Monitor Beyma sm15/1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marc vangrunderbeek
    • Feb 2004
    • 6

Monitor Beyma sm15/1

Heeft er al iemand de monitor gemaakt van beyma type sm15/1 volgens het plan op hun site.
    Indien ja, wat zijn de ervaringen.
    Heeft er iemand foto's van het bouwproces want de tekeningen lijken mij niet helemaal duidelijk.
  • kristof_dani
    • Apr 2009
    • 6

Ik ben momenteel bezig met de bouw van een 6-tal SM-15 wedges.

Heb de tekeningen van de Beyma-site overgenomen, alleen de handvaten heb ik anders: ga ze maken zoals bij d&b max15.

Ook voorzie ik een statiefflens aan één zijde. Aan deze zijde komen ook drie rubberen voetjes (verzonken). Zo kunnen ze ook gebruikt worden op statief of ergens rechtop geplaatst worden.
    Aan de andere zijde voorzie ik op dezelfde plaats drie uitsparingen waarin de voetjes passen, kan eventueel van pas komen bij stapelen en transport.
    Op de achterzijde een zwart connectorplaatje met 4-polige Speakon in/out.
    Na montage wordt het hout (Berken MPX 15mm) in Warnex spetterlak afgewerkt.

Mocht er nog iemand interesse hebben in enkele kastjes: ik moet het hout nog bestellen, indien interesse wil ik er wel enkele extra maken terwijl ik toch bezig ben.
    De stukken worden gefreesd met CNC, verbindingen met rabbat van 5mm, verstekken gezaagd met CNC zaag.

Groeten, Kristof.

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Tip: Plaats de speakons niet aan de achterzijde, want dan loop je vrij veel kans dat publiek er mee gaat spelen en het is niet handig als je de kast op een statief zet. Handiger is om zowel links als rechts een speakon te zetten, dan heb je altijd een speakon aan de onderzijde als je een kast op een statief zet en is gemakkelijk als je 2 monitoren wilt doorlussen. Plaats de speakons als het kan verzonken in een handvat (zoals bij JBL SRX712 aan 1 kant), dan loop je minder kans dat er iemand op de connector gaat staan... My $0.02.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...