uiteinde houten plaat onder een hoek zagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

hehe nou jah eindeklijk dan eens een topic waar ik echt verstand van heb voor de rest doe ik toch maar alsof

je spullen zijn niet verzkerd als je busje voor de deur staat...het is ook niet de eerste keer dat ik dit soort verhalen hoor...heel voorzichtig dr mee zijn als ze dr eenmaal weet van hebben dat je bus vol troep voor de deur staat....

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

Originally posted by moderator
      Zag laatst een eendje tussen een plank hout...was wel in m'n eentje
      zo weet ik dr ook nog wel eendje.....

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by beyma
        Nou, hij heb normaal ook alles van Festool, echter had iemand anders die spullen ook nodig en die heeft z'n achterruit ingetikt (stom, want je moet er mee werken )
        Vandaar ook weer zo'n noodoplossing met een oude zaag, en dat is een mooi bruggetje naar SPS z'n vraag over wat leuke tips en truckjes

Dat had ik al eens belooft hier, en ik zal eens tijd maken om zoiets in een 'timmer topic' te zetten, denk dat het techniek forum daar wel geschikt voor is !

grt
        Martijn
        Graag doen! Misschien kan ik dan ook nog wel iets aandragen? Al was het maar een paar links naar aardige jigs.....
        Paul.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• swblom
          • Oct 2008
          • 38

poor man's geleiderail

Hallo Ewald,

Er van uitgaande dat je wel een handcirkelzaag hebt die onder een hoek kan zagen kun je zelf heel eenvoudig een geleider maken.
          [LIST][*]Neem een strook multiplex/MDF:[/LIST]
          lengte - zo lang als je wil zagen
          breedte - breedte zaagvoet + ongeveer 10 cm
          dikte - ongeveer 6 - 9 mm, komt niet heel nauwkeurig, hoe dikker je neemt, des te ondieper je kunt zagen
          [LIST][*]Lijm/schroef hierop aan 1 kant een lat of strook multiplex waar je de linkerkant van de zaagvoet tegen aan kunt laten lopen. Deze lat moet absoluut recht zijn en zo hoog dat de zaagmachine (motor) er nog overheen past.[*]Nu kun je de zaag op de gewenste hoek instellen en hem langs de geleidelat laten lopen. Hierdoor zul je een randje van de multiplexplaat afzagen, exact onder de door jou gewenste hoek. Je mal is nu klaar. (eventueel kun je er een paar verzonken schroefjes indraaien die net onder de bodem uitsteken, dit tegen het verschuiven)[*]Je zet de mal nu op de plaat die je wil zagen, met de rand op de plek waar de zaagsnee moet komen. eventueel zet je hem vast met lijmklemmen oid. Zaagmachine tegen de lat, en zagen maar![/LIST]
          Succes ermee

Comment

• ewald
            • Aug 2000
            • 93

Een handcirkelzaag is wel makkelijk.

Ik ga eens kijken wat de kosten zijn voor z'n ding.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga even wat proberen.

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by ewald
              Een handcirkelzaag is wel makkelijk.

Ik ga eens kijken wat de kosten zijn voor z'n ding.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga even wat proberen.
              Een boek kost 9,95

Paul.

ps. Ik zou zeggen... tussen de 25 en 800 euries ongeveer...
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Ik zoek wel eens op internet bij een plaats met een markt , en daar ben ik al een aantal keer een Festool invalzaag TS55 voor rond de 150 euro tegengekomen dussss.....
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...