Speakers in EAW KF650e

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dirk van der Lei
    • Feb 2007
    • 11

Speakers in EAW KF650e

Ik ben dirk en nieuw op het forum.

Ik ben een set aan het bouwen van 2x eaw sb600e en wil daar de toppen van eaw bij bouwen de kf650e.

Ik heb de buiten afmetingen van de kasten al van de site van eaw gehaald, ook is daar te zien hoe de speakers ongeveer gemonteerd zijn. Maar ik weet nog niet hoe de kast er van binnen uit moet zien en wat de gegevens van de speakes zijn.

Via de spec van eaw weet ik welke soord speakers er in zitten.

LF Subsystem & Loading 1x 15-in in a Wave Guide Cavity
    with ARCâ„¢
    MF Subsystem & Loading 1x 10-in Horn-Loaded Cone
    HF Subsystem & Loading 1x 2-in Exit Compression Driver on
    Constant Directivity Horn

Is er iemand die meer gegevens heeft over de kf650e, of die gegevens weet van deze speakers weet.

alle gegevens welkom. alvast bedankt.
  • Dirk van der Lei
    • Feb 2007
    • 11

heb het er maar op gegokt

Een poos geleden was ik bezig met de bouw van de sb600e en kf650e. Ik doe het puur voor de hobby en eigenlijk voor een lekker dik geluid. Af en toe een feestje hier of daar maar niet zo profi als de meesten hier.

Nu heb ik met de gegevens van eaw een beetje zitten rekenen en een ontwerpje gemaakt en gebouwd. En ben er toch zeer tevreden mee. Voor huis tuin en keuken knalt het behoorlijk.

Nu heb ik wel een paar foto's maar zou niet weten hoe ik die hier op moet krijgen. als iemand raad weet.

Via een veiling ben ik aan de originele eaw mx800i gekomen. is er niemand die weet waar al die instel pot meters voor zijn, zou graag mijn geluid nog verder optimaliseren. heeft er iemand een lijstje of weet iemand waar wat voor is.

Voor de speakers en versterking heb ik gewoon van die IMQ stadeline dingen gepakt.
    heb nu 2x500watt sub 2x200 watt laag 2x85 mid en 2x50watt hoog

voor de liefhebber heb ik mijn autocad tekeningen wel als daar interesse voor is.

Graag uw reactie,
    Last edited by Dirk van der Lei; 17-10-07, 23:06.

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

jammer dat er niemand reageerde (heb wel een vermoeden waarom, EAW=heilig, maar goed)

Foto's plaatsen is echt zoooo simpel, ga naar imageShack.com - Your Photo and Imaging Portal zoek je foto en druk op HOST IT , wacht een paar tellen en dan zie een hele rij met diverse link mogenlijkheden, ik zelf copy/paste altijd de 'direct link to image' en plaats deze link tussen img tags dus img link /img en img tussen haken (doe ik hier niet anders zie je niets)

Maar nu is het zo dat we hier op dit forum nog rekening houden met die 10 mensen in nederland die nog ouderwets inbellen met een 56 k modem, zodoende is het handiger om alleen de link naar de foto hier te plaatsen, dan kunnen we zelf beslissen of deze willen bekijken...
      evengoed de foto's niet groter dan 150 kb maken en omgeveer 1024x768 is voldoende!
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Beste Dirk,

Ik heb geen advies voor je of aanvullingen, maar ik wil graag je vorderingen van het bouwen van deze set op de voet volgen, is zeer interressant!!
        Goed van je dat je een processor op de kop heb weten te vinden en ik heb toch een 'klein' adviesje; misschien is er een manual van de processor op de site van EAW te krijgen is....

Succes dude!

Dave
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Dirk,

manual's vindt je hier,

Maar....,
          aan de processorinstellingen kan je helemaal niets veranderen.
          De instellingen worden er bij EAW ingezet en kunnen niet door derden worden gewijzigd.
          Dus als jouw MX800i afkomstig is van bv een 850 setup, zal ie eerst afgeregeld moeten worden op jouw set.

Je kan hiervoor het beste even contact opnemen met HPA

Succes ermee.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Dirk van der Lei
            • Feb 2007
            • 11

Beste Bones bedankt voor de info

De handleidingen van de MX 800I heb ik al. Daar heb ik de meeste informatie al uitgehaald voor de bouw van mijn topkast.

De mx is van een kf850 set geweest en weet ook de instellingen van de cross-over. Daar heb ik dan weer de keuze van mijn speakers uit gehaald.

