MT-2L zelfbouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

Originally posted by David21
    mooi strak gespannen het tapijt!

is zeker vooral voor indoor gebruik?
    nee hoor, ik gebruik speciale lijm die een waterdichte laag vormt tussen het tapijt en het hout. Hierdoor is het tapijt afwasbaar.

PS: hoe staat het met jou topjes?

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

Originally posted by luc2366
      nee hoor, ik gebruik speciale lijm die een waterdichte laag vormt tussen het tapijt en het hout. Hierdoor is het tapijt afwasbaar.

PS: hoe staat het met jou topjes?
      Luc, heb je ook ervaring met andere speakers in de MTL2? Ik wil er misschien ook enkele maken, bv met RCF L18S800 / RCF 18P300 / Eminence OmegaPro18. Andere optie die ik heb is 8x 18sound 18W1300 te herbruiken (en dan kan ik 8x lege BR118 verkopen )

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Hey Davy,

Ik heb zelf met een 6-tal speakers ge-experimenteerd, en heb het beste resultaat (na bij-eq'en zelfs beter dan de originele EV-speakers) behaald met de RCF L18S800's.
        Wel belangrijk dat je d'r voldoende versterker vermogen opgooit (dus geen geschakelde-voeding amps, maar crown MA3600/5000 (absoluut diepste, warmste bas), QSC MX3000 of crest 8001/9001 (dit zijn de merken die ik d'r op gebruikt heb met uitstekend resultaat).
        --- watt ever you want ---

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Originally posted by Davy Gabriels
          Luc, heb je ook ervaring met andere speakers in de MTL2? Ik wil er misschien ook enkele maken, bv met RCF L18S800 / RCF 18P300 / Eminence OmegaPro18. Andere optie die ik heb is 8x 18sound 18W1300 te herbruiken (en dan kan ik 8x lege BR118 verkopen )
          nee, ik heb er enkel Beyma 18G400 insteken. Twijfel eraan om er 18Sound in te steken maar dan moeten er weer nieuwe versterkers bijkomen
          Heb ze al wel gehoord met DAS en Eminence en dan verkies ik toch Eminence boven DAS...

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

Originally posted by Davy Gabriels
            Andere optie die ik heb is 8x 18sound 18W1300 te herbruiken
            Aan deze heb ik ook gedacht, dus zeker NIET wegdoen!!!

Ga je toch voor RCF, mail me dan effe

Comment

• All-round Sound
              • Feb 2006
              • 289

Wel belangrijk dat je d'r voldoende versterker vermogen opgooit (dus geen geschakelde-voeding amps

Hallo Kevin,

hoezo geen geschakelde voeding amps.
              je zou het een keer met een Lab gruppen moeten proberen

ik heb de ervaring dat het zelfs beter gaat dan met een conventionele amp
              ik ben het afgelopen jaar naar andere amp's op zoek gegaan en komt toch
              lab er als beste uit
              maar dat na heel veel overwegingen
              en de voor en na delen op een rij te hebben gezet

ik moet je wel nageven de Amcron is beter gedempt
              4 x zo zwaar
              een stuk duurder
              maar als je kasten goed zijn afgeregeld heb je zoveel demping echt niet nodig
              of je moet 15 mtr speakerkabel ertussen hebben

m.v.g.
              Luke
              ===============================
              sub moet je voelen

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

Originally posted by All-round Sound
                Wel belangrijk dat je d'r voldoende versterker vermogen opgooit (dus geen geschakelde-voeding amps

Hallo Kevin,

hoezo geen geschakelde voeding amps.
                je zou het een keer met een Lab gruppen moeten proberen

ik heb de ervaring dat het zelfs beter gaat dan met een conventionele amp
                ik ben het afgelopen jaar naar andere amp's op zoek gegaan en komt toch
                lab er als beste uit
                maar dat na heel veel overwegingen
                en de voor en na delen op een rij te hebben gezet

ik moet je wel nageven de Amcron is beter gedempt
                4 x zo zwaar
                een stuk duurder
                maar als je kasten goed zijn afgeregeld heb je zoveel demping echt niet nodig
                of je moet 15 mtr speakerkabel ertussen hebben

m.v.g.
                Luke
                ===============================
                sub moet je voelen
                Had de labgruppen ook al uitgebprobeerd, maar ik miste inderdaad de demping van de crown's.
                Wij doen veel house/ dance/ techno feestjes met onze MT2's, en verder vooral gewone "party's" en optredens. op PA-gebied hebben we inderdaad voldoende aan labgruppen (of PL-series van QSC/ camco's etc), maar voor techno/ dance (zeker dan de +2000 bezoekers feestjes, in grotere venues) miste ik de demping van de crown's.
                Ik zeul dan ook graag aan dit beetje extra gewicht (uiteindelijk wegen onze ampracks (crown 5000/2400/600 + systeemprocessor) rond de 110 kg, maar meestal zijn we toch onderweg met een vrachtwagen met toch gemakkelijk 50 a 100 kisten die rond de 100 kg zitten, het extra gewicht van die 2 of 4 ampracks neem ik er dan graag bij).

