electro voice mt2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rabies
    • Mar 2006
    • 42

electro voice mt2

ik ben opzoek naar bouw tekeningen van de ev mt2. ik zoek hier al n tijdje naar maar zonder succes. ken imand me hiermee helpen ?
  • EVfreak
    • Jan 2006
    • 146

Originally posted by rabies
    ik ben opzoek naar bouw tekeningen van de ev mt2. ik zoek hier al n tijdje naar maar zonder succes. ken imand me hiermee helpen ?
    Hallo,

De MTL2(bass-kast) die vindt je op het net wel,maar de MTH2(top-kast)
    daar zou ik echt niet aan beginnen,ik denk niet dat dit haalbaar is.Ik weet nu natuurlijk niet welke van de twee je wilt gaan bouwen,maar de topkast is niet te doen om na te bouwen gezien de complexe mid-sectie.De basskast is wel te doen,ik heb mijn 2MTL's ook zelf gebouwd met tekeningen die ik op het net gevonden heb.Ik zou gewoon eens googelen

Succes

Comment

• rabies
      • Mar 2006
      • 42

mt2

idd ik had er bij moeten vermelden dat het om de baskisten ging... die andere dozen daar begin ik niet aan.
      ken je mij de tekeningen evt doormailen ? ik heb best wel vaak lopen zoeken maar kon steeds nix vinden. ken wel bij iemand in gouda de maten komen opmeten, maar als jij ze al hebt... alv.bed.

Comment

• rabies
        • Mar 2006
        • 42

mt2

p.s. hebbie ook foto's van je kisten en evt ook van de bouw ?

Comment

• EVfreak
          • Jan 2006
          • 146

p.s. hebbie ook foto's van je kisten en evt ook van de bouw ?
          Kun je mij even jou e-mail adres doorgeven,gezien ik de plannen heb.
          Foto's van mijn kasten kan ik je ook geven maar ik denk dat dat hier op het forum even ongepast is,ik weet trouwens niet hoe ik hiet op het forum een foto kan plaatsen .Maar ik zeg er wel bij dat ik niet zo handig ben met PC's

Comment

• rabies
            • Mar 2006
            • 42

wat is er ongepast aan dan ? naakte vrouwen op je subs ?

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

veel succes ermee! de plannen die je op 't net tegenkomt kloppen wel voor de specifiek vermeldde woofer (en kan misschien wel goed klinken) maar komen van geen kant overeen met de originele kast...

Comment

• EVfreak
                • Jan 2006
                • 146

wat is er ongepast aan dan ? naakte vrouwen op je subs ?
                Nee,geen naakte vrouwen voor of naast mijn subs.Nee ik weet gewoon niet hoe ik een foto hier op het forum krijg,maar zoals ik al zei,ik ben niet zo handig met PC's...

Over die plannen die je op het net vindt;Die wat ik gevonden heb waren origineel van EV,met de Autocad tekeningen erbij. Ik heb deze zo gelijk ze getekend waren na gebouwd en er zit geen millimeter verschil in met de originele MTL2. Ik heb trouwens de originele MTH2.5 (topkast) er op staan en dat past allemaal perfect.Ik zeg niet dat er geen tekeningen rond zwerven die aangepast zijn.Ik gebruik de "goedkope" Eminence SIGMA PRO-speakers in mijn kasten en dit klinkt nét zo goed als de originele EVX180

Veel succes

Comment

• rabies
                  • Mar 2006
                  • 42

Originally posted by luc2366
                  veel succes ermee! de plannen die je op 't net tegenkomt kloppen wel voor de specifiek vermeldde woofer (en kan misschien wel goed klinken) maar komen van geen kant overeen met de originele kast...

ehm... mischien ken jij me ook helpen dan ? als je het toch al weet?

Comment

• rabies
                    • Mar 2006
                    • 42

p.s. liever p.a. dan p.c. ok !

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

Originally posted by EVfreak
                      Nee,geen naakte vrouwen voor of naast mijn subs.Nee ik weet gewoon niet hoe ik een foto hier op het forum krijg,maar zoals ik al zei,ik ben niet zo handig met PC's...

