Ik heb zo het vermoeden dat de subs een meter of wat van een achterwand af staan waar je vervelende reflecties vandaan krijgt. Een paar foto's posten van de situatie zou een hoop opheldering kunnen geven.
Dynacord mt115 subs
Collapse
X
-
-
ok,
ik zal dan proberen te schetsen wat mij tot nu toe is opgevallen tijdens alle dingen die ik geprobeert heb.
oorspronkelijk had ik de subs draaien op een crossover frequentie van 160Hz, toen had ik alleen het probleem dat de frequenties tussen de 100 en 200 Hz zeer onprettig voor het gehoor werden. ik heb toen in de eq wat zitten rommelen en kwam toen op een behoorlijk grote dip in de frequentie gebied. toen was het prettiger om te horen maar het laag was wel nog steeds erg rommilig.
later ben ik naar een lagere crossover frequentie gegaan 80Hz als ik het me goed herinner. toen was het rommilige er wel wat uit maar die dip moest ik nog wel gedeeltelijk houden, en het laag werd heel enkel waardoor het geluid scheller begon te klinken.
een tijdje geleden is er een pro geluidsman in de kerk geweest en die heeft opnieuw alles in de processor voor mij afgesteld en die liep ook vast bij de subs en kwam uiteindelijk op de configuratie die ik al eerde omschreef. crossover voor de sub op 80 en voor tops 100 (dus een gat tussen beide, komt overeen mat de eq dip van mijn laatste configuratie) en hij heeft toen nog een high-pass van 40Hz toegevoegd. het laag is wel minder rommilig en ik zal zeggen bijna goed. alleen wel weer heel enkel.
dus het probleem waar ik eigenlijk tegen aanloop is dat als ik met eq en dergelijk het rommelige er uithaal het ten koste gaat van de laag weergave.
Groeten
Christiaan
Heb je al een advies ingewonnen van Leo, bij jouw in de buurt.
Heeft veel ervaring met dynacord.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment

Comment