18 sound 8 kit

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

Originally posted by drbeat
    Zijn ook best mooie kastjes hoor. Ik heb er wel speakerdoek voor omdat ik t persoonlijk mooier vind.
    Ben de foto's aan t zoeken van t schilderen maar die staan volgens mij op mijn oude smartphone en die ligt nu op te laden om de fotos morgen over te pompen naar de pc. Het eindresultaat komt ook zo snel mogelijk.

Ben nu ook een kistje aan t bouwen voor de topjes. Niet met die flightcase hoeken want dat is voor die max van 12x per jaar dat t buiten komt niet nodig altans vind ik. En ik ben de enige die het vervoerd en uit laad. En het is zo compact..t past in een boodschappentas..zo is en blijft het licht...wat erg prettig is daar ik het afgelopen half jaar aardig heb lopen tobben met mijn gezondheid en ik met het dragen van mijn dochtertje van 1,5 jaar oud al flink mijn best moest doen...en zo groot en zwaar is ze niet als ex prematuurtje van destijds 1600 gram..
    Mij neem aan dat er achter het speakerdoek wel trekstaal oid zit?
    anders is het kwestie van tijd voordat de mid speaker beschadigd.
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by kvdb013
      Mij neem aan dat er achter het speakerdoek wel trekstaal oid zit?
      anders is het kwestie van tijd voordat de mid speaker beschadigd.
      Jazeker zit dat er achter. anders blijft er niet veel van t midspeakertje over inderdaad.

Voor de subjes idem natuurlijk...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Lang verwacht...laat gekomen... Mijn kit 8 topjes...bij deze de fotos van t schilderen en het eindresultaat..
        Ben er erg blij mee en toch ook n beetje trots op mijn kastjes...
        [IMG][/IMG]
        [IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]
        [IMG][/IMG]

zoals je ziet zit er een Penn vliegsysteempje op. Details in de kast zijn niet te fotograferen, maar in de kast zit het geheel aan de binnenkant met stalen bevestigingspunten gemonteerd aan de kast. Nu zijn de kastjes ook niet heel zwaar. De max is 2 kastjes onder elkaar hangen en kun je het geheel tilten met het punt aan de achterkant.

Ik heb gekozen voor deze handvaten omdat dit al veel vaker gebruikt worden bij andere systemen (mp-audio) en dit het meest gemakkelijk vind werken.
        Last edited by drbeat; 18-09-13, 09:32.
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• timmetje
          • Dec 2012
          • 424

Voor wie niets ziet: http://imageshack.us/photo/photo/689/qjki.jpg/

Mooie topjes! Erg netjes.
          Tim

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Zal morgen t even over doen want op mijn telefoon gaat t foto's posten niet zo erg makkelijk...ook niet met de app..
            Komt voor elkaar..dan kun je ze allemaal zien..mijn subjes moet ik van de week nog fotograferen...komt goed..

Comment

• kvdb013
              • Nov 2010
              • 337

Mooie kastjes! Ik ben alleen niet kapot van de gebruikte handgreep. Die hebben nogal de neiging met de muziek mee te gaan trillen. Wat een verschrikkelijk irritant geluid met zich mee brengt.
              Ik dacht trouwens dat je de kasten al een jaartje in gebruik had, maar je zijn nu pas klaar?
              Heb je misschien ook foto's van het bouwen?
              Waarvoor dienen de ronde gaatjes aan de bovenzijde van de kast?
              Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Heb ik ook, heb alleen nu pas foto's gemaakt. Ik had foto's van het bouwen gemaakt met mijn oude smartphone. Maar helaas... die heeft het na verschillende reanimatiepogingen niet meer gered en daar stonden de foto's op van het bouwen. de enige die ik had kunnen vinden zijn van het schilderen, en heb gister nog foto's gemaakt van het eindresultaat, had de kastjes thuis dus meteen op de foto gezet. vandaar.

Overigens deel ik jou ervaringen met het mee trillen van deze handvaatjes niet... Nooit last van gehad.

