[FONT=Verdana]Goede middag,[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik ben nu al een tijd hier op het forum aan het zoeken maar kom er niet uit dus vraag ik het maar aan jullie.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik ben bezig mijn oude Behringers B1520 (4 stuks) op te knappen met in eerste instantie nieuwe hoog drivers en hoorns en later een nieuwe mid/laag speaker.[/FONT]
[FONT=Verdana]In de speakers komen de volgende hoorns en drivers te zitten:[/FONT]
[FONT=Verdana]- RCF N450[/FONT]
[FONT=Verdana]Specificaties:[/FONT]
[FONT=Verdana]- 1.75-inch Diaphragm, 1.0-inch Exit Throat Titanium Compression Driver [/FONT]
[FONT=Verdana]- 100 watt Continuous program power handling [/FONT]
[FONT=Verdana]- Frequency range: 1000Hz - 20kHz [/FONT]
[FONT=Verdana]- RCF HF 64 horn[/FONT]
[FONT=Verdana]- 1-inch/1.4 inch Throat Adaptor[/FONT]
[FONT=Verdana]- 60° x 40° Constant Directivity Coverage[/FONT]
[FONT=Verdana]- Loading down to 500 Hz[/FONT]
[FONT=Verdana]Na ongeveer een maand (en een paar keer ingezet te hebben) wil ik de laag speakers vervangen door de volgende speakers:[/FONT]
[FONT=Verdana]RCF MB15H401 15 inch woofer[/FONT]
[FONT=Verdana]- 4-inch Inside/outside copper voice coil [/FONT]
[FONT=Verdana]- 1400 Watt continuous program power handling [/FONT]
[FONT=Verdana]- 100 dB Sensitivity [/FONT]
[FONT=Verdana]- 40 Hz - 2 kHz Frequency range [/FONT]
[FONT=Verdana]De speaker wil ik actief gaan aansturen door middel van het volgende:[/FONT]
[FONT=Verdana]een Behringer DCX2496 [/FONT]
[FONT=Verdana]1x versterker CROWN XLS 5000 (2x1800w 4 OHM) voor het laag.[/FONT]
[FONT=Verdana]1x een nader te bepalen versterker voor de hoogdrivers.[/FONT]
[FONT=Verdana]De set gaat zowel per 4 (vliegend 120 graden spreiding) als per 2 gebruikt worden.[/FONT]
[FONT=Verdana]Mijn vraag aan jullie: wat voor versterker kan ik het beste aanschaffen voor het hoog? [/FONT]
[FONT=Verdana]Is het zo dat als je driver [/FONT][FONT=Verdana]max 100w is dan je versterker 100wx1.5=150w[/FONT] [FONT=Verdana]min moet zijn?[/FONT]
[FONT=Verdana]En is het dan mogelijk om je driver snel op te blazen met de volgende versterker? [/FONT][FONT=Verdana]QSC RMX 850 (2x 300w 4 OHM/ 2x200w 8 OHM).[/FONT]
[FONT=Verdana]Hoop genoeg informatie gegeven te hebben en wacht jullie reactie af.[/FONT]
[FONT=Verdana]Met vriendelijke groet,[/FONT]
[FONT=Verdana]Willem[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik ben nu al een tijd hier op het forum aan het zoeken maar kom er niet uit dus vraag ik het maar aan jullie.[/FONT]
[FONT=Verdana]Ik ben bezig mijn oude Behringers B1520 (4 stuks) op te knappen met in eerste instantie nieuwe hoog drivers en hoorns en later een nieuwe mid/laag speaker.[/FONT]
[FONT=Verdana]In de speakers komen de volgende hoorns en drivers te zitten:[/FONT]
[FONT=Verdana]- RCF N450[/FONT]
[FONT=Verdana]- 1.75-inch Diaphragm, 1.0-inch Exit Throat Titanium Compression Driver [/FONT]
[FONT=Verdana]- 100 watt Continuous program power handling [/FONT]
[FONT=Verdana]- Frequency range: 1000Hz - 20kHz [/FONT]
[FONT=Verdana]- RCF HF 64 horn[/FONT]
[FONT=Verdana]- 1-inch/1.4 inch Throat Adaptor[/FONT]
[FONT=Verdana]- 60° x 40° Constant Directivity Coverage[/FONT]
[FONT=Verdana]- Loading down to 500 Hz[/FONT]
[FONT=Verdana]Na ongeveer een maand (en een paar keer ingezet te hebben) wil ik de laag speakers vervangen door de volgende speakers:[/FONT]
[FONT=Verdana]RCF MB15H401 15 inch woofer[/FONT]
[FONT=Verdana]- 4-inch Inside/outside copper voice coil [/FONT]
[FONT=Verdana]- 1400 Watt continuous program power handling [/FONT]
[FONT=Verdana]- 100 dB Sensitivity [/FONT]
[FONT=Verdana]- 40 Hz - 2 kHz Frequency range [/FONT]
[FONT=Verdana]De speaker wil ik actief gaan aansturen door middel van het volgende:[/FONT]
[FONT=Verdana]een Behringer DCX2496 [/FONT]
[FONT=Verdana]1x versterker CROWN XLS 5000 (2x1800w 4 OHM) voor het laag.[/FONT]
[FONT=Verdana]1x een nader te bepalen versterker voor de hoogdrivers.[/FONT]
[FONT=Verdana]De set gaat zowel per 4 (vliegend 120 graden spreiding) als per 2 gebruikt worden.[/FONT]
[FONT=Verdana]Mijn vraag aan jullie: wat voor versterker kan ik het beste aanschaffen voor het hoog? [/FONT]
[FONT=Verdana]Is het zo dat als je driver [/FONT][FONT=Verdana]max 100w is dan je versterker 100wx1.5=150w[/FONT] [FONT=Verdana]min moet zijn?[/FONT]
[FONT=Verdana]En is het dan mogelijk om je driver snel op te blazen met de volgende versterker? [/FONT][FONT=Verdana]QSC RMX 850 (2x 300w 4 OHM/ 2x200w 8 OHM).[/FONT]
[FONT=Verdana]Hoop genoeg informatie gegeven te hebben en wacht jullie reactie af.[/FONT]
[FONT=Verdana]Met vriendelijke groet,[/FONT]
[FONT=Verdana]Willem[/FONT]

Comment