18'' Subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by dj luuk cobus
    Ok maar zijn 2 van die 18LW1400's te versterken met een vlp 2500? En wat geld er voor 4 van die kasten die Rademakers zegt (Met de eminence kappalite 3015LF andere 3015LF van eminence kan ik niet vinden)? En er staat bij die link dit: [FONT=Times New Roman][FONT=Verdana]Cubo is a multi purpose, stand alone bass bin that will equal or out run a single 18" BR*, of similar size. Is het verschil tussen BR en Horn dan zo groot of valt dit mee. En wat gaat er dan harder 4 van die Horn's of 2x 18LW1400 in de KIT 18 (BR) kast?[/FONT]
    [/FONT]
    Als je een BR kast bouwt die goed is afgestemd op de gebruikte driver dan hoeft deze qua druk echt niet veel onder te doen voor een hoorngeladen.
    Die laatste is, om laag genoeg te komen, al snel erg groot en een stuk gecompliceerder om te bouwen.
    Zelf ben ik nu bezig met een 15" subje die slechts 35 bij 50 bij 70 cm meet en al vanaf 35 Hz behoorlijk druk levert. Binnenkort zal ik er een topic over openen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj luuk cobus
      • Mar 2007
      • 50

Ok dan wordt het denk ik maar gewoon die KIT 18. Moet ik dan gewoon de kast precies volgens die maten bouwen en dan de 18LW1400 erin of moet die kast nog veranderd worden. En is de VLP 2500 dan zwaar genoeg met 1300 watt per kant op 4 ohm.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

De 18LW1400 is echt een hele mooie speaker voor een BR kast, als je die tuned op 35 HZ dan zullen je broekspijpen ervan gaan wapperen.
        De speaker is 8 Ohm dus zal een versterker die 1300 Watt aan 4 Ohm levert wat aan de lichte kant zijn, zou het eerst gewoon proberen en kijken wat eruit komt.

Comment

• All-round Sound
          • Feb 2006
          • 289

Als je een BR kast bouwt die goed is afgestemd op de gebruikte driver dan hoeft deze qua druk echt niet veel onder te doen voor een hoorngeladen.
          Die laatste is, om laag genoeg te komen, al snel erg groot en een stuk gecompliceerder om te bouwen.

Ja Ja
          vandaar

dan zou iedereen gewoon BR kasten maken en gebruiken
          het is maar net waar je het voor wil toepassen

ok
          een hoorn sub 18" wordt enorm groot als je onder de 45 Hz ook het rendement van de hoorn wil gebruiken
          maar met een 12" hoorn
          wordt het een heel ander verhaal
          kijk maar eens bij B.V. EAW
          dit gaat een gewoon br kastje echt niet halen
          ook al heb je hem nog zo goed getuned

een dubble 18" br kast gemiddeld 100 misch. 103 dB 1Wm 40 > 125 Hz
          een enkel 18" hoorn gemiddeld 105 a 106 dB 1Wm 45 > 125 Hz
          een dubbel 12" hoorn EAW
          BH822
          24->300Hz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          139dB cont. !!!

m.v.g.
          Luke

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by All-round Sound

Ja Ja
            vandaar

dan zou iedereen gewoon BR kasten maken en gebruiken
            het is maar net waar je het voor wil toepassen

ok
            een hoorn sub 18" wordt enorm groot als je onder de 45 Hz ook het rendement van de hoorn wil gebruiken
            maar met een 12" hoorn
            wordt het een heel ander verhaal
            kijk maar eens bij B.V. EAW
            dit gaat een gewoon br kastje echt niet halen
            ook al heb je hem nog zo goed getuned

een dubble 18" br kast gemiddeld 100 misch. 103 dB 1Wm 40 > 125 Hz
            een enkel 18" hoorn gemiddeld 105 a 106 dB 1Wm 45 > 125 Hz
            een dubbel 12" hoorn EAW
            BH822
            24->300Hz !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            139dB cont. !!!
            m.v.g.
            Luke
            Ik schreef ook dat een goed afgestemde BR kast niet veel hoeft onder te doen voor een hoorngeladen. Je vergelijkt nu een dubbel 12 met een enkel 18, is appels met peren vergelijken, pak dan de BH400, die is enkel 12".
            Hoorngeladen is mooi maar heeft ook veel nadelen.
            Faseverschuiving binnen het bereik van de kast, lastig te combineren met andere subs, time aligment problemen en een hoorngeladen begint pas echt lekker te werken bij stacken van liefst 4 per kant.
            Kijk daarbij eens naar de output per dm3 aan kastvolume..... Dan is de BR toch echt onbetwist winnaar.
            Last edited by MusicXtra; 21-02-10, 13:17.

