electro voice mt2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EVfreak
    • Jan 2006
    • 146

Originally posted by rabies
    ik heb expres de (gewenste) maten en speaker types erbij vermeld in de hoop dat iemand aan de hand van die gegevens mij kan helpen met eventuele berekeningen.

en dat het meer is dan 4 plankjes tegen elkaar timmeren snapt m'n opoe ook nog wel, daarom vraag ik ook hulp.... en geen commentaar.
    Ik zou je dit zeker niet aanraden om de kast gaan aan te passen,je inhoud gaat vanzelfsprekend groter/kleiner worden,de inhous van de reflex-gaten klopt niet meer,...

In een ander topic heb ik mijn uitleg gedaan over mijn mini MTL2(2X8")
    Is niet echt aan te raden.van het moment dat je aan de kast begint te sleutelen is het omzeep.Ik zou de originele formules wel eens willen zien die er geweest zijn om deze kast te ontwikkelen.

Comment

• rabies
      • Mar 2006
      • 42

is er met al die leuke programmatjes geen manier om de oppervlakte-maat van de openingen en de inhoud van de kast gelijk te houden ?
      anders moet ik deze maten maar aan houden en ze als "center" sub gebruiken, ook niet mis maar niet wat ik eigenlijk wou.
      Last edited by rabies; 23-03-06, 17:22.

Comment

• EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

is er met al die leuke programmatjes geen manier om de oppervlakte-maat van de openingen en de inhoud van de kast gelijk te houden ?
        anders moet ik deze maten maar aan houden en ze als "center" sub gebruiken, ook niet mis maar niet wat ik eigenlijk wou.
        p.s. hoe en waarmee heb jij ze aangestuurd ?
        Als ik eerlijk mag zijn: ik heb niet echt ervaring met dergelijke programma's.

Ik heb 2 MTL2's deze zet ik dus onder de MTH2.5/94.De basskasten staan dus links en rechts,maar ik heb ook al eens een "center-clustertje geprobeerd,en daar wordt je ook wel vrolijk van hoor
        Beide baskasten staan op een QSC RMX5050 versterker,dit is geen hele dure,maar wel een goede versterker voor zijn prijs,geeft 2X1600Wrms/4Ohm,en dat geeft hij ook echt,vind hem trouwens beter klinken als een PL4.0(op deze boxen),maar we gaan hier geen discussie openen over welke een goede versterker is

Ik stuur beide basskasten MONO aan terwijl MID&HOOG stereo blijft.

Comment

• EVfreak
          • Jan 2006
          • 146

Oh ja,dit valt mij nu in,De MTL2 "haat" andere basskasten,hij weigerd goed te koppelen,hij is trager dan de meeste andere basskasten,je kunt die evt.aanpassen door er een delay voor te zetten maar dan krijg je vb:dat de 80Hz goed koppeld met de andere bass-kasten en dat opeens de 100Hz volledig weg is als je een MTL2 en een andere basskast samen laat spelen.
          Hij is nogal dominant

Ik spreek uit ervaring,en heb dit dus in het begin ook uit willen proberen en lang mee bezig geweest(instellingen,delayen,extra X-over...) maar het gaat simpel niet.Dus ik denk niet dat het verstandig gaat zijn dat je MTL's en W-bins samen gaat gebruiken.

Comment

• rabies
            • Mar 2006
            • 42

ik gebruik geen w-bins maar XL-bins ook dubbel 15" maar in een push-pull opsteling in een tunnel-constructie en geen hoorn-constructie, daarom dacht ik dat deze 2 wel aardig te combineren waren.

Comment

• EVfreak
              • Jan 2006
              • 146

ik gebruik geen w-bins maar XL-bins ook dubbel 15" maar in een push-pull opsteling in een tunnel-constructie en geen hoorn-constructie, daarom dacht ik dat deze 2 wel aardig te combineren waren.
              oei,dat weet ik natuurlijk niet of dat gaat.Ik heb het toen geprobeerd met een MTL en een OHM MR450D(simpel bass-reflex) en een MTL met een EV-eliminator,en alle twee de opstellingen trok op niets

Maar probeer eens te vergelijken met iemand die MTL2's heeft en wilt uit testen.
              Het zou jammer zijn dat je begint te bouwen en als alles klaar is dat het niet goed speelt...

Comment

• rabies
                • Mar 2006
                • 42

dat kan ook, is er dan toevallig iemand in de buurt van rotterdam met 2 mtl2's en n vrij middagje...?

Comment

• Pajan
                  • Jun 2006
                  • 12

Tekening

Heeft iemand de tekeningen van de mt2 ik kan ze op het net niet vinden.
                  Probleemen zijn er niet dit zijn uitdaagingen

Comment

• luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

heb ondertussen een firma gevonden die de MH-2 hoorns fabriceert. Iemand die binnenkort naar Argentinië reist

Comment

• DJ Ruud
                      • Jan 2003
                      • 93

je kunt foto's plaatsen door de foto te uploaden naar :

en dan krijg je een URL deze knip en plak je in het bericht
                      probeer maar eens uit en dan kijk je eerst naar 'voorbeeld van bericht'.
                      dan zie je de foto als het goed is in beeld !

Dan zien wij ook wat foto's en tekeningen
                      su6!
                      DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

Originally posted by DJ Ruud
                        je kunt foto's plaatsen door de foto te uploaden naar :

ImageShack® - Hosting

en dan krijg je een URL deze knip en plak je in het bericht
                        probeer maar eens uit en dan kijk je eerst naar 'voorbeeld van bericht'.
                        dan zie je de foto als het goed is in beeld !

Dan zien wij ook wat foto's en tekeningen
                        su6!
                        tegen wie heb je het nu eigenlijk?

Comment

• DJ Ruud
                          • Jan 2003
                          • 93

sorry !
                          in de verkeerde rubriek gezet.
                          DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• sjoerd
                            • Apr 2004
                            • 341

Originally posted by luc2366
                            heb ondertussen een firma gevonden die de MH-2 hoorns fabriceert. Iemand die binnenkort naar Argentinië reist
                            wat bedoel je precies? MTH-2? wil je zelf topkasten gaan nabouwen?

Comment

• MC Party
                              • Sep 2003
                              • 481

Zoek je zoiets?
                              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Robin.vd.Have
                                • Nov 2005
                                • 165

Over de dominatie van MT2 sublaagkasten.
                                Deze zijn officieel door EV in tegenfase geproduceerd. Ik weet niet of het over de originele kasten gaat ? Maar als je ze dus even uit fase zet kan het weleens een hele hoop schelen.

En inderdaad ga niet aan deze kast rommelen, goede kast maar een ramp om te berekenen. Persoonlijk hebt ik nog geen beter klinkende speaker voor deze kast gehoord dan de EVX-180.

M.V.G

Comment

Working...