Dynacord mt115 subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smartboy
    • Mar 2011
    • 14

Dynacord mt115 subs

Beste forum gebruikers.

ik heb een vraag met betrekking tot de Dynacord mt115 subs.
    ik ben niet echt tevreden over het geluid wat deze subs produceren,
    ze hebben weinig punch terwijl je dat van een 15 inch sub wel mag verwachten en klinken verder heel 'rommilig' .
    deze subs zijn van de kerk waar ik het geluid regel, nu is er natuurlijk geen budget voor nieuwe subs.
    nu is mijn vraag is er misschien iets te doen aan dit rommilige geluid dat er uit de subs komt.

ik heb zelf geen verstand van speaker bouw, maar misschien dat ik iets simpels aan de kast kan aanpassen wat het geluid enigzins verbeterd.

de info over de sub kun je van de volgende link halen

ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen

Groeten
    Christiaan
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

wat heb je verder aan apparatuur voordat je deze Sub gebruikt en in wat voor ruimte staat het allemaal?

Er kan wel zoveel zijn wat je geluid beïnvloed, maar met alleen de informatie over welke luidspreker het gaat kan eigenlijk niemand iets...

Comment

• smartboy
      • Mar 2011
      • 14

De subs staan in een zaal voor 250 mensen
      ik gebruik een yamaha mengtafel,
      er zit een Rane processor tussen (met 40hz high pas filter en crossover 80hz)
      en een dynacord s1200 versterker.

Groeten
      Christiaan

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by smartboy
        er zit een Rane processor tussen (met 40hz high pas filter en crossover 80hz)
        en een dynacord s1200 versterker.
        Zitten er EQ puntjes in?
        Die S1200 vind ik persoonlijk niet een heel goed klinkende amp.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• smartboy
          • Mar 2011
          • 14

naast de high-pass filter en de crossover zitten er verder geen filters op de subs
          in de processor is wel ruimte vrij voor eventuele extra filters.

ik zag net dat ik de top kasten was vergeten te noemen in mijn vorige bericht.
          maar de subs draaien in combinatie met de EV ZX4

Comment

• RonaldH
            • Aug 2009
            • 274

Zoals al eerder aangegeven door Stainz, het kan goed zijn dat de ruimte akoestiek het geluid vertroebeld.
            Misschien de subs eens proberen in een andere zaal of buiten om te kijken of het probleem wel uit de subs komt en niet uit de zaal.
            Mocht blijken dat de subs hun werk goed doen is het zaak om de akoestiek aan te pakken in het probleemgebied.
            Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by RonaldH
              Mocht blijken dat de subs hun werk goed doen is het zaak om de akoestiek aan te pakken in het probleemgebied.
              Enig idee hoe kostbaar en lastig het is om dit voor het sublaag voor elkaar te krijgen?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RonaldH
                • Aug 2009
                • 274

Helaas wel, en ik ga er vanuit dat het niet zal gebeuren.
                Maar je wilt toch wel weten waar het probleem zit, en niet bij voorbaat de luidsprekers veroordelen.
                Problemen kun je het beste oplossen bij de bron, anders wordt het symptoombestrijding.
                En misschien kom je dan tot de conclusie dat de ZX4 het prima alleen af kan, omdat de sub er voor zorgt dat het een rommeltje wordt.

Comment

• smartboy
                  • Mar 2011
                  • 14

of het met de akoestiek van de zaal te maken heeft durf ik niet te zeggen, wel weet ik dat ik inderdaad als test een keer zonder de subs heb gedraaid.
                  ik moest toen wel extra laag in de ZX4 stoppen maar dat klonk toen wel aangenaam alleen ja je mist dan wel dat diepe wat je met een sub wel hebt.
                  de ZX4 is misschien dan wel fullrange maar de laag weergave van de kasten valt flink tegen.

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Ben ik de enige, of vinden meer mensen 80Hz wel laag om te crossen voor een 15"? (de punch zit meer rond de 100/140 Hz)

Specs geven 220Hz (-/- 10dB) , ook een HPF van 40Hz is misschien wat aan de lage kant.

Ik zou eens stoeien met wat ander x-over waarden!
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• RonaldH
                      • Aug 2009
                      • 274

Je zit inderdaad niet in het meest gunstige frequentiegebied van de sub.
                      Dan zou HP 45Hz en LP 150Hz beter zijn.

Comment

• smartboy
                        • Mar 2011
                        • 14

in het verleden heb ik de crossover frequentie al op 120 en 160 Hz gehad en dat was in beide gevallen geen succes. het laag was toen nog rommeliger en het totaal geluid werd er niet beter van.

Groeten
                        Christiaan

Comment

• stainz
                          • Sep 2009
                          • 609

wat ook nog een optie zou kunnen zijn is om een aparte uitgang van je mengpaneel te gebruiken en hier alleen specifieke instrumenten over te sturen (kick en bass-gitaar bijvoorbeeld) en hier dan wel flink af filteren boven de 160Hz en onder de 40Hz.

Hierdoor zorg je dat er verder niets in het laag komt wat eigenlijk niet in het laag hoort.

Comment

• smartboy
                            • Mar 2011
                            • 14

ik heb daarvoor op de mengtafel geen subgroepen vrij, en de Rane processor heeft ook maar 2 ingangen dus daar is ook geen ruimte.

Groeten
                            Christiaan

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Dan stel ik voor dat er niet verder gespeculeerd word, maar dat we afwachten wat de prestaties van de sub zijn in een andere ruimte.

De resultaten zouden je vraag in één keer op kunnen lossen en scheelt voor velen hier de moeite

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...