Als die toch maar 1x per jaar gebruikt worden kun je ze net zo goed huren, niet?
luidste en lekkerst klinkende en beste 8 inch voor 80 euro
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
ik heb de beslissing genomen om gewoon weer eens toppen te bouwen, en ik wil het deze keer GOED doen, daarom met RCF componenten (wel de goedkoopste weliswaar:
RCF ND 1411-M - Belgium International Cyberstore
en
RCF L12/854K - Belgium International Cyberstore
1: is dit een goede keuze (set moet hard gaan zonder vervorming en er komt per kant een dubbel 15 bas kast onder tot max. 200 personen)
2: wat is hier een goeie (liefst zo verkijgbare) filter voor want zelf ben ik niet echt thuis in frequentiefilters.doe het goed, doe het met martin audioComment
-
Geweldig..
Hoe veranderlijk sommige zijn...
Het moet GOED zijn, maar wel het goedkoopste...
Ongetwijfeld dat dit prima speakers zijn, maar of dit nou echt is wat jij als GOED ziet..Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?Comment
-
[FONT=Verdana]Hij heeft zich toch maar bedacht[/FONT]
[FONT=Verdana]Nou nu komen dus de volgende 5 vragen!.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]TS een beetje zelf zoeken op het forum kan geen kwaad.[/FONT]
[FONT=Verdana]Er zijn al heel wat topics over goede Top kasten gemaakt.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]De speakers die je nu aangeef zijn niet slecht maar zeker niet de beste.[/FONT]
[FONT=Verdana]Persoonlijk zou ik bij 150 man publiek kiezen voor een dubbele 12" met 1,5" of 2" high.[/FONT]
[FONT=Verdana]Met de bovenkant kast op 2,5 meter hoogte, zodat je er goed overheen straalt.[/FONT]
[FONT=Verdana]En misschien wel twee per kant i.v.m. de spreiding.[/FONT]
[FONT=Verdana]Maar dan ben je wel ongeveer alleen aan speakers al 600 euro per kast kwijt.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Je heb het steeds over een dubbele 15" sub, zijn dit al bestaande ?[/FONT]
[FONT=Verdana]Zo ja welk merk en type?[/FONT]
[FONT=Verdana]Of wil je deze ook nog bouwen, want dan zou ik even het laatste ontwerp van MusicXtra 15" enkele sub bekijken en er daarvan 3 per kant neer zetten.[/FONT]
[FONT=Verdana]Dit moet voor 200 man toch redelijk te horen zijn.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Maar doe eerst eens wat huiswerk voor je iedereen gaat mobiliseren.[/FONT]
[FONT=Verdana]En probeer ons meer info te geven .[/FONT]
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman]Marcel.[/FONT]Make My day, Blow your AmpComment
-
Misschien een beetje onaardig, maar is dit een hoax?
Als je 15 bent en droomt over line arrays is er iets mis met je. Er zijn mooiere dingen om over te dromen
op die leeftijd.
Tuurlijk is het goed om na te denken of actief te fantaseren over een mooi geluidssysteem.
Je zegt het allemaal te weten maar een line array begint bijvoorbeeld al niet met een 70x70 hoorn. Heb je al kaas gegeten van volume/inhoud van de kast en de bijbehorende luidspreker parameters?
Jij vraagt naar een goede speaker die luid en mooi speelt. Als ik je nou eens vertel dat dit allemaal afhangt van bovenstaande factoren en de kast waar je deze speakers inbouwt en op welke versterker je ze aansluit.
Daarnaast weet je niets van filters en frequenties (zoals je zelf zegt)
Mijn tip: houd jezelf niet voor de gek, blijf dromen en koop voor je eigen plezier kant en klare speakers (goedkoper ook) Zo kun je lekker op je 15e over schone madammekes dromen
d&b AudiotechnikComment

Comment