Hoe hoorn en woofer aan te sluiten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Ericsamandj
    Net even gekeken naar de specs van je versterker en jij heb geen crossover nodig aangezien je een equalizer op de amp hebt zitten.
    Euhhh, waarom heet een cross-over dan 'cross-over' en een equalizer 'equalizer'?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

heb je gelijk in maar omdat het hier om net niet spul gaat is iedere euro die ts gaat uitgeven aan zijn project teveel.

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Nou,

Met de equalizer kun je alle hoge en mid tonen "dempen" en dan heb je een lowest budget x-over!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Een equalizer dempt de frequenties tot een bepaald maximum, meestal 6, 12 of 15 dB waar een cross-over vanaf de ingestelde frequentie met een helling van 12, 18, 24 tot zelfs 48 dB per octaaf dempt tot oneindig. Daar zit dus nogal een verschil in. Overigens zijn passieve filters ook zeker niet gratis....

Comment

• Stijn98765
            • Jul 2011
            • 19

ik heb net even aan de binnenkant van mijn boksen gekeken die ik al heb 2 maal de skytec sl12, en daar zie ik dat de woofer niet aan een crossover is gekoppelt, dus ik begrijp dat ik dan geen extra crossover nodig heb, ik ga er toch een andere woofer in plaatsen dan de jb system 30 cm woofer die ik beschreef, ik ga nu voor de PRO ZOMAX PWX-12/200 WOOFER 30 CM 200 WATT

Comment

• I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

Hey,

Die speaker is niet heel veel beter hoor.
              Eminence maken redelijk goede budget speakers.
              Als je een woofer voor een kast uitzoekt, moet je de originele speaker die erin hoort vergelijken met de zogenaamde Thiele small Parameters. Die moeten zo veel mogelijk overeenkomen.

Comment

• Stijn98765
                • Jul 2011
                • 19

Originally posted by I.T. drive in
                Hey,

Die speaker is niet heel veel beter hoor.
                Eminence maken redelijk goede budget speakers.
                Als je een woofer voor een kast uitzoekt, moet je de originele speaker die erin hoort vergelijken met de zogenaamde Thiele small Parameters. Die moeten zo veel mogelijk overeenkomen.
                de Eminence Kappa Pro 15LF-2 is de orginele goed werkende speaker, alleen bij de woofers die ik dan op het internet zoek, staan er bij vrij weinig alle ''thiele small parameters''
                die dingen zijn toch op te zoeken in winisd? maar daar krijg ik de woofer niet gevonden

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Dat komt doordat die gegevens waarschijnlijk zoveel variëren door de grote toleranties in het productie proces dat het geen enkele zin heeft ze erbij te vermelden omdat het zelden strookt met de werkelijke waarden.

Comment

• Stijn98765
                    • Jul 2011
                    • 19

Originally posted by MusicXtra
                    Dat komt doordat die gegevens waarschijnlijk zoveel variëren door de grote toleranties in het productie proces dat het geen enkele zin heeft ze erbij te vermelden omdat het zelden strookt met de werkelijke waarden.
                    maar is dat dan niet bij elke woofer, of alleen bij de goedkopere woofers?

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Stijn98765
                      maar is dat dan niet bij elke woofer, of alleen bij de goedkopere woofers?
                      Dat kun je zelf waarschijnlijk ook nog wel bedenken.....

Comment

• Stijn98765
                        • Jul 2011
                        • 19

Originally posted by MusicXtra
                        Dat kun je zelf waarschijnlijk ook nog wel bedenken.....
                        hahah alleen bij de goedkopere dus

Comment

• Stijn98765
                          • Jul 2011
                          • 19

aangezien een goede speaker voor de kast redelijk prijzig is, stap ik van mijn project af, en kies ik er voor om de SAMSON RS12HD te kopen, misschien dat ik de kast nog kwijt raak en anders is het jammer van het geld wat ik daar in heb gestoken

Comment

• dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

aangezien een goede speaker voor de kast redelijk prijzig is, stap ik van mijn project af, en kies ik er voor om de SAMSON RS12HD te kopen, misschien dat ik de kast nog kwijt raak en anders is het jammer van het geld wat ik daar in heb gestoken

heb je er 1 of 2 heb mischien wel interesse dan je hebt ze netjes gebouwt dus kan er best nog wel wat mee.
                            "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Stijn98765
                              • Jul 2011
                              • 19

Originally posted by dj-inkognito
                              heb je er 1 of 2 heb mischien wel interesse dan je hebt ze netjes gebouwt dus kan er best nog wel wat mee.
                              ik heb er 1 ik wil best een 2e voor je bouwen als ik zeker weet dat je ze koopt, of je moet er maar 1 willen

Comment

• dj-inkognito
                                • Jun 2011
                                • 416

ik heb er 1 ik wil best een 2e voor je bouwen als ik zeker weet dat je ze koopt, of je moet er maar 1 willen
                                heb er dan het liefst 2. wat wil je er voor hebben

gr
                                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

Working...