RX212-75 topkast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ronald B
    • Jul 2010
    • 24

RX212-75 topkast

Hallo collega zelfbouwers,

Op ons bedrijf draaien we al een hele tijd op onze oude vertrouwde FR serie van EAW. nu komt het steeds vaker voor dat wij wat grotere klussen krijgen waarbij meer nodig is dan waar we nu mee draaien. we willen graag investeren in iets goeds maar hier zijn veel kosten aan verbonden. Momenteel huren we wel eens de line 212 serie van kling & freitag deze bevalt goed.

Nu heb ik na lang zoeken een top kast gevonden de RX212-75 die na mijn mening veel op de line 212 serie lijkt.

Nu is mij vraag aan jullie is dit ontwerp vergelijkbaar en zou ik met 4 van deze toppen ruimtes tot 20x35m voldoende kunnen voorzien van geluid.
    Het gaat hier dan om bands dus niet een DJ die er over draait.

Bij de EAW sets merken we dat deze tot 15m rendement hebben maar daarna zwakt het snel af. Dit wil ik dus met deze speakers niet.

Ik heb het ontwerp bijgevoegd.
    http://www.xs4all.nl/~boyzpc/Bouwtekeningen/18Sound/218%20+%202123%20kast.pdf

Mochten er mensen zijn die hier een positive of negatie reactie over hebben dan hoor ik dat graag want we willen in 1 keer in het goede investeren voor de toekomst.

Het budget voor de 4 toppen is ruim € 3000 ex. btw.

graag jullie mening hierover.
    Domme vragen bestaan niet !!! Alleen domme antwoorden.
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

Is dat niet gewoon een ElectroVoice kopie?

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

PS: Je kan op 2 manieren er voor zorgen dat je geluid ver draagt (dus meer dan 15).

-Opteren voor een hoorngeladen systeem. Dit geeft een kleinere afstraling, dus draagt verder.
      -Een array bouwen. Een heel aantal componenten dicht tegen mekaar, wat voor koppeling zorgt.

Met die RX212's heb je dus 4 woofers per kant als je 2 kasten gebruikt. Dat helpt al een beetje, maar gaat natuurlijk geen wonderen doen.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik heb zo'n vermoeden dat ook deze toppen niet verder zullen komen dan een meter of 15.
        Om verder te komen zul je naar hoorngeladen of line-array moeten.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ronald B
          • Jul 2010
          • 24

Dank u Heren,

Nu vindt ik het al wel een beetje vroeg om een line array te gaan bouwen.

Hebben jullie misschien tips voor ontwerpen of misschien dingen die jullie zelf hebben gebouwd.

Zoals eerder aangegeven het moet een goede verbetering zijn en niet iets waar we over een jaar van zeggen jammer geld.
          En ook nog iets wat binnen het budget past.
          Veel voor weinig dus

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Een mooie top voor jouw toepassing is de X-tro alleen denk ik dat je dat niet redt binnen jouw budget. Andere optie is een gebruikte KF850 set te kopen. Nadeel van beiden is dat het 3 weg kasten zijn, je hebt dus een extra versterker nodig en mogelijk een andere processor.

Comment

• Waveform
              • Dec 2009
              • 321

Originally posted by MusicXtra
              Een mooie top voor jouw toepassing is de X-tro alleen denk ik dat je dat niet redt binnen jouw budget. Andere optie is een gebruikte KF850 set te kopen. Nadeel van beiden is dat het 3 weg kasten zijn, je hebt dus een extra versterker nodig en mogelijk een andere processor.
              Vergeet ook niet dat een KF850 zeer zwaar is en je dus met 2 personen niet gestacked krijgt zonder hulpmiddelen.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Overigens heb ik een setje staan met 4 X-tro's en 8 punishers dus als je een keer wilt luisteren moet je het me maar laten weten.

Comment

• Waveform
                  • Dec 2009
                  • 321

Originally posted by MusicXtra
                  Overigens heb ik een setje staan met 4 X-tro's en 8 punishers dus als je een keer wilt luisteren moet je het me maar laten weten.
                  Awel, nu ben ik toch eens benieuwd. Durf jij dat de vergelijken met een set 850? Hoe klinkt dat naar jouw mening? De ontwerper gebruikt als referentie in zijn beschrijving steeds de eaw kf850 set.

Comment

• Ronald B
                    • Jul 2010
                    • 24

Originally posted by Waveform
                    Vergeet ook niet dat een KF850 zeer zwaar is en je dus met 2 personen niet gestacked krijgt zonder hulpmiddelen.
                    Daar heb je idd gelijk in maar met een beetje inspanning is het mogelijk.

Maar met mijn persoonlijke ervaring zou ik eerder gaan voor een KF750 dan de KF850. De KF850 is mij te agressief.

Ik zag ook nog een tekening van een D&B C4 set aan het ontwerp te zien is deze ook hoorngeladen. heb hier geen ervaring mee, is dat ook nog een ontwerp om te overwegen want de kastjes zien er compact uit en volgens de website zijn ze ook niet gek zwaar.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by Ronald B
                      De KF850 is mij te agressief.
                      Als je 850 hebt met TAD drivers dan vind ik dat een straffe uitspraak. Weet niet voor de goedkopere latere versies.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Waveform
                        Awel, nu ben ik toch eens benieuwd. Durf jij dat de vergelijken met een set 850? Hoe klinkt dat naar jouw mening? De ontwerper gebruikt als referentie in zijn beschrijving steeds de eaw kf850 set.
                        Die vergelijking durf ik wel aan, puntje van verbetering bij de X-tro is de mid sectie, deze heeft geen mooi fase gedrag maar ondanks dat klinken ze heel erg goed.

Daar heb je idd gelijk in maar met een beetje inspanning is het mogelijk.

Maar met mijn persoonlijke ervaring zou ik eerder gaan voor een KF750 dan de KF850. De KF850 is mij te agressief.

Ik zag ook nog een tekening van een D&B C4 set aan het ontwerp te zien is deze ook hoorngeladen. heb hier geen ervaring mee, is dat ook nog een ontwerp om te overwegen want de kastjes zien er compact uit en volgens de website zijn ze ook niet gek zwaar.
                        De KF850 heeft een 2" hoogdriver, er bestaan nogal wat versies van dus het kan heel goed dat een aantal nogal agressief kunnen klinken.
                        De KF750 is een totaal ander ontwerp en ook veel minder geschikt voor de toepassing van TS, vanwege de geringe spreiding van 35°.

Comment

• Ronald B
                          • Jul 2010
                          • 24

Maar even back on topic het hoeft niet perse een EAW clone te zijn. het moet ver dragen en goed klinken. Graag suggesties daarover.

Comment

• stanger
                            • Jun 2009
                            • 32

En wat te denken van deze top http://www.xs4all.nl/~boyzpc/Bouwtek...V%20system.pdf

of deze http://www.xs4all.nl/~boyzpc/Bouwtek...F/4pro-set.pdf

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Maar even back on topic het hoeft niet perse een EAW clone te zijn. het moet ver dragen en goed klinken. Graag suggesties daarover.
                              De X-tro is ook zeker geen EAW clone, dat is een op zichzelf staand ontwerp wat door Walter hier van dit forum is ontworpen.
                              Ik kwam alleen op de KF850 omdat die redelijk vaak aangeboden worden tegen prijzen waarvoor je een vergelijkbaar systeem niet kunt bouwen.
                              Beiden zullen genoeg worp hebben en meer dan voldoende capaciteit voor jouw toepassing.

Comment

Working...