De ronde gaatjes zijn voor dit vliegsysteem:

Prettig gebruiksvriendelijk systeem.

Comment

• sidefill
                  • Sep 2009
                  • 130

Ik bouw in ieder geval 4 subkasten, en 2 topkasten. een vriend van me wilde onder zijn topjes 2 subjes en dan kan dat gelijk in 1 gang mee. Natuurlijk altijd interessant om het allemaal eens te testen, 2 subs of 4 subs.
                  Ik ben benieuwd, ik had zelf plannen om 2 cubo's (15 " extra extended) per kant weg te zetten met 2 RCF 525 a toppen. (15")
                  Ahum ........ moest ik direct bijstellen.

Met 1 cubo per kant moest ik -10 db op de processor terug draaien op het laag.
                  Anders konden deze toppen (750 watt rms) ze amper bijbenen. In een grote kroeg rond de 200 man hou ik nog zat headroom over voordat de eigenaar begint te piepen over zijn vergunning.

Ik ben best wel benieuwd of dat gaat lukken met een 8 incher en waar je crost op de subs.
                  Last edited by sidefill; 18-09-13, 16:16.

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Originally posted by sidefill
                    Ik ben benieuwd, ik had zelf plannen om 2 cubo's (15 " extra extended) per kant weg te zetten met 2 RCF 525 a toppen. (15")
                    Ahum ........ moest ik direct bijstellen.

Met 1 cubo per kant moest ik -10 db op de processor terug draaien op het laag.
                    Anders konden deze toppen (750 watt rms) ze amper bijbenen. In een grote kroeg rond de 200 man hou ik nog zat headroom over voordat de eigenaar begint te piepen over zijn vergunning.

Ik ben best wel benieuwd of dat gaat lukken met een 8 incher en waar je crost op de subs.
                    Heel simpel...met mijn 8" op de sub draait het prima en kan de top het prima handelen.
                    Crossen op 100 hz. dat gaat prima.. Dubbel sub voegt niet veel toe heb ik gemerkt..overigens heeft mijn maatje daar ook een stokje voor gestoken door niet meer mee te doen..

Wel vind ik het superleuk om te bouwen..ben nu een monitor aan het bedenken...

Comment

• megabas
                      • Nov 2004
                      • 14

misschien een suffe vraag, maar hebben jullie die kastjes van 15mm multiplex gebouwd zoals de instructie zegt?
                      Lijkt me wat overdreven voor een topkastje.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

15mm is toch niet overdreven hoor. Die kastjes trillen toch redelijk hevig.
                        Een stevige kast is een must.
                        Trouwens met gebruik van neodymium speakers wordt het gewicht redelijk goed gecompenseerd.

Comment

• Rademakers
                          • Jul 2003
                          • 1281

Bij het gebruik voor topkasten komen de materiaal specifieke resonanties in het werkgebied te liggen. Zie hier een watervalplot voor 18 mm niet-gebraced berken multiplex: http://www.hsi-luidsprekers.nl/image...n/multiplZ.gif

Mvg Johan

Comment

• sjig
                            • May 2012
                            • 909

Kwam een hele tijd geleden een site tegen waar dergelijke plots staan van oa 12/15/18 mm MDF en multiplex, met en zonder bracing.
                            Zal morgen kijken of ik die nog kan vinden, erg leuk om te zien hoeveel invloed bracing en houtdikte kunnen hebben.

Comment

• drbeat
                              • Jun 2012
                              • 671

Originally posted by megabas
                              misschien een suffe vraag, maar hebben jullie die kastjes van 15mm multiplex gebouwd zoals de instructie zegt?
                              Lijkt me wat overdreven voor een topkastje.
                              Volledig zoals de instructie zegt... heb ze nu al een tijdje...en ben er nog steeds zeer content mee...

Comment

• megabas
                                • Nov 2004
                                • 14

Mooi met dat plaatje Rademakers! leuk om te zien.
                                15mm dus :-)
                                Dank!

Comment

Working...