Nexo ls1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Verheyen
    • Jan 2007
    • 65

Originally posted by purplehaze

Verschil is wel dat bij de originele speaker het luchtgat van de magneet zowat helemaal afgesloten is, kennelijk wordt de drukopbouw, strakheid daardoor bevorderd.
    Is dit zo een plaatje zoals bij de speaker van een ps15?
    Kan je hier eens een foto van trekken? Dan kan ik er eens wat mee uitproberen op mijn ls 1200's.

greetz

Bert

Comment

• JVS
      • Mar 2004
      • 317

Originally posted by purplehaze
      ...
      Verschil is wel dat bij de originele speaker het luchtgat van de magneet zowat helemaal afgesloten is, kennelijk wordt de drukopbouw, strakheid daardoor bevorderd.
      Dit is juist gedaan om te koeling te verbeteren bij kleinere konusuitslagen (luchtpomp-effect). Heeft akoestisch bij mijn weten geen uitwerking.

Comment

• dexter
        • Jul 2005
        • 433

Bij de PS15 is het luchtgat helemaal dicht, hoe moet dat dan op hogere volumes als de woofer nogal een uitslag moet maken die krijgt dan toch totaal geen koeling?

Comment

• Verheyen
          • Jan 2007
          • 65

Originally posted by dexter
          Bij de PS15 is het luchtgat helemaal dicht, hoe moet dat dan op hogere volumes als de woofer nogal een uitslag moet maken die krijgt dan toch totaal geen koeling?
          Heeft de speaker van een ps15 tussen het chassis en de magneet geen koelribben zitten waarlangs de lucht wordt gestuwd?

Comment

• purplehaze
            • Jul 2004
            • 692

Originally posted by JVS
            Dit is juist gedaan om te koeling te verbeteren bij kleinere konusuitslagen (luchtpomp-effect). Heeft akoestisch bij mijn weten geen uitwerking.
            Aha, dan was ik verkeerd geinformeerd.

Trouwens het luchtgat van de PS15-woofer is niet helemaal afgesloten.
            De afsluiting is overeenkomstig die van de ls1200 woofer
            Last edited by purplehaze; 02-09-09, 12:13. Reason: spelvautje

Comment

• Vincent Buttstedt
              • Jul 2008
              • 42

Ik heb zelf een LS1200 Kopie hier.. Ik was in een discotheek service aan het doen, speakers maken, en ik had toevallig een rolmaatje bij me.. dus..

Maar, ik had dus ook een originele 18 inch nexo speaker, maar door de leeftijd, toen ik een keer weer draaide, scheurde die stuk.. toen een recone besteld van B&C, 18PZB46 4 Ohm, ik heb nooit die controller gehad, geprobeerd om info van Nexo te krijgen maar die zeiden dat ze die info niet mochten geven.
              Nu een maand geleden is die recone van me los gekomen, bleek dat de lijm van toen een foutje had in de productie, en dus niet lekker op metaal plakte.. Toevallig had ik hier nog wat gebruikte recones liggen van de 18TBX100, maar met extra spider, met silicon in de spider, en een sterkere ring, die erin geplakt, en ik moet zeggen, het klinkt heerlijk!
              Omdat ik er maar 1 heb, gebruik ik hem in m'n kamer als subwoofer voor mijn muziek.. dus lekker die lage frequenties op pompen!

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Originally posted by Vincent Buttstedt
                Ik heb zelf een LS1200 Kopie hier.. Ik was in een discotheek service aan het doen, speakers maken, en ik had toevallig een rolmaatje bij me.. dus..

Toevallig had ik hier nog wat gebruikte recones liggen van de 18TBX100

Nou, veel succes!!
                Gebruikte recone sets??????

Yeah right!!
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...