speakerfoam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

speakerfoam

beste

wat is de beste manier om de zwarte speakerfoam van het front vast te zetten op de grill ( de foam zit er dus voor ) ??
    ik had gedacht met klitteband maar dat wil niet erg lukken . toen heb ik geexperimenteerd met dubbelzijdige plakband , dit wil wel lukken maar na een half uurtje tot uurtje komt de foam op plaatsen terug los
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Daarvoor is nou lijm uitgevonden....zal ff spuitbusje uit de J&H shop erbij zoeken voor je.

edit, gevonden: Lijm voor schuimplastic, 500ml, per stuk, schuim, spuitlijm, spray - J&H Licht en Geluid
    Last edited by admin; 16-01-11, 18:59.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Is er iemand die wel positieve ervaring heeft met klittenband??? Heb er zelf al een paar keer over nagedacht, maar nooit echt getest....
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Klittenband op speakers krijgt natuurlijk heel wat te voorduren. Is het niet het geluid dan is het wel het slepen van en naar de locatie. Wat ik ook wel vaker zie is dat kinderen met hun handen aan de speakers zitten. Bij een overzichtelijke locatie is dit in principe nog geen probleem, maar als jij om het hoekje staat word het lastig om alles in de gaten te houden. Lopen ze daar met je foam door de zaal..
        Denk dat lijmen echt de beste oplossing is.
        Voor de kleinere " drive-in shows " is klittenband nog wel te overwegen, maar persoonlijk zie ik geen reden om de lijm niet te nemen!

Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Jerronimo
          • Jul 2009
          • 31

Ik heb inmiddels ook een rol speakerfoam gekocht, dikte is 10mm.
          Maar nu vraag ik me toch af of dit het geluid niet teveel tegenhoud?
          Heb namelijk bij de gamma zo'n aluminium plaat gekocht met 3mm gaten (ik schat 50% open) die ik dus wil gaan gebruiken als grille.

Nu ben ik dus bang dat een combinatie van beide het geluid teveel gaat tegenhouden, iemand ervaring hiermee?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Jerronimo
            Ik heb inmiddels ook een rol speakerfoam gekocht, dikte is 10mm.
            Het heet niet voor niets speakerfoam.
            Laat het geluid dus echt wel door.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jerronimo
              • Jul 2009
              • 31

maar nu ben ik dus bang dat het rooster teveel geluid
              gaat tegenhouden:
              Last edited by Jerronimo; 11-01-11, 16:43.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

De doorlaat lijkt kleiner dan 50% te zijn.
                Je verteld er niet bij of het voor een sub of topkast is, bij een sub levert het niet zo snel een probleem op zolang je maar zorgt dat er een paar cm ruimte tussen de speaker, poorten en de grille zit zodat de speaker geen weerstand ondervindt van de grille.
                Denk dat het bij een topkast ook nog wel gaat, zou het gewoon proberen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jerronimo
                  • Jul 2009
                  • 31

Ja ik wil deze roosters voor toppen gaan gebruiken, was aan het denken om desnoods bij de tweeterhoorn er een stuk uit te halen voor een betere doorlating van de hoge tonen?
                  Ik vind het trouwens best moeilijk om roosters te vinden met een goede doorlaat, was net aan het denken dat 5mm opening afrasteringsgaas mischien ook een optie is.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Misschien kan je Peter Schut (heeft een thread lopen over een 2.2 setje, 15"+10"+1", in zelfbouw) vragen? Die heeft (vierkante) roosters die behoorlijk open zijn, en ook bekleed met foam.

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Richnies2000
                      • May 2008
                      • 204

hierbij een groothandel waar je zo kan halen,

gat van 5 steek van 6 63% doorlaat

wat ik zelf het moeilijkste vind helemaal als je je foam achter je staal stopt om het staal mooi afgewerkt te krijgen!

Grt

Kabel Zaandam +31 75 681 82 00

Comment

• Jerronimo
                        • Jul 2009
                        • 31

Vind het eigenlijk zonde van het geld om weer nieuwe platen te moeten kopen.
                        Aangezien het foam voor het rooster komt, denk ik dat ik de gaten van het gedeelte van de plaat voor de woofers en hoorn opboor met een boortje van 4 of 4,5 zodat ik een (veel) betere doorlating krijg.
                        De plaat is van aluminium dus boren gaat erg makkelijk.

Comment

• PeterSchut
                          • Jul 2010
                          • 109

Originally posted by djspeakertje
                          Misschien kan je Peter Schut (heeft een thread lopen over een 2.2 setje, 15"+10"+1", in zelfbouw) vragen? Die heeft (vierkante) roosters die behoorlijk open zijn, en ook bekleed met foam.

Daan
                          Klopt, dit is een 2mm dik stalen rooster die gaten heeft van 10x10 en bruggen van 2 breed. (steek is dus 12x12 mm)
                          De doorlaat is dan 70 procent.
                          Die plaat kost 90 Euro ex btw van 1m x 2m en daar gingen precies 4 subs uit en 4 top kasten (ik heb dus nog 2+2 fronten over)

Jerronimo: Kijk voor het plakken eens in mijn thread want het is een raar klusje, maar zal met deze tips prima gaan.

Comment

• Richnies2000
                            • May 2008
                            • 204

heb vandaag ook een front geplakt eerst op een ander stuk oud front wat getest en gedaan,

hoe ik het uiteindelijk gedaan heb is een flinke hoeveelheid spuitlijm op een stuk papier spuiten en dat dan met wederom een kortharig lakviltrollertje op het rooster brengen, daarna het op je foam leggen daar weer een plaatje hout op en dan flink wat gewicht erop zetten werkte erg goed.

mijn metalen plaat zit voor het foam dus ieder lijm draadje zie je zitten !! vandaar dat ik er niet voor gekozen heb om de spuitlijm daadwerkelijk te spuiten

hier een voorbeeldje

Comment

• PeterSchut
                              • Jul 2010
                              • 109

Complimenten, dat ziet er super uit. Goede tip met die roller.

Comment

Working...