Verschil in prijs/kwaliteit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michiel12
    • Dec 2008
    • 95

Verschil in prijs/kwaliteit?

hallo

ik heb bij speakerstore laats een sub woofer gekocht voor zelf bouw dat is me zelf goed bevallen om luidspreekers zelf te bouwen maar nu was ik aan het kijken voor de luid spreekers die de hogen en de midden tonen geven weet niet precies hoe dat genoemt wordt doet er niet toe maar daar staan ze voor honderden euro's en een lagen wattage maar als ik bij conrad ga kijken heb je ze voor een paar tientjes 40 50 euro en dan heb je een wattage van ongeveer 200 watt licht dat aan de kwalitiet
    conrad is opzich wel een bedrijf met goede kwalitiet

alvast bedankt

michiel2
    alvast bedankt voor de reactie
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ten 1e: http://www.licht-geluid.nl/forum/ove...schreifen.html
    Ten 2e: Voor professionele audio is Conrad nou niet echt een goed mikpunt, aangezien zij meer huis-tuin en keuken materiaal verkopen.
    Ten 3e: Voor kwaliteit betaal je nou eenmaal. Zo'n zelfbouw kast zal, mits je hem goed bouwt, beter klinken dan het setje topjes van bij Conrad. En bovendien een wattage zegt vrij weinig. Het aantal dB's is iets om beter op te letten.
    Een box van 300 watt kan minder hard gaan dan eentje van 150 watt.
    Neem eens een kijkje op de webshop van J&H J&H Licht en Geluid® voor Licht, Geluid, DJ Gear, Truss en Flightcases - huur - shop - huren - winkel
    Denk dat je dan een beter idee hebt van prijzen van PRO materiaal..

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• michiel12
      • Dec 2008
      • 95

oke bedankt de site van j&h die ken ik al ik weet dat het daar ook zo duur was maar vroeg het me gewoon af
      en schrijven kan ik niets aan doen zit in me
      heb nog even gekeken en de db's zijn niet zo hoog als bij speakerstore zit zeker 10 db's verschil in 100 db is toch niet echt veel voor zo ding krijg je dan wel mooi geluid als je een 2 way speaker maakt waar van de hoge 80 watt is en de lage 400 watt is
      als nog bedankt
      Last edited by michiel12; 26-05-09, 15:01.

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Ik weet niet welke specifieke speaker je wilt gaan bouwen? En het is ook belangrijk deze op je bass af te stemmen. Dus daarvan zou je eventueel ook het typenummer/ een link naar de pagina van kunnen geven.
        En 100 dB is als je het mij vraagt nog niet zo slecht voor een speaker, maar van zelfbouw op zich heb ik niet zoveel verstand en al helemaal niet de juiste speaker bij de juiste kast te zoeken..

Groeten Jasper

PS.Probeer wel hoofdletters en leestekens te gebruiken.
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• michiel12
          • Dec 2008
          • 95

Originally posted by Beckers Entertainment
          Ik weet niet welke specifieke speaker je wilt gaan bouwen? En het is ook belangrijk deze op je bass af te stemmen. Dus daarvan zou je eventueel ook het typenummer/ een link naar de pagina van kunnen geven.
          En 100 dB is als je het mij vraagt nog niet zo slecht voor een speaker, maar van zelfbouw op zich heb ik niet zoveel verstand en al helemaal niet de juiste speaker bij de juiste kast te zoeken..

Groeten Jasper

PS.Probeer wel hoofdletters en leestekens te gebruiken.
          Zou proberen.

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Dat met die dB's: let goed op hoe er gemeten is: Maximale geluidsdruk of 1W/1m (hoeveel volume komt er op 1 meter afstand gemeten uit als je er 1 watt aan vermogen in stopt.) Maximaal is dus interessant als het vooral hard moet, het rendement is interessant als je niet te veel vermogen hebt (en meestal: hoe hoger het rendement, hoe harder hij uiteindelijk kan op dezelfde versterker).

Comment

• michiel12
              • Dec 2008
              • 95

Originally posted by 4uss
              Dat met die dB's: let goed op hoe er gemeten is: Maximale geluidsdruk of 1W/1m (hoeveel volume komt er op 1 meter afstand gemeten uit als je er 1 watt aan vermogen in stopt.) Maximaal is dus interessant als het vooral hard moet, het rendement is interessant als je niet te veel vermogen hebt (en meestal: hoe hoger het rendement, hoe harder hij uiteindelijk kan op dezelfde versterker).
              Ik zou even de site er op zetten.
              Conrad Electronic - System Information
              Hier de gebruik zaam wijzing. http://www2.produktinfo.conrad.com/d...8OHM_de-en.pdf

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by michiel12
                Ik zou even de site er op zetten.
                Conrad Electronic - System Information
                Hier de gebruik zaam wijzing. http://www2.produktinfo.conrad.com/d...8OHM_de-en.pdf
                Juist!
                Dit is dus een hoogweergever met een phenol diafragma.
                En mag (kan) je eigenlijk pas inzetten boven de 3000 Hz.
                (Driver lijkt sprekend op de APT50 van Eminence)

Dus... ben benieuwd waar je hem voor wilt gebruiken, en waar je hem mee vergelijkt tov de "dure" speakers...!

