Nieuwe floormonitor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #1

    Nieuwe floormonitor

    Weer de nodige uurtjes rekenen, simuleren noeste handarbeid en de bouw van diverse prototypen heb ik eindelijk een floormonitor die helemaal naar mijn zin is.
    Hieronder een paar plaatjes van de bouw en het eindresultaat.

    Veel onmogelijke verstekhoeken, een nachtmerrie om te maken

    Baspoort met handgreep en speakon aansluitingen

    Bijna klaar om te spuiten

    Wachten op de grille

    En het eindresultaat is een heerlijk compacte monitor van 'slechts' 18 kg die super praktisch is in het gebruik en geweldig klinkt.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

    #2
    Nice! Ziet er netjes uit! Maaruh meer info!

    Welke speaker? Waarom coaxiaal? Single of Bi-Amped aangestuurd? 15 of 12"?

    Heb je ze met Warnex geschilderd of laten coaten?
    d&b Audiotechnik

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Coaxiaal omdat je dan geen last hebt van kamfiltereffecten en je supercompact kunt bouwen.
      Ze worden passief aangestuurd en het zijn 12"/2" speakers.
      Kasten zijn gespoten met Warnex.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • kowlier
        • Feb 2007
        • 45

        #4
        Ziet er mooi uit.
        Toevallig laten inspireren door de EAW Microwedge.

        Comment

        • jack
          • Apr 2002
          • 1090

          #5
          waar heb je het honingraadrooster vandaan?.

          zeer netjes!!!
          JVM sound de NEXO specialist

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #6
            Originally posted by kowlier
            Ziet er mooi uit.
            Toevallig laten inspireren door de EAW Microwedge.
            Lijkt verdacht veel op een microwedge inderdaad! Maar klinkt ie ook zo
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by kowlier
              Ziet er mooi uit.
              Toevallig laten inspireren door de EAW Microwedge.
              De aansluitingen, handgreep en baspoort in één was een idee waar ik al langer mee liep, helaas is EAW me voor geweest waardoor het nu gepikt lijkt van EAW.
              Het idee om het zo te maken dat je er een statiefpoot in kwijt kunt heb ik wel van EAW gepikt.
              Ik maak gewoon mijn eigen ontwerpen maar kijk daarbij ook zeker wel naar wat er op de markt is en de voors en tegens van die ontwerpen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Coaxiaal omdat je dan geen last hebt van kamfiltereffecten en je supercompact kunt bouwen.
                Ze worden passief aangestuurd en het zijn 12"/2" speakers.
                Kasten zijn gespoten met Warnex.
                Is het een Beyma, RCF, Faital, 18 Sound, PAudio?

                Hoe heb je die Warnex vloeibaar gemaakt? Of heb je daar een adresje voor? Ik heb alleen de bekende potten met dikke stroop :P
                d&b Audiotechnik

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by MusicSupport
                  Is het een Beyma, RCF, Faital, 18 Sound, PAudio?

                  Hoe heb je die Warnex vloeibaar gemaakt? Of heb je daar een adresje voor? Ik heb alleen de bekende potten met dikke stroop :P
                  Het is een Beyma.
                  Warnex is idd dikke stroop, ook alleen maar verspuitbaar met een drukvat of bodyschuts spuit.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • paul_ulrix
                    • Mar 2009
                    • 74

                    #10
                    Netjes, bouw je ook op bestelling ?

                    Comment

                    • renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

                      #11
                      Originally posted by paul_ulrix
                      Netjes, bouw je ook op bestelling ?
                      Mijn vraag! :P

                      Wat moet zo'n kastje kosten?
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                      Comment

                      • MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

                        #12
                        Originally posted by renevanh
                        Mijn vraag! :P

                        Wat moet zo'n kastje kosten?
                        No offence maar moeten we eerst niet luisteren
                        d&b Audiotechnik

                        Comment

                        • Waveform
                          • Dec 2009
                          • 321

                          #13
                          Nee want op een forum luister je met je ogen

                          Comment

                          • Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

                            #14
                            ja ben ook wel benieuwd naar een richtprijs ................

                            heb er ook nog een paar liggen nieuw in doos die momenteel werkloos zijn.

                            Neem aan dat de klank wel OK is omdat zijn line array ook wel een serieus project is !
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Prijzen weet ik nog niet, binnenkort wordt er in elk geval een demomiddag georganiseerd in Belgïe.
                              Weet niet of ik dat hier mag melden eigenlijk.....???
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...