Ook de plaats van de tweeter t.o.v. de mid speaker heb ik zo bepaald. er zit namelijk tussen die twee een vertraging van 0.71ms of zoiets. Dus door deze tijd om te rekenen naar afstand kon ik de diepte verschillen van de speakers bepalen in de kast.

Maar er zitten in de mx een aantal potmeters die voor verschillende dingen zorgen. Je hebt de master threshold. maar heb ook uitgevonden dat de voorste rij voor de individuele afstelling is van de limeters. Maar alle andere zijn nog abracadabra.

Ook zitten er stukken printplaat met daarop een zwik weerstanden gesoldeerd, ik verwacht dat dit de cross-over frequenties regelt, maar hoe???

Zijn er mensen die dit misschien weten... (foto´s komen snel)
            Last edited by Dirk van der Lei; 18-10-07, 16:55.

Comment

• Dirk van der Lei
              • Feb 2007
              • 11

ff een foto

Heb hier vast een foto van het systeempje. (bedankt beyma voor de hulp)
              Echt goede foto's heb ik nog niet maar volgen zeker als daar interesse voor is

Last edited by Dirk van der Lei; 18-10-07, 18:15.

Comment

• Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

Een KF650 met crappy speakers en dan de moeite nemen om er een MX800 voor te zetten?? Dit gaat natuurlijk nooit klinken zonder de orginele speakers.
                SR20DET

Comment

• Dirk van der Lei
                  • Feb 2007
                  • 11

Beste Freek

het hoeft ook geen echt EAW te worden. Is gewoon puur voor de fun. Maar ik vind er zelf een super geluid in zitten, beter als in menig kroeg of discotheek. Heb mijn studio monitoren (mackie) er naast gezet en dan met de EQ zoveel mogelijk in de buurt komen.

Het is gewoon dat ik voor een paar centen een leuke set bouw, die er lekker uitziet en lekker klinkt. maar het is natuurlijk leuk om het zo goed mogelijk te laten klinken met de juiste instellingen.

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Keurig timmerwerk hoor Dirk !!

laat die foto's maar komen hoor :-)
                    Last edited by beyma; 19-10-07, 00:11.
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Originally posted by Freek Fokker
                      Een KF650 met crappy speakers en dan de moeite nemen om er een MX800 voor te zetten?? Dit gaat natuurlijk nooit klinken zonder de orginele speakers.
                      Flauwekul! Ik heb diverse A merken met diverse A merken luidsprekers gemonteerd en ik kan je vertellen dat je soms geen reet verschil hoort en soms zelfs een beter resultaat!!

Vb. Nexo LS500, Eminence Kappa LF15A, ik draai met 4 subs en niemand die klaagt of er niet meer sub uit de kasten kunnen...

Vb. EV FRX118 PI normaal EV DL18 speaker nu dus Selenium 18WFH1P-SLF, deze gaat harder, dieper en strakker dan de orginele EV speakers!

Tuurlijk gaat dit niet altijd op, maar om nu lukraak te zeggen dat dit niet kan klinken...
                      Ik nodig je graag uit om naar Aruba te komen!

Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Freek Fokker
                        • Aug 2003
                        • 495

Nu wil het dat ik weleens wat met EAW doe. Dus vandaar mijn uitgesproken mening.
                        SR20DET

Comment

• Dirk van der Lei
                          • Feb 2007
                          • 11

ik snap je reactie ook wel. en ze zullen vast niet zo klinken als het origineel. ten eerste heb ik maar een kwart van het vermogen als in de echte kasten. ten tweede is het helemaal niet mijn bedoeling ze 1 op 1 na te maken.

maar er zijn maar weinig bouwplannen te vinden van een beetje leuke trapezium vormige kasten. En dat ziet er toch een stuk beter uit als zo'n kubus

Allen zoek ik iemand die mij verder kan helpen met het afstellen van mijn mx800i de limeters is wel gelukt. en de andere pot meters veranderen wel wat aan het geluid maar wat het nu precies doet?? geen idee

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

heb je foto's van het binnenwerk van jouw mx800?
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Dirk van der Lei
                              • Feb 2007
                              • 11

Kan wel ff een foto maken maar in de file van eaw op pagina 10 staat precies een layout van de print. met de pot meter nummers erbij. wel zo makkelijk

de voorste rij nummer R32, R64, R97, R156 en R335, R400, R465, R432 zijn volgens mij de individuele afstelling van de limitters voor sub, laag, mid, hoog.
                              maar de rest blijft voor mij een raadsel,

Alvast bedankt voor de moeite, Heb nog ff de link naar de manual erbij gezet.

Comment

Working...