Speakerdoek aan de binnenkant van het rooster

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

Speakerdoek aan de binnenkant van het rooster

Je ziet het meer en meer, tegenwoordig wordt de speakerdoek aan de binnenzijde van de rooster bevestigd.

De beveiliging voor je drivers is gelijk, maar doordat de doek aan de binnenzijde zit kan er niet meer aan geplukt worden (don't ask)

Hoe wordt dit bevestigd? Ik gok dat men dit lijmt? Maar met wat? Ik gebruik spuitlijm uit bus om de doek op de normale manier te bevestigingen maar dan krijg je van die gele lijmslierten
    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • blackfox
    • Sep 2008
    • 48

hoi woody

mijn collega bouwt speakers. en hij monteert de foam aan de binnenkant van het rooster. hij doet dat doormiddel van klittenband.
    door de druk van de speaker , blijft de foam netjes tegen het rooster aan zitten.
    spuitlijm is ook een optie. maar je zoals je zelf al aangeeft, krijgt dan van die lelijke lijmslierten.

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Je kunt toch ook het rooster met een roller van lijm voorzien aan de binnenkant en dan de foam erop leggen, aandrukken en niet meer bewegen. Geen lijmslierten, niks van te zien, klaar!
      d&b Audiotechnik

Comment

• Carl
        • Nov 2000
        • 907

Gewoon Bison spuitlijm op rooster en foam spuiten, tien minuten laten drogen en IN ÉÉN KEER GOED erop drukken. Corrigeren is niet mogelijk!!!
        Niet teveel lijm op het schuim, anders spuit je het dicht en ga je het ook zien.
        Geen lijm op het schuim werkt niet, dan komt het los.

Succes ermee!

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

Ik heb nu spuitlijm van Wurth geloof ik, het zal idd proberen worden hoe andere lijm zich laat spuiten (slierten etc.)

Rollen geloof ik niet in (kan het mis hebben) dan ga je net je lijm uitrollen over de gaten en krijg je weer slierten.

Heb ook al aan secondelijm gedacht en dat aanbrengen op strategische plaatsen.
          Alles begint bij Neutrik

Comment

• koentjes
            • Dec 2007
            • 333

en als je het nou eens niet vastlijmt?

ik heb gewoon een frame van U-profiel, met daarin aan de voorkant het strekmetaal vastzitten, en dan de stof erin, vastgeklemd dmv. tuinslang (of een andere maat slang)...

hiermee kun je je stof dus gewoon vastklemmen, en evt. bijspannen als het nodig is.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by Carl
              Gewoon Bison spuitlijm op rooster en foam spuiten, tien minuten laten drogen en IN ÉÉN KEER GOED erop drukken. Corrigeren is niet mogelijk!!!
              Niet teveel lijm op het schuim, anders spuit je het dicht en ga je het ook zien.
              Geen lijm op het schuim werkt niet, dan komt het los.

Succes ermee!
              Mijn ervaring met deze methode is, dat het inderdaad prima vastzit, maar dat het foam na een jaar toch loskomt hoor!

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• blackfox
                • Sep 2008
                • 48

zoals ik al eerder zei. bij sound-projects werken ze zo. daar wordt de foam met klittenband aan het rooster bevestigd. nu is dat wel 5mm dik. ik weet niet welke dikte je wilt gebruiken.

Comment

• w00Dy
                  • May 2006
                  • 257

Originally posted by blackfox
                  zoals ik al eerder zei. bij sound-projects werken ze zo. daar wordt de foam met klittenband aan het rooster bevestigd. nu is dat wel 5mm dik. ik weet niet welke dikte je wilt gebruiken.
                  10mm, de rooster wordt ook in een boog geplooid. Wat bedoel je met druk van de speaker? Geluidsdruk of zit de basket echt tegen het rooster aan?
                  Alles begint bij Neutrik

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by blackfox
                    hoi woody

mijn collega bouwt speakers. en hij monteert de foam aan de binnenkant van het rooster. hij doet dat doormiddel van klittenband.
                    door de druk van de speaker , blijft de foam netjes tegen het rooster aan zitten.
                    spuitlijm is ook een optie. maar je zoals je zelf al aangeeft, krijgt dan van die lelijke lijmslierten.
                    Die druk van de speaker is mij niet geheel duidelijk....
                    Mijn ervaring is juist dat een beetje speaker juist in staat is de foam los te trekken van de grille.
                    Heb ook al een aantal keer gehad dat de foam voor de poorten stuk is gegaan.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• blackfox
                      • Sep 2008
                      • 48

excuses heb het wat raar geformuleerd.
                      door de luchtverlaatsing van de speaker. wordt de foam tegen het rooster aangeduwd. dit heeft natuurlijk ook te maken met de afstand tussen de speaker en het rooster.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

En bij het terugzuigen van de woofer komt het dan los...
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by laserguy
                          En bij het terugzuigen van de woofer komt het dan los...
                          Precies, bij de meeste mij bekende speakers gaat de conus net zo hard naar binnen als dat hij naar buiten gaat.

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by MusicXtra
                            Precies, bij de meeste mij bekende speakers gaat de conus net zo hard naar binnen als dat hij naar buiten gaat.

Tsja, als dat niet zo is heb je een probleempje...

En flarden foam die door je kast zwerven zijn nou niet bepaald goed voor je geluidskwaliteit

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by djspeakertje
                              En flarden foam die door je kast zwerven zijn nou niet bepaald goed voor je geluidskwaliteit

Daan
                              Daar heb je echt geen last van hoor.

Comment

Working...