electro voice mt2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

hey Soundmen,

Ga je toch voor de MT2 EVtjes

m.v.g.
    Luke

Comment

• Zero
      • Oct 2005
      • 42

Ik heb enkele vraagjes over de MT2 bassen:
      de twee 18" speakers in een MT2, zijn die altijd in tegenfase aangesloten ? heeft dat iets met de constructie van de MT2 te maken ?
      wat gebeurt er als je de speakers niet in tegenfase aansluit ?

Hoe zit dat bij baskasten van Zeck, de L218 van de Focus40 reeks? is een frontloaded 2x18" kast. Moet die ook in tegenfase aangesloten ?

Alvast bedankt
      ZeRo

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

Originally posted by Zero
        Ik heb enkele vraagjes over de MT2 bassen:
        de twee 18" speakers in een MT2, zijn die altijd in tegenfase aangesloten ? heeft dat iets met de constructie van de MT2 te maken ?
        wat gebeurt er als je de speakers niet in tegenfase aansluit ?

Hoe zit dat bij baskasten van Zeck, de L218 van de Focus40 reeks? is een frontloaded 2x18" kast. Moet die ook in tegenfase aangesloten ?

Alvast bedankt
        ZeRo
        wie heeft gezegd dat die speakers in tegenfase aangelsoten zijn? Lees eens goed...

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Originally posted by All-round Sound
          Hallo Luc,

O.K.
          nu begrijp ik ook waarom je er niet aan kan komen

maar dat betekend ook dat de firma geen geld wil verdienen
          het kan ook zijn dat ze een minimum aantal aanhouden met verzenden

ik zou toch eens informeren
          ga ook eens praten met mensen die zaken in argentinie doen

Maar of dit het allemaal waard is ???

en is er niemand die de hoorn wil uitlenen verhuren om er een replica van te maken
          als je de hoorn met vaseline insmeert en je giet de hoorn vol met b.v. gips heb je een mal van de hoorn
          maak er wel een rond gat in de midden om later het flens gedeelte op te monteren

veel succes

m.v.g.
          Luke
          er is geen minimum bestelhoeveelheid. Ze nemen het risico niet om breekbare stukken te exporteren. De hoorns zijn gewoon op stock.

ik wil het risico wel nemen (een EV hoorn voor de 10"ers kost ca 450€ ), vandaar dat ik dus iemand zoek die daar familie heeft wonen.

Comment

• soundmenn
            • Oct 2006
            • 49

Originally posted by All-round Sound
            hey Soundmen,

Ga je toch voor de MT2 EVtjes

m.v.g.
            Luke

ha luke,

ja idd deze lijken me beter passen bij de toppen.

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Sinds een weekje terug uit argentinië, met 7 zeecontainers materiaal :-).
              Echter, met de hoorns ben je d'r absoluut niet uit hoor, de mid-blocks waar beide drivers aan de hoorn gemonteerd zijn maak je echt niet zelf na, en zoja, dan kunnen de hoorns zeker niet moeilijk zijn !
              Of probeer de deltamax topjes d'r eens bij, ik heb een aantal DML1122's in verhuur, en deze gaan uitstekend in combinatie met de MT2 subs (eventueel dubbel top per baskast). Gebruik ik regelmatig als infill's.

Ik heb 16 MTL2's en 12 MTH's in verhuur zitten, dus heb d'r wel een beetje ervaring mee.

Eerst begonnen met de originele MT18 speakers, die maandelijke "kapot geblazen" waren, dan geswitchd naar de EVX-180's (zowel A als B serie), die nog te vaak stuk gingen.
              Dan omgeschakeld naar RCF (L18S800), zelfde inbouwmaten, dus geen modificaties aan de kast nodig, maar wel een extra rendement van ong 3dB met hetzelfde versterkervermogen, een praktisch identieke klank als de EVX-180's (iets minder definitie na uuuuren tegen de limiet te draaien, maar dan waren m'n EVX'en al lang stuk), en ondertussen, na 3 jaar en half intensief gebruik (+50 verhuringen op jaarbasis) slechts eentje stuk (gebarsten magneet, door "onzacht" tippen van de cabinet in de vrachtwagen). En uiteraard een groot verschil in prijskaartje...

