Hobby project -2x18''bas+top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • )jeroen(
    • Jan 2001
    • 546

Luik aan de zijkant! Daar had ik totaal overheen gekeken .

Hier een simpele tekening met wat maten:

Ik dacht zelf dat de laag-mid speakers een hoop te verduren zouden krijgen, vandaar dat ik voor 2 speakers heb gekozen.
    Last edited by )jeroen(; 20-06-06, 22:44.
    Gr.

)jeroen(

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

De vorige versie was leuker om te bouwen......
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• )jeroen(
        • Jan 2001
        • 546

He Beyma, ik kan er nog wel wat wazige platen met zoveel mogelijk schuine kanten in tekenen speciaal voor jou?
        Gr.

)jeroen(

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

http://www.tb-audio.de/index.php?id=65

Heeft hier wel wat van weg

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1086

Indrukwekkend project!

Hee Jeroen,

Ben verrast door je project. Ik ben geluidtechnicus in het theater en gebruik eigenlijk alleen 'prefab-kasten' Heb wel ooit met een vriend een sub gebouwd, maar de afmetingen werden vooral door budget bepaald... Ben iig onder de indruk van de berekeningen. Een hoop zaken zegt me te weinig. Vind het dus erg interessant.

Als je gaat bouwen en niet over het juiste gereedschap beschikt: laat maar weten. Ik heb beschikking over divers gereedschap (tafel-, hand- en afkortcirkelzaag, decoupeerzaag, bovenfrees, vlakschuurmachine, bandschuurmachine, pneuma-tacker, accu-schroefmachines; met andere woorden, daar moet het mee lukken!). Het lijkt me iig erg leuk om je erbij te helpen!

Groeten, @lex

PS: nog wel ff wat hoekjes berekenen... dat zijn er nog wel wat!
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• )jeroen(
              • Jan 2001
              • 546

Hallo @lex,

leuk dat je ook zo geinteresseerd bent. Ik ben al vrij ver met het uiteindelijke ontwerp, alleen heb ik het nu ontzettend druk met andere dingen. Over 2 of 3 weken ben ik van plan het zaakje weer op te pakken en eventueel aan een prototype te gaan beginnen. Ik beschik zelf ook over aardig wat handig gereedschap, dus zeker een prototype moet te doen zijn.
              Gr.

)jeroen(

Comment

• )jeroen(
                • Jan 2001
                • 546

Ik heb inmiddels weer wat uurtjes in het ontwerp gestoken en het is nu als volgt:

Nu aan jullie: heb ik nog dingen over het hoofd gezien?
                Gr.

)jeroen(

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

ja, mij het zaagplan bezorgen

Comment

• Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

Hee, dat ziet er goed uit!

Nog wat opbouwende kritiek onder het KISS-motto:

De twee driehoekvormige loze ruimtes worden opgedeeld in 2 kleinere driehoekvormige ruimtes. Zo op het eerste gezicht lijken ze vooral extra complexheid met zich mee te brengen en een ruime kg extra gewicht (alle beetjes helpen).
                    Alle loze ruimtes zijn overigens wel zo gepositioneerd dat ze onderdeel van de achterkamer zouden kunnen uitmaken waardoor je de kast zou kunnen inkrimpen (of je er in dit stadium iets aan hebt is een tweede).

De vier boven elkaar geplaatste plaatjes (voor bevestiging van de grill?) geven een, naar mijn idee professioneel uiterlijk en behoorlijk veel werk voor iets wat zijn leven achter een grill slijt.
                    Een randje van 3 mm uitfrezen aan de binnenzijde van de 4 kastwanden staat minstens zo professioneel, is steviger en ietsje lichter .

Mvg Johan

Comment

• )jeroen(
                      • Jan 2001
                      • 546

Die plaat van die driehoeken waar je het over hebt blijft er waarschijnlijk wel in, want dat maakt het maken wat makkelijker. Waar ik wel over zat te denken is om de uitsparingen in die plaat die er nu in zitten flink te vergroten, wat ook weer gewicht scheelt.

Inkrimpen van de kast zal niet gaan ben ik bang. De 3 speakers kunnen nu nét in de kast. Er zit overal zo'n cm ruimte tussen. Het zou dus kleiner kunnen als ik de ruimte naast de midhoorn meepak, alleen kan er dan geen speaker meer in.

Montage van het speaker frame kijk ik nog even naar, dat is nu nog even bijzaak eigenlijk .

Bedankt voor de tips/aanmerkingen!
                      Gr.

)jeroen(

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Hoi Jeroen,

Ik ben erg geïntereseerd in jouw ontwerp, beschik helaas niet over de kennis iets dergelijks te ontwerpen maar wel over de kennis, materialen en gereedschappen om het te maken. En overweeg om van jouw ontwerp 4 kasten te gaan bouwen.
                        Ik ben benieuwd of je inmiddels meer gedetailleerde tekeningen hebt en of je al een prototype hebt gebouwd.
                        En zo ja, hoe klinkt deze en welke speakers heb je erin zitten?

Groet,

Sander
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• )jeroen(
                          • Jan 2001
                          • 546

Ik heb je een mail gestuurd.
                          Gr.

)jeroen(

Comment

• cberkel
                            • Jan 2008
                            • 1

Interesse

Beste Jeroen

Heb je misschien bouwtekeningen van dit ontwerp, ziet er goed uit.

Comment

Working...