Vliegpunten maken in een zelfbouw kast

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

Originally posted by w00Dy
    die "parts" bestaan, vliegstrips met plaatje erachter, hijsoog met plaatje, etc. In meeste gevallen geleverd met certificaat.

Penn Elcom : Hardware - Flying Track

Waar zit je ergens? Er zijn genoeg zaken die Penn materiaal hebben hoor

hey,

bedankt voor de info!
    Dit ga ik zeker en vast eens verder bekijken.

Ik woon in de buurt van Dendermonde (Oost-Vlaanderen - Belgiƫ)
    Ik zal eens rondhoren wie mij gemakkelijk aan die parts kan helpen.

Nog een voorkeur om het via een flystrip, dan wel via een bracket te doen (ik heb voorkeur voor bracket met flypoints en plaatje, maar nu zou ik graag de meningen van de forummers hebben). Wat draagt jullie voorkeur weg, en vooral waarom (omwille van veiligheid, polyvalentie, sneller werken, ... ?

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Ik koop dat soort zaken altijd via penn-elcom
      Penn Elcom : Hardware - Flying Track
      Hier staan het soort vliegogen dat je zoekt.
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Ik zou de tekst op die Penn-certificaten maar eens goed lezen...

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de certificeerder in de UK,
        want voor mij is dat een beetje geheimtaal wat er op hun document staat.

"Een certificaat is een verklaring op papier, gedateerd en ondertekend"

Maar die verklaring zelf kan volslagen wartaal zijn, of met 777 slagen om de arm.

Zo kon je tot voor twee jaar geleden "waardevastheid" of "betrouwbaarheid" certificaten krijgen bij de beleggingen die je deed....
        LOL
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Timothy
          • Aug 2005
          • 175

Originally posted by MusicXtra
          Maar goed, ik vind het allemaal best, zal in Belgiƫ iig niet onder speakers door gaan lopen.
          Gisteren eens langsgeweest bij een 'proffesionele' verhuurder uit onze streek.

ook hem heb ik dezelfde vraag gesteld (niet gezegd wat ikzelf van plan was).

Hij kwam aandraven met 2 inslagmoeren M10 die bovenaan de kast moesten worden gemonteerd, en daarop dan onmiddelijk een clamp bevestigd (eentje van Showtec "kost +- 5 EUR")

Toen ik hem sprak van de neerwaartse krachten op die inslagmoeren en beveiligingen (safety's,...), kreeg ik daar nogal een smoel! 'Hij hing al jaren zijn boxen op die manier in de lucht zonder enig probleem'.

MusicXtra, in deze situatie snap ik je reactie, maar voor alle duidelijkheid, dit neem ik niet als voorbeeld...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Timothy
            Gisteren eens langsgeweest bij een 'proffesionele' verhuurder uit onze streek.

ook hem heb ik dezelfde vraag gesteld (niet gezegd wat ikzelf van plan was).

Hij kwam aandraven met 2 inslagmoeren M10 die bovenaan de kast moesten worden gemonteerd, en daarop dan onmiddelijk een clamp bevestigd (eentje van Showtec "kost +- 5 EUR")

Toen ik hem sprak van de neerwaartse krachten op die inslagmoeren en beveiligingen (safety's,...), kreeg ik daar nogal een smoel! 'Hij hing al jaren zijn boxen op die manier in de lucht zonder enig probleem'.

MusicXtra, in deze situatie snap ik je reactie, maar voor alle duidelijkheid, dit neem ik niet als voorbeeld...
            Dat begrijp ik, maar dit verhaal bevestigt mijn idee wel om in Belgiƫ niet onder speakers door te lopen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timothy
              • Aug 2005
              • 175

Vandaar dat ik je ook citeerde! :-)

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Ik zelf heb alle kasten die ik vlieg op de volgende manier voorzien van 'fly ware'.
                Metalen strip of profiel bevestigd aan de buitenkanten, binnen ook een strip of profiel met bouten en moeren door en door.
                Eye bolts M8 en klaar!

Je moet zeker zorgen dat je een groot draagvlak maakt waardoor de trekkrachten zich verspreid over de metalen strips of profielen.
                Dit kan horizontaal of verticaal zijn.

Ik kan voor de liefhebber enkele foto's laten zien van voorbeelden, mail me maar.

Dave

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Timothy
                  • Aug 2005
                  • 175

Dag Salsa,

Die foto's mag je mij zeker eens doorsturen (ik probeer je een PM te sturen, maar ik slaag daar niet in op dit forum...)
                  Mijn email-adres vind je in mijn profiel. Alvast bedankt!
                  Mvg,
                  Tim

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

Zo een soort systeem is dus ook kant en klaar te koop bij penn elcom, een hoekmetaal wat je aan de binnenkant van je box doet aan de zijkant vast met m8 en boven op heb je dan een m8 oog om de box aan een ketting o.i.d. te hangen
                    groetjes

___
                    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...