Een SUBwoofer tot 4000 Hz??? Dacht het niet. Een deftige subwoofer is een 15" of 18" en die gaan crossen op 4 kHz geeft een enorme dip in je mid en geluid dat enorm veel pit mist (indien het om normale muziek gaat, voor techno geen probleem: daar heb je genoeg aan bas en high... :-) ).
Verschil in prijs/kwaliteit?
Collapse
X
-
Ja maar hoe!! kan ik dat op lossen dat is die subwoofer en die hoorn toch kan gaan gebruiken.Een SUBwoofer tot 4000 Hz??? Dacht het niet. Een deftige subwoofer is een 15" of 18" en die gaan crossen op 4 kHz geeft een enorme dip in je mid en geluid dat enorm veel pit mist (indien het om normale muziek gaat, voor techno geen probleem: daar heb je genoeg aan bas en high... :-) ).Last edited by michiel12; 29-05-09, 19:59.Comment
-
Waar ga je het eigenlijk voor gebruiken? Ik heb niet echt het idee dat het voor pro-audio is.
Je hebt nu dus al een subkast gebouwd. Dan weet je toch al hoe ver deze doorloopt. Ik ga er vanuit dat dit echt maximaal +_ 160Hz is. Welk ontwerp heb je gebruikt en welke driver?
En je wilt er een top gaan bij bouwen. Wat is je toepassing en budget?
Je top moet van +_160Hz tot 16KHz gaan weergeven.
Op speakerplans staan genoeg ontwerpen voor bijv een 12inch met een 1inch hoorn.
Hoeveel heb je al ingelezen? Er staat zoveel informatie op het internet. En zonder kennis een kast bouwen gaat niet echt een succes worden. Een DAP of Behringer kopen gaat dan een beter resulaat geven.
Succes.Comment
-
Comment
-
Die subwoofer gebruik je als subwoofer.Ja maar hoe!! kan ik dat op lossen dat is die subwoofer en die hoorn toch kan gaan gebruiken.
Je koopt een extra 10 of 12" speaker bij (een 15" zie ik ook liever niet tot 4000 Hz) en die bouw je samen met je hoorn en een filter in een kast. Ontwerpen: zie de links hier al eerder gegeven.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
oke een 10 of 12''
Ik heb naar een midd bas gekeken die kan tot 6000hz zou ik die wel kunnen gebruiken voor het genen wat ik wil.Last edited by michiel12; 30-05-09, 18:21.Comment

Comment