Welke versterker op RCF N450?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • willemharselaar
    • Feb 2010
    • 3

Welke versterker op RCF N450?

[FONT=Verdana]Goede middag,[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik ben nu al een tijd hier op het forum aan het zoeken maar kom er niet uit dus vraag ik het maar aan jullie.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik ben bezig mijn oude Behringers B1520 (4 stuks) op te knappen met in eerste instantie nieuwe hoog drivers en hoorns en later een nieuwe mid/laag speaker.[/FONT]

[FONT=Verdana]In de speakers komen de volgende hoorns en drivers te zitten:[/FONT]

[FONT=Verdana]- RCF N450[/FONT]
    [FONT=Verdana]Specificaties:[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 1.75-inch Diaphragm, 1.0-inch Exit Throat Titanium Compression Driver [/FONT]
    [FONT=Verdana]- 100 watt Continuous program power handling [/FONT]
    [FONT=Verdana]- Frequency range: 1000Hz - 20kHz [/FONT]

[FONT=Verdana]- RCF HF 64 horn[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 1-inch/1.4 inch Throat Adaptor[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 60° x 40° Constant Directivity Coverage[/FONT]
    [FONT=Verdana]- Loading down to 500 Hz[/FONT]

[FONT=Verdana]Na ongeveer een maand (en een paar keer ingezet te hebben) wil ik de laag speakers vervangen door de volgende speakers:[/FONT]

[FONT=Verdana]RCF MB15H401 15 inch woofer[/FONT]
    [FONT=Verdana]- 4-inch Inside/outside copper voice coil [/FONT]
    [FONT=Verdana]- 1400 Watt continuous program power handling [/FONT]
    [FONT=Verdana]- 100 dB Sensitivity [/FONT]
    [FONT=Verdana]- 40 Hz - 2 kHz Frequency range [/FONT]

[FONT=Verdana]De speaker wil ik actief gaan aansturen door middel van het volgende:[/FONT]
    [FONT=Verdana]een Behringer DCX2496 [/FONT]
    [FONT=Verdana]1x versterker CROWN XLS 5000 (2x1800w 4 OHM) voor het laag.[/FONT]
    [FONT=Verdana]1x een nader te bepalen versterker voor de hoogdrivers.[/FONT]

[FONT=Verdana]De set gaat zowel per 4 (vliegend 120 graden spreiding) als per 2 gebruikt worden.[/FONT]

[FONT=Verdana]Mijn vraag aan jullie: wat voor versterker kan ik het beste aanschaffen voor het hoog? [/FONT]

[FONT=Verdana]Is het zo dat als je driver [/FONT][FONT=Verdana]max 100w is dan je versterker 100wx1.5=150w[/FONT] [FONT=Verdana]min moet zijn?[/FONT]
    [FONT=Verdana]En is het dan mogelijk om je driver snel op te blazen met de volgende versterker? [/FONT][FONT=Verdana]QSC RMX 850 (2x 300w 4 OHM/ 2x200w 8 OHM).[/FONT]

[FONT=Verdana]Hoop genoeg informatie gegeven te hebben en wacht jullie reactie af.[/FONT]

[FONT=Verdana]Met vriendelijke groet,[/FONT]

[FONT=Verdana]Willem[/FONT]
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Het maakt niet zo heel veel uit hoeveel vermogen de amp voor het hoog heeft zolang het maar niet te weinig is. Zelf stuur ik het hoog van iedere set gewoon aan met een versterker die 1300 Watt @8 Ohm levert.
    Netjes inregelen met je processor doet brokken voorkomen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• willemharselaar
      • Feb 2010
      • 3

Duidelijk, maar als je versterker 4x zo zwaar is als je hoogdriver hoe weet je dan tot hoever je kan gaan?
      Ik weet al dat je moet zorgen dat er altijd een nette sinus moet blijven bestaan en dat een versterker voor het hoog nooit moet clippen.

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Zolang het goed klinkt is alles in orde, wanneer een speaker "over zijn nek" gaat krijgt hij teveel vermogen, zo simpel is het.
        Gewoon luisteren dus......

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by willemharselaar
          Duidelijk, maar als je versterker 4x zo zwaar is als je hoogdriver hoe weet je dan tot hoever je kan gaan?
          Wanneer de combinatie tussen hoogdriver en woofer in balans is en je de juiste x-over punten en slopes gebruikt hoef je niet bang te zijn dat er iets stuk gaat. Je hoort het vanzelf als je te ver gaat.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• willemharselaar
            • Feb 2010
            • 3

Ga er mee aan de slag bedankt voor de informatie.

Comment

Working...