Beyma 15k200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stephan12345
    • Aug 2008
    • 99

Beyma 15k200

Ik heb mijn bass speakers + topkasten op marktplaats gezet om ze te verkopen. mijn topkasten omdat ik liever full range wil. en mijn baskasten omdat ze veel te weinig druk leveren. ben het in een woonkamer na een meter of 5 kwijt.

De basskasten zijn zelfbouw, heb ze een tijdje geleden gekocht.
    maar heb de speakers er nooit uitgehaald. vandaag toch maar even gedaan. maar wat blijkt. er zit geen isolatie in zit. en volgendsmij is de kast veel te dun gemaakt. In de kast zitten 2 x beyma 15k200 15" dus.

maar mijn vraag is heeft iemand een idee in wat voor kasten deze meestal zitten? of kan iemand me wat informatie geven over kasten welke geschikt zijn daarvoor.

hier even in paint snel wat gemaakt hoe het er van de zei kant uit ziet.

• Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Heb je een foto van de kast ?

Tekening komt mij bekent voor ik heb in het verleden soortgelijke kasten gebouwd met de 15K200 erin ( waanzinnige speaker een van beyma's beste speakers )

Ontwerp is dacht ik van GAE heb er voor een klant toen stuk of 12 gebouwd klonk echt goed.

Kasten gaan erg strak en in combinatie van meerdere per kant ook erg laag.

Wat heb je voor versterker erachter staan ?

Kasten vragen wel wat vermogen en hoe is deze gecrosst ?

Ik draaide met 1 sub met dubbel 10 ( x10 ) per kant toch leuke discotjes weg tot een man of 100 / 150
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Als je baskasten op 5 meter afstand al geen druk meer leveren denk ik als eerste aan een faseprobleem.
      Controleer eens of bij één van de twee kasten ergens de plus en de min zijn verwisseld.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Superfly
        • Sep 2008
        • 86

[FONT=Verdana]Ik heb zelf de beyma 15K200 in twee 18 Sound BR115 kastje zitten.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Is een zeer compacte sub met veel power 300 W rms, 600 W Music.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Ik heb er twee parallel staan dus 4 Ohm op een versterker van 750 Watt rms bij 4 Ohm.[/FONT]
        [FONT=Verdana][/FONT]
        [FONT=Verdana]Wat eigenlijk denk ik nog te weinig is.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Dus ja wat heb jij er voor vermogen op staan?[/FONT]
        [FONT=Verdana]Want als ze in jou kast niet hard gaan is er zeker iets niet in orde.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Zou inderdaad heel goed een fase probleem kunnen zijn.[/FONT]
        [FONT=Verdana] [/FONT]
        [FONT=Verdana]Gegroet Marcel [/FONT]
        [FONT=Times New Roman][/FONT]
        Make My day, Blow your Amp

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Probeer het eens met 1 baskast even luisteren en dan de 2e sub erbij heb je dan meer of minder druk ?

Heb je minmder druk met 2 dan met 1 baskast dan heb je een fase probleem even de + en de - van 1 kast omdraaien.

Het zou ook kunnen dat de speakers in een kast uit fase staan ( kun je testen met een 9v batterij ) plus op plus min op min en kijken of de speaker naar voren gaat zo ja is deze goed dit ook bij de andere speaker kijken ( de oude Beyma speakers hadden vaak dat de plus en min verkeerd om zat.)

De 15K200 ( nu de huidige SM115K ) is echt ondanks zijn lage vermogen een beest van een speaker.

Je kast is dus 600W RMS op 4ohm dus je hebt minimaal 900W ( 4ohm ) versterker nodig maar de speaker kan best wel wat meer hebben !

Ontwerp is denk ik niet van GAE maar van een ander merk geloof uit frankrijk ( geen L'acoustics )
          Last edited by Rolandino; 18-02-10, 00:22.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicSupport
            • Feb 2006
            • 1016

De Beyma 15K200 is zo'n beetje een legende. Zit bijv. ook in Soundprojects subs (nu waarschijnlijk niet meer maar toen wel)
            Hebben hier ook een aantal zelfbouwertjes met 15K200
            d&b Audiotechnik

Comment

Working...