Cubo 15

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • twan3pc
    • Jul 2011
    • 17

    Originally posted by Watt Xtra
    JBL is hel vaak andersom gpolt als de overige speakrmerken!! Dus plus min even omdraaien en proberen... grote kans dat je nu wel meer hebt
    Ja dit heb ik bij het monteren van de jbl's al voorzien en aangesloten: zwart=+ en rood=-

    Hoop dat dit bij deze Jbl's dus ook zo is. Anders zal ik ze morgen eens andersom aansluiten.

    Dank je voor de tip.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      Als je niet anders hebt, kun je een 9V batterij gebruiken, als de speaker bij beiden kasten dezelfde kant op gaat is het goed. (Gebruik dit enkel bij basspeakers)

      Comment

      • hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

        Inmiddels heb ik 1 sub de DAP MB-15B uitgehaald en de Kappa pro15LFA-2 erin zitten. De andere hoeft alleen de nieuwe Kappa nog ingezet te worden.
        Mensen wat een geluid:O dit overtreft het geluid van de dapjes ZEKER.
        Morgen de andere afmaken en hopen dat ik een geluidsmeter ergens kan lenen tijdens carnaval. (lopen hier in Nieuw-Dijk toch genoeg van rond, omdat het zo'n beetje een geluidswedstrijd is ieder jaar )

        Comment

        • hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

          Vandaag even test gedraaid met de 2e sub erbij.
          Ik merkte dat het harder ging, zodra ik de versterker de gain van 1 sub uit zette.
          Meteen moest ik denken aan een fase probleem.
          Ik had bij 1 sub de + en de - omgedraaid en toen kon je duidelijk merken dat het harder ging met beide gains open. (zoals het hoort)
          Had ik hierin gelijk dat het een fase probleem was?

          Comment

          • I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

            Ik had hetzelfde probleem met de DHZ sub alleen weet ik niet of dit een fase probleem is.
            Ik had gewoon de rode op de + en zwart op -.
            Nou had ik heel toevallig op het blaadje gekeken van de specificaties en daar staat:
            Positive voltage applied to red terminal, gives forward cone movement
            Nou weet ik dus niet of forward cone movement de goede richting is.

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              Normaal gesproken als je rood op + zet en zwart op - moet de speaker naar voren bewegen ( dit kun je testen met een batterijtje ) Wat ook voor kan komen is dat de plus en min omgedraaid zit op een speaker ( vaak bij OEM speakers ) of door fabrieksfout.

              Daarom moet je altijd voor je de speaker monteert even checken wat de + is en wat de - is.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

                Ik zal nog een keer extra kijken of ik het inderdaad goed heb gedaan.
                Wat als de luidspreker niet naar voren beweegt, is er dan een probleem?

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  Als hij naar achteren beweegt moet je de polariteit wisselen.
                  Als hij niet beweegt is ie stuk. (Of je batterij is leeg)
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • vdbeke
                    • Aug 2011
                    • 74

                    Zeker dat je versterker de polariteit niet wisselt? Lab gruppen doet dergelijk trukje om de voeding efficienter te gebruiken. Kanaal B is geïnverteerd tov kanaal A.

                    Comment

                    • hardstyle
                      • Jan 2010
                      • 427

                      Achter de Kappa's heb ik een DAP P-2000 versterker staan, zou niet weten of de versterker de polariteit verwisselt.
                      Ik dacht namelijk zeker te zijn dat ik de +aan de plus heb gedaan en de - aan de -.

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        Originally posted by vdbeke
                        Lab gruppen doet dergelijk trukje om de voeding efficienter te gebruiken. Kanaal B is geïnverteerd tov kanaal A.
                        Maar de speakon aansluitingen zitten nog steeds zoals het hoort, dus de + zit ook daadwerkelijk op de +.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • hardstyle
                          • Jan 2010
                          • 427

                          Heb het allemaal even nagekeken.
                          Ik had het eerste moment alles goed (en hetzelfde dus) aangesloten. De chassisdelen op het connectorpaneel, maar ook van chassisdeel naar de luidspreker, zelfs de luidspreker kabels nog langs geweest.
                          Het blijft dat ze elkaar uitdoven en tegenfase aanwezig is. Nu heb ik 1 van de subs de +en - omgedraaid. Is dit slecht/schadelijk voor de sub?

                          Comment

                          • Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

                            In feite kan het geen kwaad maar als het nu wel goed klinkt duit toch aan dat er ergens een speaker of kabel niet goed zit aangesloten

                            Gaan alle speakers zoals het nu is aangesloten naar voren ?

                            Het zou kunnen dat een van je speakers een fabrieksfout heeft en de + eigenlijk de min is
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                            Comment

                            • sjoerdr
                              • Feb 2012
                              • 1

                              hallo,

                              Het lijkt mij geweldig om mijn eigen subkast te maken. Mijn vraag is eigelijk hoe ik dit moet gaan aanpakken ik heb al het een en ander gelezen.
                              Ik heb thuis nog versterker liggen: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-67...rms-8-ohm.aspx
                              Voor welke moet ik gaan de 18 inch of de 15 inch in welke driver heb ik dan nodig die past bij mijn versterker(bridgend 8 ohm 700w)

                              Als top heb ik deze erbij: http://www.mackie.com/products/thump/pdf/TH-12A_OM.pdf (2x)

                              Ik hoop genoeg info te hebben gegeven?
                              en ik kijk uit naar een reactie van jullie.

                              Met vriendelijke groet,
                              Sjoerdr
                              Last edited by moderator; 22-02-12, 07:35.

                              Comment

                              • Rademakers
                                • Jul 2003
                                • 1281

                                Hallo Sjoerdr,

                                Gezien de luidsprekers en de versterker die je hebt denk ik dat je zowel baat kunt hebben bij een 15" als een 18", dus ik zou zelf de keus af laten hangen van je budget en eventueel de muziekstijlen die je draait. Een 15" kan meestal wat hoger worden gecrosst en wint dan op het gebied van de kick die je ervaart, een 18" heeft meestal het voordeel op het laagste laag.

                                Persoonlijk zou ik sneller een goede 15" aanraden dan een gemiddelde 18", ook al verplaatsen ze allebei evenveel lucht (gebaseerd op Sd x Xmax).

                                Mvg Johan

                                Comment

                                Working...