Russisch of Fins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Russisch of Fins

Ik wil graag 2 RCF ESW bassen na gaan bouwen, ik heb er al 2 staan. Nu weet ik niet welk soort multiplex ik moet gaan gebruiken? Ik heb wel eens gehoord van Fins berken multi plex of Russisch berken multi plex, of kan het ook een ander soort multiplex zijn?

We heeft er ervaring mee?
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Tik eens Russisch en Fins in bij de zoekfunctie....

Succes!
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

ik heb eens gezocht, kom er toch op uit dat russisch of fins beter is. Denk toch maar dat ik dat dan pak, is wel vrij duur: 153 x 153 cm 79 euro bij ons.

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Ik ben timmerman,maar de maat die jij noemt kom je maar heeel zelden tegen!
        Normale -bouwmarkt- handelsmaat is 122x244 , voor de " profs" is 310 x 153 de perfecte maat

Maar idd is 18 mm dik/13 laags fins berken prima om alle soorten kasten te bouwen, afwerking van de kopse kanten is wel wat meer werk om glad te krijgen !
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

Waar ergens ben je gaan kijken ? Ik haal hier bij de lokale houtboer ook berken in 153x153 maat. (15mm en 18mm). Daarnaast hebben ze nog een aantal combi-platen (berken of meranti toplaag, vuren binnenin) welke érg licht zijn, fijn voor kabelbakjes etc. Deze laatste platen zijn in 122x244.

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

In de belgische bouwmarkten (althans waar ik kijk) is helaas geen rusische of finse berkenmultiplex verkrijgbaar, wel de reeds genoemde meranti-variant die zwaarder/goedkoper is maar ook minder lagen heeft.

Iemand een idee wat voor prijs tegenwoordig voor een plaatje berkenmulti moet betaald worden?

Comment

• jaksev
              • Jul 2007
              • 365