passieve 3weg crossover
Collapse
X
-
-
wikipedia zou ik zowieso niet al te veel gaan vertrouwen hoor.
En nee, twee aparte filters gaan "koppelen" moet je ook niet doen: dan betaal je minder...maal twee...= weer meer
Bovendien ga je op die manier nooit een deftig kantelpunt (=cross-over-punt) krijgen.Last edited by tarpan; 23-07-11, 22:47.als je bij de brom zit...Comment
-
Heb nu een passieve 3 weg filter gekocht maar snap niet hoe ik hem moet aansluiten.
Waar dat ik de draden voor input moet doen en de 3 uitgangen naar mijn speakers.
Dit is de x-over http://www.licht-geluid.nl/shop/p-94...crossover.aspxComment
-
-
-
Correctie: die van de mid heeft een aparte "-". Hoog/laag/input zullen dezelfde gebruiken maar de mid zal waarschijnlijk een aparte "-" hebben om de fasedraaiing door het filter te compenseren.Dus het maakt niet uit welke je voor het mid hoog of laag gebruikt.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
aahzo, dus het maakt niet uit welke min ik gebruik voor de hoog, laag en input?
de mid moet wel de voorziene mid hebben?Comment
-
Als je de onderkant van het filter bekijkt, is de kans groot dat die commun-aansluitingen allemaal samen op 1 zelfde kopervlak gesoldeerd zitten. Die mid heeft waarschijnlijk zijn "-" die ergens anders vandaan komt. Zou zelfs kunnen samenliggen met de + van de input! Dus de "-" van de hoog/laag/input zal allemaal samenliggen waarschijnlijk. Zie de printsporen en weet alles...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
zal de printsporen idd eens bekijken, bedanktAls je de onderkant van het filter bekijkt, is de kans groot dat die commun-aansluitingen allemaal samen op 1 zelfde kopervlak gesoldeerd zitten. Die mid heeft waarschijnlijk zijn "-" die ergens anders vandaan komt. Zou zelfs kunnen samenliggen met de + van de input! Dus de "-" van de hoog/laag/input zal allemaal samenliggen waarschijnlijk. Zie de printsporen en weet alles...
Comment

Comment