Of zoals je zelf in je handtekening zet: "sub moet je voelen", dat miste ik nu net met de lab's (en vergelijkbare, geschakelde voedingen).
                --- watt ever you want ---

Comment

• All-round Sound
                  • Feb 2006
                  • 289

Hallo kevin

kan het zijn dat het ook aan de kasten ligt die jullie gebruiken
                  ik heb namelijk totaal geen last van niet voelbare sub

de sub's doen het eigenlijk bij mij veel beter dan voorheen
                  maaar
                  ik gebruik dan ook voornamelijk hoorngeladen systemen
                  met een gesloten speaker behuizing

en de meeste feesten die ik doe gaan v.a. 1250 pers.
                  met maar 4 subjes totaal
                  v.a. 2000 tot 8000 pers. gebruik ik er 8
                  v.a. 5000 gebruik ik er soms 12 als er geen delay mogenlijk is
                  er zijn naar mijn weten maar 12 van deze hoornsub's totaal in nedeland
                  waarvan ik er zelf 8 heb en er 4 in friesland huizen

echter met mijn 184 sub [ compound ]
                  gaat het echt onwijs diep en heel belangrijk ook met de toetsen / basgit. cont. blijvend diep
                  echter met hardhouse / tecno verzuipen we met deze kasten in de sub en missen de pulsklappen een beetje
                  echter gebruiken we deze kasten enkel met kleinere feestjes tot +- 300 pers.

maar ik zeg er wel bij ! !

ik ben buiten LAB-GRUPPEN nog GEEN enkele goede lichtgewicht versterker
                  tegen gekomen

heb je toevallig ook ervaring met YORKVILLE de AP6040
                  schijnt ook een beest van een versterker te zijn
                  2 x 2 Kw @ 4 Ohm RMS !!
                  ik heb ze pas 2 keer gehoord klonk toen heel goed maar zonder vergelijk mat.

heb je ook de nieuwe i-tech en de XTI van amcron al gehoord
                  belooft heel wat [ de prijs van de i-tech zeker ]
                  maar ook digitaal !

ik zit te dubben om 2 mt2 of 2 D&B b2 subs te bouwen voor de middelgrote feesten tot 750 pers.
                  maar als een lab niet werkt met een mt2 ga ik denk toch voor een extra set b2's

hoor graag je reactie

m.v.g.
                  Luke
                  ===========================
                  sub moet je voelen
                  ook met LAB-GRUPPEN HEEL GOED TE DOEN

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Hey Luke

Heb hier wel een paar Yorkville's staan, kan je gerust een keer proberen

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

Originally posted by All-round Sound
                      Hallo kevin

kan het zijn dat het ook aan de kasten ligt die jullie gebruiken
                      ik heb namelijk totaal geen last van niet voelbare sub

de sub's doen het eigenlijk bij mij veel beter dan voorheen
                      maaar
                      ik gebruik dan ook voornamelijk hoorngeladen systemen
                      met een gesloten speaker behuizing

en de meeste feesten die ik doe gaan v.a. 1250 pers.
                      met maar 4 subjes totaal
                      v.a. 2000 tot 8000 pers. gebruik ik er 8
                      v.a. 5000 gebruik ik er soms 12 als er geen delay mogenlijk is
                      er zijn naar mijn weten maar 12 van deze hoornsub's totaal in nedeland
                      waarvan ik er zelf 8 heb en er 4 in friesland huizen

echter met mijn 184 sub [ compound ]
                      gaat het echt onwijs diep en heel belangrijk ook met de toetsen / basgit. cont. blijvend diep
                      echter met hardhouse / tecno verzuipen we met deze kasten in de sub en missen de pulsklappen een beetje
                      echter gebruiken we deze kasten enkel met kleinere feestjes tot +- 300 pers.

maar ik zeg er wel bij ! !

