MT-2L zelfbouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

Originally posted by luc2366
    dan zal daar het (prijs)verschil liggen tss Yorkville en HK Ik heb er 6, nog geen problemen gehad

Hallo Luc,

de versterkers zijn identiek
    echter gaat de HK maar tot 1200W per kant
    de York gaat tot 2000W per kant
    dat kan de reden zijn

maar nu ik dit gehoord / gelezen heb ben ik blij dat ik voor lab gekozen heb i.pv. Yorkville

maar ook mijn oude ram versterker gingen regelmatig op tilt t.o.v. ander gelijk waardige amps [ es40 ]

m.v.g.
    Luke

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Originally posted by nightline
      Kevin, naar mijn mening zijn MTL-2's eigenlijk niet geschikt voor Techno/house, de aandrijving van de speakers is echt te slap hiervoor.
      Dat is dan ook de reden dat jij met zware Crown's moet sjouwen om je laag voor elkaar te krijgen.
      Nu denk ik niet dat de demping van die Crown's het resultaat geeft wat jij ervaart, maar eerder het bultje rond de 100 Hz. wat een flink belaste versterker met traditionele voedingen geeft.
      Dat is ook meteen de reden dat iedereen die MX versterkers van QSC zo vet vindt op het laag.

Groeten

Jack
      Hey Jack,

Ik zou zeggen, wel integendeel. Ik heb in de loop der jaren vele systemen ge-experimenteerd en gehoord, en zelden resultaten gehoord die me voldoende konden bekoren.

Die versterkers dragen er zeker (voor een groot deel) aan bij, en zoals je zei, inderdaad de MX3000's zijn voor mij 2e keus na de crown's (waarschijnlijk door dat bultje rond de 100 Hz, zelfs eerder de 80 Hz, maar dit zijn nou net de bas-frequenties die je in dance/ techno de typische 'sfeer' geven).
      Ik mis echter bij de meeste systemen "diepte" in het laag (vooral dan het gebied tussen 63-100Hz), en hierdoor mis ik ook veel "warmte" in mijn bas, waardoor het geheel al snel schel en schreeuwerig gaat klinken.
      En vooral de "overweldigende bas", die het totaal klankbeeld een "overweldigende" indruk geven, heb ik nog maar bij weinig systemen ervaren. En dit heb ik allemaal wel bij de MT2's, waarmee ik (voor mijn doeleinden) als minpunt vooral de beperkte draagwijdte ervaar.
      (andere systemen die me tot nu toe tevreden konden stellen zijn oa d&b, turbosound en focal (mp-audio, alhoewel ik dit enkel maar gehoord heb met 15" op laag, en hier toch wel het "diepe" en "warme" van 18" mis).

Nu ja, klank is zo moeilijk te beschrijven, ik zou wel graag eens uitgebreid in discussie gaan met tech's die ervaring hebben met de MT2, want na 6 jaar zijn wij er nog steeds niet uit welk de beste opstelling is, en blijven wij vooruitgang boeken met andere set-ups/ instellingen.
      Dus Jack/ all-round (anderen?), als jullie er ruime ervaring mee hebben mogen jullie me altijd even mailen, kan ik wel een avondje over chatten :-).
      --- watt ever you want ---

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Heb je de AE15 subs van Apogee wel eens beluisterd ?
        Das leuk spul, wel iets prijziger dan een zelfbouwset maar dat zijn D&B en Turbosound ook

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Originally posted by Hansound
          Heb je de AE15 subs van Apogee wel eens beluisterd ?
          Das leuk spul, wel iets prijziger dan een zelfbouwset maar dat zijn D&B en Turbosound ook
          kevin heeft geen zelfbouw

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by luc2366
            kevin heeft geen zelfbouw
            MT2 zelfbouw staat er bovenaan, daar refereer ik naar

Comment

• Robin.vd.Have
              • Nov 2005
              • 165

Het is handiger om eerst het topic te lezen en daaraan te refereren.
              Dat is handiger dan gewoon n losse floder te schieten.

Misschien is het handig als je verteld waarmee je de sub aanstuurt en wat voor n sub het is. Teven voor welk gebruik ect dan kan er iig een beetje vergeleken worden

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by Robin.vd.Have
                Het is handiger om eerst het topic te lezen en daaraan te refereren.
                Dat is handiger dan gewoon n losse floder te schieten.

Misschien is het handig als je verteld waarmee je de sub aanstuurt en wat voor n sub het is. Teven voor welk gebruik ect dan kan er iig een beetje vergeleken worden

Ik heb het over een Apogee subkast, wat moet ik daar over vertellen

Comment

• Robin.vd.Have
                  • Nov 2005
                  • 165

Als je er nix over te vertellen hebt , wat is dan het nu om deze in dit topic over een Electrovoice MTL 2 subkast te vermelden ?

Comment

• All-round Sound
                    • Feb 2006
                    • 289

Hallo

Om even op het onderwerp terug te komen

hoe zit het nou met de throw en de inpuls gedrag van de speakers t.o.v. het kast ontwerp

de afmetingen van de MT2 komen bij mij beter uit dan een D&B b2

echter ik gebruik wel LAB en SA versterkers op mijn set
                    en ik ben eigenlijk voornamelijk met hoorn systemen onderweg
                    juist om een goede throw te krijgen
                    en voor een goed inpuls gedrag van de speaker

ik praat hier over een min. afstand van 40 M
                    en een max van 120 M [ met delay stack 1 of 2 ]

m.v.g.
                    Luke
                    ==============================
                    sub moet je voelen
                    ook met lab heel goed te doen

Comment

• soundmenn
                      • Oct 2006
                      • 49

hallo,

het is alweer ene tijdje geleden dat hier berichten zijn gepost maar toch had ik nog een vraag,

welke speakers kunnen er precies in?
                      zoals ik uit de geposte berichten lees zijn er 3 namelijk
                      RCF L18s800
                      RCF 18P300
                      Eminence omega pro 18

zijn er nog meer speakers die in deze kasten kunnen ZONDER aanpassingen te hoeven maken ?

Comment

• EVfreak
                        • Jan 2006
                        • 146

Originally posted by soundmenn
                        hallo,

het is alweer ene tijdje geleden dat hier berichten zijn gepost maar toch had ik nog een vraag,

welke speakers kunnen er precies in?
                        zoals ik uit de geposte berichten lees zijn er 3 namelijk
                        RCF L18s800
                        RCF 18P300
                        Eminence omega pro 18

zijn er nog meer speakers die in deze kasten kunnen ZONDER aanpassingen te hoeven maken ?
                        Je hebt ze echt allemaal opgenoemd welke passen alleen de Sigma,deze past ook nog en vind ik persoonlijk het meest origineel voor in deze boxen.Maarja,hier verschillen de meningen nog al eens.Zo heeft iedereen zijn eigen smaak.

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

Originally posted by EVfreak
                          Je hebt ze echt allemaal opgenoemd welke passen alleen de Sigma,deze past ook nog en vind ik persoonlijk het meest origineel voor in deze boxen.Maarja,hier verschillen de meningen nog al eens.Zo heeft iedereen zijn eigen smaak.
                          idd, ik zou ook de Sigma gebruiken ipv de Omega.

Dat de RCF'en goed zijn zonder aanpassingen heb ik nog niet gecontroleerd.

Passen doet elke 18" wel

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

ik dacht de omega te gebruiken ipv de sigma omdat deze meer vermogen aankan, en 4" spoel heeft tov 3" spoel. Voor de rest zijn de parameters redelijk gelijklopend heb ik de indruk

Comment

Working...