Hoe hoorn en woofer aan te sluiten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stijn98765
    • Jul 2011
    • 19

Hoe hoorn en woofer aan te sluiten?

Hallo mensen,

Ik heb zelf een kast gemaakt,

waar ik de volgende dingen in wil stoppen:

en

maar ik heb geen idee wat ik daarvoor nodig heb om ze op elkaar aan te sluiten, een 2-weg of een 4-weg, help me aub
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Allereerst,

waarom de links naar BAX ??
    En waarom wel een hoorn, maar geen driver

Hier bij J en H vindt je ze ook.
    http://www.licht-geluid.nl/shop/c-40...nderdelen.aspx

Tevens vindt je hier ook het 2-weg filter wat je nodig hebt voor je project.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

Even een vraagje, Heb je zomaar een kast gemaakt en wil je daar de woofer en andere componenten in stoppen ? Of heb je de kast berekend, inclusief de poort(en)?

Wanneer je dit niet gedaan hebt is er een grote kans dat de kast niet goed klinkt, of bijna geen geluid geeft. Met name in het laag, doordat de kast verkeerd afgestemd is.

En inderdaad wel een hoorn, maar geen driver ??

Comment

• Stijn98765
        • Jul 2011
        • 19

als eerst excuses voor mijn links naar bax

ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor driver er achter de hoorn moet,

ik heb de voorkant gemaakt van de kast waar precies de woofer en de hoorn in kunnen vallen, dus de rest van de kast kan ik nog van alles aan veranderen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Zou je aanraden hier op het zelfbouwforum eens flink te lezen dan zul je ontdekken dat het allemaal nog niet zo heel simpel is.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stijn98765
            • Jul 2011
            • 19

Originally posted by MusicXtra
            Zou je aanraden hier op het zelfbouwforum eens flink te lezen dan zul je ontdekken dat het allemaal nog niet zo heel simpel is.
            mijn kast heeft dezelfde afmetingen als al een bestaande speaker, namenlijk de: skytec sl18

alleen zet ik er nu een 15" woofer in, maakt dat dan verschil in klank?

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Ik moet je echt ook aanraden om de tip van MusicXtra te volgen. Zo zul je zelf het antwoord op die vraag ontdekken en er nog veel meer van opsteken ook. Het zal je ook weggegooid geld besparen doordat je van de eerste keer een LS zult bouwen zonder dat je al je geld en moeite steekt in niet-klinkende probeersels.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Stijn98765
                mijn kast heeft dezelfde afmetingen als al een bestaande speaker, namenlijk de: skytec sl18

alleen zet ik er nu een 15" woofer in, maakt dat dan verschil in klank?
                Het zijn niet alleen de afmetingen van de kast maar het is een nauwkeurig samenspel van kastinhoud, poortafmetingen en speaker. Iedere speaker heeft specifieke eigenschappen die hem geschikt maken voor een bepaalde kast en dat kijkt dus heel precies.
                Zo maar even een kast nabouwen en er vervolgens een 15" speaker in schroeven zou bij toeval nog wel redelijk kunnen klinken maar de kans is groot dat er bijna geen geluid uit komt.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stijn98765
                  • Jul 2011
                  • 19

met deze kast en dan de woofer die ik hieronder beschreef heb je dan goed geluid?

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

lIJKT OP EEN LEGE esw18 van RCF of heb ik het verkeerd ?
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Ja, behalve dat een 18" een buitendiameter heeft van 460mm. Die kun je niet monteren op een plankie van 420mm. hoog.

Comment

• dj-inkognito
                        • Jun 2011
                        • 416

geluid komt er wel uit, maar deze kast is totaal niet berekend op deze goedkope pruts speakertjes.

hoewel ik denk dat geen enkel gebouwde kast een fatsoenlijk geluid geeft i.c.m dit setje, dus zou er gewoon 1 timmeren, voor jou zal dat waarscheinlijk goed genoeg zijn anders had je deze speakers niet aangeschaft

niet om het een en ander af te kraken maar dit is een pro forum toch?( correct me if i'm wrong )
                        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Stijn98765
                          • Jul 2011
                          • 19

kan iemand mij aub vertellen welke crossover ik nodig heb om een driver van me hoorn en me woofer aan te sluiten en zo naar mijn versterker te lijden, en er moet natuurlijk ook een aansluitpaneel tussen waar de kabels in moeten vanaf mijn versterker. want ik weet niet of deze crossover: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-94...crossover.aspx mijn woofer en de driver aankan in wattage

p.s.
                          ik vraag om hulp, daar zijn de forums ook voor bedoeld neem ik aan

Comment

• Ericsamandj
                            • Jul 2010
                            • 414

je crossover hoeft jouw woofer niet aan te kunnen, t is net wat je crossover doorgeeft wat je woofer zal krijgen.net andersom dus.

Comment

• laptop
                              • Jan 2009
                              • 187

Wanneer ik zo naar jou ontwerp kijk, is het zoals eerder genoemd een baskast. Wil je hier dan de hoogsectie bij in plaatsen ? Of komt deze er los boven ? Zowel in beide situaties verwacht ik dat er een gat in het mid is, doordat de kast niet "berekend" is op de hogere frequenties.
                              Als cross-over zou ik eerder deze pakken: klik Dit om je laag weergever niet te ver in het mid-hoog te belasten, dat vinden ze meestal niet leuk. En waarschijnlijk deze woofer al helemaal niet.

Als je dit wilt bouwen om het bouwen, dan is het een "leuk" projectje. Maar wil je dit bouwen om "goedkoper" uit te zijn, dan gaat dit niet werken. Want er zijn nog zoveel "dingetjes" zoals connectoren, warnex, polemount ed. die er nog even bij moeten. Dan zit je al gauw over het bedrag heen wat budget speakers van dap, jb-systems of behringer kosten.

Dat is dan ook mijn advies; Bouw je om 'goedkoper' uit te zijn, stop er maar mee. En koop gewoon een paar budget speakertjes

Comment

Working...