breedte en diepte is het bijna niets alleen de hoogte ( als je plat legt de breedte ) kleine 30cm.

Deze kast heeft dus meer inhoud wat ook weer andere diepgang en klank geeft.

Comment

Working...