ik ben buiten LAB-GRUPPEN nog GEEN enkele goede lichtgewicht versterker
                      tegen gekomen

heb je toevallig ook ervaring met YORKVILLE de AP6040
                      schijnt ook een beest van een versterker te zijn
                      2 x 2 Kw @ 4 Ohm RMS !!
                      ik heb ze pas 2 keer gehoord klonk toen heel goed maar zonder vergelijk mat.

heb je ook de nieuwe i-tech en de XTI van amcron al gehoord
                      belooft heel wat [ de prijs van de i-tech zeker ]
                      maar ook digitaal !

ik zit te dubben om 2 mt2 of 2 D&B b2 subs te bouwen voor de middelgrote feesten tot 750 pers.
                      maar als een lab niet werkt met een mt2 ga ik denk toch voor een extra set b2's

hoor graag je reactie

m.v.g.
                      Luke
                      ===========================
                      sub moet je voelen
                      ook met LAB-GRUPPEN HEEL GOED TE DOEN
                      ik heb de HK-Audio variant (zijn dezelfde als Yorkville) en de MX-3000. Geef mij toch maar QSC op de MTL-2's

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

nu we het hier toch over D&B B2 hebben, en deze evenals MTL-2 zelf na te bouwen zijn een vraagje; wat zijn de verschillen in geluidsdruk, klank, throw etc? ik ga er wel vanuit dat een B2 veel dieper doorgaat, en wrs alleen als infra te gebruiken is. is dit evt een bruikbare aanvulling op MT2 subs de we al hebben? uiteraard met andere crossover freq zodat ze elkaar niet overlappen.
                        Last edited by sjoerd; 08-11-06, 15:14.

Comment

• All-round Sound
                          • Feb 2006
                          • 289

hallo Sjoerd,

Helaas

de MT2 gaat wel degelijk een stuk dieper
                          maar
                          draagt minder ver
                          de b2 heeft wel een hogere geluidsdruk
                          de klank
                          JA dat is heel persoonlijk
                          ik vindt ze redelijk aggresief maar blijven op hoog verm. ook goed klinken
                          ze staan als infra aangeschreven maar ze werken pas v.a. +- 40 Hz
                          de MT2 daar in tegen werkt v.a. +-30 Hz

Hallo Hansound,

waar kom je ongeveer vandaan
                          dan zou ik de Yorkville's best een keer willen proberen

Hallo Luc,

dat de Yorkville gelijk is aan HK wist ik al
                          echter is het eigenlijk zo
                          de HK is een verbouwde Yorkville [ buitenkant en de prijs ]
                          maar wel bedankt voor de info

m.v.g.
                          Luke
                          ===================
                          sub moet je voelen

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Hey Luke, de York's staan in Beesd, je bent er al eens geweest.
                            Heb er wel slechte ervaringen mee, van de 4 die ik er in gebruik had zijn er nu al 3 met een defecte voeding, zit allemaal nog wel in de garantie maar het geeft me geen fijn gevoel als ik zo'n ding aanzet en ik weet niet of ie het ook gaat doen, heb er nu 2 verkocht,
                            wel erg jammer want ze leveren echt een bult vermogen, ze hebben naast een RAM BUX 3.4 gestaan, en die waren al lang aan hun einde en de York's zaten op de helft.

Comment

• luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

Originally posted by Hansound
                              Hey Luke, de York's staan in Beesd, je bent er al eens geweest.
                              Heb er wel slechte ervaringen mee, van de 4 die ik er in gebruik had zijn er nu al 3 met een defecte voeding, zit allemaal nog wel in de garantie maar het geeft me geen fijn gevoel als ik zo'n ding aanzet en ik weet niet of ie het ook gaat doen, heb er nu 2 verkocht,
                              wel erg jammer want ze leveren echt een bult vermogen, ze hebben naast een RAM BUX 3.4 gestaan, en die waren al lang aan hun einde en de York's zaten op de helft.
                              dan zal daar het (prijs)verschil liggen tss Yorkville en HK Ik heb er 6, nog geen problemen gehad

Comment

• nightline
                                • Oct 2002
                                • 1001

Kevin, naar mijn mening zijn MTL-2's eigenlijk niet geschikt voor Techno/house, de aandrijving van de speakers is echt te slap hiervoor.
                                Dat is dan ook de reden dat jij met zware Crown's moet sjouwen om je laag voor elkaar te krijgen.
                                Nu denk ik niet dat de demping van die Crown's het resultaat geeft wat jij ervaart, maar eerder het bultje rond de 100 Hz. wat een flink belaste versterker met traditionele voedingen geeft.
                                Dat is ook meteen de reden dat iedereen die MX versterkers van QSC zo vet vindt op het laag.

Groeten

Jack