Is de rest gewoon geen aanpassing van de crossover frequenties van iedere band... ?
Speakers in EAW KF650e
Collapse
X
-
geen idee heb er wel aan 1 gedraaid om te horen (niet al te ver gedraaid) maar kon geen verschil horen.
Er zitten ook nog ingestoken print platjes op met een bos weerstanden erop gesoldeerd. Maar ik denk dat dat specifieke eq instellingen zijn. iets anders kan ik niet echt verzinnen.
Ook zitten er nog 4 pot meters naast de master threshold maar ik denk dat dat attack en release tijd is van de compressor o.i.d. maar zeker weet ik niets. En om nu maar lukraak wat te gaan draaien lijkt me ook niet echt een goed idee.Comment
-
Die kaartjes in de MX zijn de daadwerkelijke cross-overs. Daar zitten nu dus KF850 kaartjes in. Wellicht heeft HPA in Amsterdam nog wat oude kaartjes liggen voor KF650.
De potmeters binnen zou ik gewoon van af blijven (ook al beken ik dat ik niet precies weet hoe die vork in de steel zit).
Wel petje af dat je zo ver gaat voor een hobby
Succes ermee!"I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."Comment
-
Ok dus de printplaten zouden de cross frequenties zijn.... Lijkt me inderdaad logisch. En er zitten ook stikkers op van een kf850 enz. Maar ik zal eens proberen met een frequentie analyzer te zien wat voor invloed de andere potmeters hebben.
De cross frequenties zijn in principe goed. Hier heb ik de speakers weer op aangepast/gekozen. Maar het zou leuk zijn om een beetje in de eq te rommelen
vandaar. Maar wat je zou kunnen doen met 1 pot meter een lo pass oid.
Comment
-
ik zag vandaag dit topic, en ik weet dat het al een oud topicjes is, maar ik kan je vertellen dat origineel in de kf650 de RCF l15s800e was verbouwd. de s800e is aangepaste versie van de s800 maar dan met iets ander frequentieverloop en vermogen. een kenmerk van de speaker is dat de dome naar binnen is geklapt i.p.v. de standaard dome bij de s800.
gr,
teun''diamonds are forever''Comment

Comment