RX212-75 topkast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronald B
    • Jul 2010
    • 24

Oke dat is duidelijk ik heb al even gekeken op internet maar er is op het moment weinig te krijgen van EAW.

Ik heb net even zitten kijken de X-tro is idd een mooi model.
    Maar is het een beetje handelbaar spul?
    De set moet makkelijk met 2 man te bouwen zijn plus dat we niet het budget hebben om daar ook nog subs bij te bouwen die mee gaan in het verhaal.

De KV set die in een eerdere post genoemd werd sprak mij ook wel aan deze lijkt vrij handelbaar en waarschijnlijk past hij waarschijnlijk iets meer bij de huidige configuratie.
    Domme vragen bestaan niet !!! Alleen domme antwoorden.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

De X-tro is heel goed met twee man te hanteren, schat dat een kast tussen de 50 en 60 kg weegt.
      Zoals ik al schreef, ik heb vier X-tro's staan, allen met neodynium speakers geladen dus als je een keer wilt komen kijken/luisteren is dat altijd mogelijk.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ronald B
        • Jul 2010
        • 24

@MusicXtra dit klinkt als een goed plan.
        Heb je de set binnenkort nog ergens staan?
        Het liefst hoor ik de set natuurlijk als er een band over speelt.

Heb even wat speur werk gedaan op het forum en ik ben toch wel benieuwd geworden.
        Domme vragen bestaan niet !!! Alleen domme antwoorden.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by Ronald B
          Hallo collega zelfbouwers,

Nu heb ik na lang zoeken een top kast gevonden de RX212-75 die na mijn mening veel op de line 212 serie lijkt.

Nu is mij vraag aan jullie is dit ontwerp vergelijkbaar en zou ik met 4 van deze toppen ruimtes tot 20x35m voldoende kunnen voorzien van geluid.
          Het gaat hier dan om bands dus niet een DJ die er over draait.

Ik heb het ontwerp bijgevoegd.
          http://www.xs4all.nl/~boyzpc/Bouwtekeningen/18Sound/218%20+%202123%20kast.pdf

graag jullie mening hierover.

De RX212 van Electro Voice is een compleet andere kast dan jij aangeeft met dit ontwerp van boyzpc.
          Bij de (Q)RX212 zit b.v de hoogdriver tussen de twee 12 inch drivers en is de kast tevens ook geschikt als floor monitor.
          Met 4 van deze kasten ga je wel een eind in de goede richting, mits je ze maar hoog genoeg plaatst, maar dat geldt voor alle top kasten.
          Deze kast heeft wel een hoog rendement, de hoogste in deze (Q)RX serie.
          De opvolger is de Phoenix serie van EV.

Zelf ben ik niet gecharmeerd van EV, het blijft het typische US klankje houden en dat vind ik niets.

Chau
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Originally posted by salsa

Zelf ben ik niet gecharmeerd van EV, het blijft het typische US klankje houden en dat vind ik niets.

Chau
            Zo zie je maar weer hoe persoonlijk geluid is, heb een aantal keren hiermee gewerkt en vind het voor sommige toepassingen juist wel lekker klinken. (gebruikt met DX-38 processor). Maar nearfield blijft nearfield, daar veranderd niets aan.

Voor de TS, weet niet waar je voorkeur precies naar uitgaat, maar iets wat verder draagt en momenteel betaalbaar is ; Marktplaats.nl > Master MD-2KT toppen (12x), ( turbosound 760 / JBL HLA - Muziek en Instrumenten - Speakers

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Ronald B
              @MusicXtra dit klinkt als een goed plan.
              Heb je de set binnenkort nog ergens staan?
              Het liefst hoor ik de set natuurlijk als er een band over speelt.

Heb even wat speur werk gedaan op het forum en ik ben toch wel benieuwd geworden.
              Ik gebruik de set niet veel maar je bent altijd welkom om bij mij op de zaak te komen luisteren.
              Stuur me maar een mailtje.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

De RX212 van Electro Voice is een compleet andere kast dan jij aangeeft met dit ontwerp van boyzpc.
                Bij de (Q)RX212 zit b.v de hoogdriver tussen de twee 12 inch drivers en is de kast tevens ook geschikt als floor monitor.
                Met 4 van deze kasten ga je wel een eind in de goede richting, mits je ze maar hoog genoeg plaatst, maar dat geldt voor alle top kasten.

Chau
                Helemaal NIET dus. De RX212 heeft de hoogdriver gewoon bovenin zitten hoor! DE hoorn is trouwens in het verticale vlak a-symmetrisch. Heel handig. Mag ik uit je onjuiste constatering opmaken dat je er eigenlijk nog nooit mee hebt gewerkt? Dan is het jammer om een oordeel te hebben over de klank. EV heeft heel veel systemen die allemaal hun eigen klank hebben. Bijv de ZX1 en ZX3 klinken toch geheel anders dan vorige series.

Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Je hebt gelijk ik heb mij vergist met de QRX212 /75H deze heeft wel de compression driver mid geplaatst tussen twee 12 inch drivers.
                  Vergissen is menselijk toch?
                  Maar om nu mijn reaktie op zo´n toon tegen te spreken verlaagd jouw aanzicht, niet die van mij.
                  Ja ik heb vele jaren Internationaal ervaring, reis veel voor de muziek en weet waar ik over praat.

Chau!
                  Last edited by salsa; 09-08-10, 21:32. Reason: vergissing is menselijk, ik ben maar een mens..
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Om maar gelijk even verder op de post van Salsa in te haken;

Zoals gezegd, de RX212 is er als topkast (met de hoorn bovenin de kast zodat deze zover mogelijk boven het publiek uitkomt) en als monitor (met de hoorn tussen de twee woofers).

En de 3-weg kast uit de serie (15" woofer) klinkt het best, heb ik in de praktijk mogen ervaren.

Dat is niet het geval. De Phoenix serie is boven de QRX gepositioneerd. Ze worden beide geproduceerd tot op de dag van vandaag. Geen sprake van opvolgers of iets dergelijks.

Mocht je beide systemen (QRX vs PX dus) al eens gehoord hebben dan weet je waar ik het over heb.

Voor sommige kasten gaat dit inderdaad op -met name de Phoenix topkasten naar mijn mening- maar verder is het een onzinnige reactie. Je scheert doodleuk het hele merk over één kam.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Goh,goh wat zijn we toch heet gebakerd als we een mening hebben zeg..

De Phoenix is wel de opvolger in de serie, het is maar net hoe je het wil lezen..

Over het algemeen is Electro Voice niet bekend om z´n mooi gedetailleerde klank, veel laag en hoog zoals het in de U.S zeer gewaardeerd wordt.
                      Maargoed, het is niet mijn bedoeling om EV over 1 kam te scheren, ik spreek uit ervaring dat ze zeker wel goede luidsprekers bouwen.
                      Ik heb het puur over de QRX en de Phoenix serie, daar vind ik de klank niet geweldig van.

Maar om nou te zeggen dat ik niets weet, hahahahahahahaha!!!!!!

Dave

Comment

Working...