Mid en hoog zelfde verhaal, allen vervangen door RCF's, iets agressiever qua klank met zelfde EQ-settings, maar identiek dezelfde klank na aanpassen van de settings.

EVfreak, wanneer je zegt dat je de originele parameters gebruikt, mag ik toch veronderstellen dat je de EQ-aanpassingen hiervan ook ingesteld hebt, want zonder die EQ-instellingen klinkt de set wel absoluut niet (veel te schel en agressief, vooral in de hoog-sectie). Moet wel zeggen dat ik (en dan vooral naar party- en fuifverhuring toe) ook zelden bij-EQ.

De bouwplannen van de MTL-2 liggen bij m'n flightcase-bouwer, en de files hiervan voor z'n CNC-freesmachine ook, aangezien hij er voor ons al enkele heeft bijgebouwd (volgens exacte afmetingen). Vroeger had ik de originele CAD-files, maar ik kan ze niet meer terug vinden, dus ik veronderstel dat ze ondertussen wel ergens verloren geraakt zijn (bij m'n kistenbouwer liggen ze zeker nog wel ergens).

Qua amps werk ik volledig op crown, nl MA600 op hoog, MA2400 op mid en MA3600 en MA5000 op laag (MA3600 2 cabinets per amp, uitzonderlijk 3 cabinets (2400W @ 3ohm) en MA5000 tot 4 cabinets per amp (3200W @ 2ohm)

Vroeger heb ik wel eens gecombineerd met andere subs (frontloaded dubbel 18"), maar dan meestal zodat de MTL's draaiden van 40 a 45 Hz tot 160 Hz, en de subs dr onder van 25Hz tot 60 of 75Hz, zodat de subs enkel dienst deden als extra "dieptegevoel". Dit ging wel, maar was elke keer opnieuw EQ'en en inregelen, dus na verloop van tijd toch maar beslist om extra MTL's aan te schaffen. Die we trouwens ook maar van 30 a 35Hz tot 160Hz laten gaan (onder de 35Hz heb je d'r echt geen extra rendement meer van, alleen warm lopende versterkers).

En tot slot, inderdaad, de MTL-2's zijn origineel ontworpen en gemaakt met de speakers in tegenfase aangesloten. Zo gebruiken we ze ook, echter, zolang alle speakers gelijk aangesloten zijn (fase of tegenfase) zijn er maar minimale verschillen te horen. Pas bij grote settings (en dus vooral langere te overbruggen afstanden is er een minder klankverlies in bepaalde frequenties (vooral in het midgebied) wanneer de subs in tegenfase staan tov de rest van de set.
              Dikwijls proberen we dit ook uit op locatie, gerommel op podium van subs kan soms goed verholpen worden door de subs even van fase te draaien, zonder merkbaar verschil in publiek.
              Last edited by Kevin_DM; 31-10-06, 21:18.
              --- watt ever you want ---

Comment

• EVfreak
                • Jan 2006
                • 146

Ja, ik gebruik ook de EQ-instellingen anders klinkt het SCHREEUWLELIJK!
                Maar met de juiste EQing krijg ik er op sommige locaties zelfs Hi-Fi uit.
                Bij mij dus alles nog steeds origineel behalve de Bass speakers,dit zijn Eminencen die zich geweldig goed voelen in deze kasten.Ik heb ze nu 2jaar en nog niets stuk(hoewel ik soms toch wel eens schrik krijg als ik hoor hoeveel dB's uit het setje komt)

Overgens vind ik het geweldig dat er nog zoveel positieve MT2 gebruikers zijn.

Comment

Working...