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• michiel12
                  • Dec 2008
                  • 95

Originally posted by SPS
                  Juist!
                  Dit is dus een hoogweergever met een phenol diafragma.
                  En mag (kan) je eigenlijk pas inzetten boven de 3000 Hz.
                  (Driver lijkt sprekend op de APT50 van Eminence)

Dus... ben benieuwd waar je hem voor wilt gebruiken, en waar je hem mee vergelijkt tov de "dure" speakers...!

Paul
                  ik wil hem voor zelfbouw gebruiken denk dat je daar wel achte ben ik wil hem in combinatie gaan gebruiken met deze
                  Speakerstore website
                  en ik weet niet zeker maar ik kan hem toch ook voor de midden tonen gebruiken omdat hij toch een hz heeft van 1700 tot 20000
                  bedoel ik mee dat ik weer een filter laat maken die de lagen hogen en midden tonen doet een 3 way luidspreker.

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

ik wil hem voor zelfbouw gebruiken denk dat je daar wel achte ben ik wil hem in combinatie gaan gebruiken met deze
                    Speakerstore website
                    en ik weet niet zeker maar ik kan hem toch ook voor de midden tonen gebruiken omdat hij toch een hz heeft van 1700 tot 20000
                    bedoel ik mee dat ik weer een filter laat maken die de lagen hogen en midden tonen doet een 3 way luidspreker.
                    Nee, je kan deze niet als midden toner gebruiken omdat simpel gezegt hij daar niet voor geschikt is.
                    Wat je in je laatste regels schrijft is weer zo ongelofelijk onduidelijk dat ik daar maar niets van zeg.....

Je bent toch 12 jaar?

Dave
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• michiel12
                      • Dec 2008
                      • 95

Originally posted by salsa
                      Nee, je kan deze niet als midden toner gebruiken omdat simpel gezegt hij daar niet voor geschikt is.
                      Wat je in je laatste regels schrijft is weer zo ongelofelijk onduidelijk dat ik daar maar niets van zeg.....

Je bent toch 12 jaar?

Dave
                      oke dat gaat dan niet
                      ik heb de vraag noch niet beantwoord gekregen of de bass die ik er voor wil gaan gebruiken wat is jullie meening er van ik moest de luidspreker op 4000 hz in zetten en ik heb een bass gekozen de tot de 4000 kan inzetten geloof ik

en ik ben niet 12jaar maar ik ben 27 mei 15 jaar geworden maakt niets uit

Comment

• Toan_08

Michiel, is het gewoon niet handig als jij jouw profiel invult.
                        Dat is wel handig en voorkomt misverstanden.

Comment

• michiel12
                          • Dec 2008
                          • 95

[quote=michiel12;507465]oke dat gaat dan niet
                          ik heb de vraag noch niet beantwoord gekregen of de bass die ik er voor wil gaan gebruiken wat is jullie meening er van ik moest de luidspreker op 4000 hz in zetten en ik heb een bass gekozen de tot de 4000 kan inzetten geloof ik

en de anderen kon ik niet voor de midden tonen gebruiken
                          komt er wel een vergelijkbaren geluid uit als je een 2 way speaker gebruik dan was er toch meer kans op vervoorming van geluid heb ik een keer gelezen kan dat kloppen

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

oke dat gaat dan niet

en ik ben niet 12jaar maar ik ben 27 mei 15 jaar geworden maakt niets uit
                            Sorry hoor maar ik heb voor dat ik hier op reageer eerst jouw openings post gelezen (teminste, ontcijferd..) maar ik ondek nergens waar de specificaties staan van je 'subwoofer'...
                            Overigens is een 'subwoofer' doorgaans niet echt geschikt om tot 4kHz te laten door lopen.

Nu je dus verteld hebt dat je 15 jaar bent, zal het je lukken om duidelijk je lees tekens op de juiste plaatsen te zetten? Ik ben dyslectisch en heb enorme problemen als mensen geen punten,hoofdletters en comma's gebruiken in hun zinnen, dan zie ik letterlijk alles door elkaar!!

Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• michiel12
                              • Dec 2008
                              • 95

Originally posted by salsa
                              Sorry hoor maar ik heb voor dat ik hier op reageer eerst jouw openings post gelezen (teminste, ontcijferd..) maar ik ondek nergens waar de specificaties staan van je 'subwoofer'...
                              Overigens is een 'subwoofer' doorgaans niet echt geschikt om tot 4kHz te laten door lopen.

Nu je dus verteld hebt dat je 15 jaar bent, zal het je lukken om duidelijk je lees tekens op de juiste plaatsen te zetten? Ik ben dyslectisch en heb enorme problemen als mensen geen punten,hoofdletters en comma's gebruiken in hun zinnen, dan zie ik letterlijk alles door elkaar!!

Dave
                              Oke hoe kan ik dat dan gaan op lossen? als ik een subwoofer wil gaan gebruiken. Die tot een geschikte hz moet zijn. Hoe moet ik dat dan op gaan vangen. Wat je zij dat een subwoofer net geschikt is om tot 4khz tegaan hoe met ik de tussen zuimten zeg maar opvangen

Comment

Working...