Comment

• dj luuk cobus
              • Mar 2007
              • 50

Originally posted by MusicXtra
              De 18LW1400 is echt een hele mooie speaker voor een BR kast, als je die tuned op 35 HZ dan zullen je broekspijpen ervan gaan wapperen.
              De speaker is 8 Ohm dus zal een versterker die 1300 Watt aan 4 Ohm levert wat aan de lichte kant zijn, zou het eerst gewoon proberen en kijken wat eruit komt.
              Speakerstore website Hier staat 4 or 8 Ohm dus dan zal 1300 watt toch wel zat zijn?

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by dj luuk cobus
                Speakerstore website Hier staat 4 or 8 Ohm dus dan zal 1300 watt toch wel zat zijn?
                Er zal echt wel geluid uit komen hoor.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

De LW1400 kun je bestellen in 4 of 8ohm

Met de versterker die je nu hebt ( 1300W 4ohm per kanaal ) kun je best gebruiken met de 4ohm versie.

dan werkt de speaker best wel hoor.

Ga je voor de 8ohmers dan kom je vermogen tekort maar zal de kast lekker gaan werken als je AMP tegen de clip.

Maar goed deze speaker klinkt gewoon goed in de BR118 ( ook met minder vermogen )

Kijk ook eens naar de ontwerpen van Beyma.

Deze nieuwe subs zijn ook waanzinnig ( wel wat moelijker bouwen dan de BR118 ) drukken wat meer op de maagbas ( 50 - 60hz ) en zullen verder dragen.
                  Last edited by Rolandino; 21-02-10, 20:27.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj luuk cobus
                    • Mar 2007
                    • 50

Ok dan is dat in elk geval duidelijk en deze Speakerplans.com draagt dit een beetje of juist nog minder dan een BR?

Comment

• T_Sound
                      • Sep 2009
                      • 267

In principe is het zo dat een bandpass veelal van beiden een voordeel heeft, druk en dragen. Opzich is het dus ook zo dat wanneer de speaker past bij de BP kast, dan zal een bandpass veelal verder dragen dan een BR. Dat is niet altijd zo.
                      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by T_Sound
                        In principe is het zo dat een bandpass veelal van beiden een voordeel heeft, druk en dragen. Opzich is het dus ook zo dat wanneer de speaker past bij de BP kast, dan zal een bandpass veelal verder dragen dan een BR. Dat is niet altijd zo.
                        Dit is dus echt een flauwekul verhaal, vertel mij dan maar eens wanneer een BP wel en wanneer deze niet verder draagt dan een BR.....
                        Voordeel van een BP is dat het rendement hoger is binnen het gebied waarop voor een achterkamer afgestemd zijn.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Die X1 is een goed ontwerp en gaat echt retelaag.

Wat ook een goede is is de C-sub op speakerplans
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

Originally posted by MusicXtra
                            Dit is dus echt een flauwekul verhaal, vertel mij dan maar eens wanneer een BP wel en wanneer deze niet verder draagt dan een BR.....
                            Voordeel van een BP is dat het rendement hoger is binnen het gebied waarop voor een achterkamer afgestemd zijn.

Vaak doordat een Bandpass idd meer rendement heeft ( kan wel eens 3 tot 6 dB verschillen met BR kasten) is het dus ook logisch dat deze op langere afstanden iets verder spelen dan BR kasten.

Kijk, alles heeft te maken met de aantallen, ik kan met BP kasten een enorme druk en diepte krijgen zolang ik er maar voldoende neerzet.
                            Dat gaat met alle kasten op, maar, er zijn gewoon simpelweg kasten die veel BR kasten compleet voorbij spelen.

Ik maak graag gebruik van Bandpass kasten, en heb nog nooit klachten gekregen over te weinig laag.
                            Dit jaar met Carnaval (maar)8x NEXO LS500 met B&C 15TBX100 geladen en ik heb menig 18 inch BR voorbij gespeeld met punch en diepte.

Ik heb gekozen voor Bandpass puur op het rendement t.o.v reflex, en de afmetingen/gewicht.

Het is maar net wat je wil bereiken, ik wil mooi drukvol diep laag, en deze hoeven niet de 180Hz te raken, en dat bereik ik alleen met Bandpass kasten.

Of dit nu House of Jazz is, ik doe er alles mee.

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Jerronimo
                              • Jul 2009
                              • 31

Jep bandpass klinkt erg lekker, heb dat 18sound BR kastje ook eens gemaakt en klonk redelijk goed met een rcf lf18n401.
                              Nu ik een setjenbandpass X1 heb gebouwd, het bereik is natuurlijk wel een stuk kleiner (30 tot 90 hz) geladen met diezelfde drivers gaat het echt wel een stuk lekkerder!

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Kijk ook eens naar de nieuwe B&C 18" met een x-max van 14mm
                                Die gaan we steken in de nieuwe BR118 kasten.

Comment

Working...