Over die plannen die je op het net vindt;Die wat ik gevonden heb waren origineel van EV,met de Autocad tekeningen erbij. Ik heb deze zo gelijk ze getekend waren na gebouwd en er zit geen millimeter verschil in met de originele MTL2. Ik heb trouwens de originele MTH2.5 (topkast) er op staan en dat past allemaal perfect.Ik zeg niet dat er geen tekeningen rond zwerven die aangepast zijn.Ik gebruik de "goedkope" Eminence SIGMA PRO-speakers in mijn kasten en dit klinkt nét zo goed als de originele EVX180

Veel succes
                      klopt, die plannen heb ik ook gezien. Stonden daar de maten bij (kan 't me niet meer herinneren)?
                      Heb je totaal NIETS aan de kast verandert als je de Sigma erin gebruikt?
                      En welke processing of EQ-instellingen gebruik je dan tov de originele instellingen? (dit mag je me ev. privé mailen)

groetjes

Comment

• rabies
                        • Mar 2006
                        • 42

he Luc,ik zie dat je dit topic ook volgt. heb jij ook ervaring met deze kasten ?
                        zo ja, ook zelfbouw ? weet jij dan ook of ik ze aan zou kunnen passen om ze dezelfde breedte maat van mijn XL-bins te geven ? zodat ik die er weer op kan plaatsen. ik heb weinig ervaring met software programma's en ben hier niet zo happig op. of is er iemand anders die me hiermee kan helpen ? ik heb de maten van mijn XL-bins: 730hoog x 970breed x 900diep en die van de mt2's: 572hoog x 914breed x 760diep
                        ik zou er graag snel aan beginnen om ze deze zomer lekker te gebruiken.
                        ik ben mijn 2e setje 18lw1400's al aan het "inspelen"

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

heb er idd ervaring mee: 2 occasie gekocht en 6 gekopieerd...

ivm aanpassen kast: laat dat maar vallen, het is meer dan 4 plankjes tegen elkaar timmeren

Comment

• rabies
                            • Mar 2006
                            • 42

ik heb expres de (gewenste) maten en speaker types erbij vermeld in de hoop dat iemand aan de hand van die gegevens mij kan helpen met eventuele berekeningen.

en dat het meer is dan 4 plankjes tegen elkaar timmeren snapt m'n opoe ook nog wel, daarom vraag ik ook hulp.... en geen commentaar.

Comment

• EVfreak
                              • Jan 2006
                              • 146

Originally posted by luc2366
                              klopt, die plannen heb ik ook gezien. Stonden daar de maten bij (kan 't me niet meer herinneren)?
                              Heb je totaal NIETS aan de kast verandert als je de Sigma erin gebruikt?
                              En welke processing of EQ-instellingen gebruik je dan tov de originele instellingen? (dit mag je me ev. privé mailen)

groetjes
                              Ja,er stonden maten bij,nagebouwd en klopte perfect met de originele kasten.
                              Ik heb totaal niets veranderd aan de kasten voor de Sigma's.Ik heb wel een tijdje verschillende merken speakers met elkaar vergeleken en ik heb de sigma niet gekozen omdat hij de goedkoopste speaker was maar wel omdat hij in de kast past zonder wijzigingen aan te brengen en ook omdat de parameters(QTS,ed.) het dichtst in de buurt liggen van de originele EVX180.Wat ik verder nog kan zeggen is dat het prima kwaliteit is die Sigma's.één kast is 1300Wrms,er staat een versterker op die 1600Wrms is en deze kan ik zonder problemen volledig uitsturen tot in de clip(ps.het is een RMX5050 van QSC)

Dan de "processng"?...
                              Ik gebruik (helaas) een Behringer DCX2496 waar ik NIET tevreden van ben,gezien ik momenteel al het twede toestel heb op een half jaar tijd en ik weer problemen er mee heb.Ik behandel mij materiaal als Hi-Fi-spul dus aan de gebruiker ligt het niet,maar dit ter zijde.
                              Ik gebruik de originele parameters van EV.Deze heb ik gekregen van de importeur.En EQen,doe ik in de meeste gevallen niet,alles staat "flat".
                              Ik gebruik wel de originele MTH2.5/94 topkasten.

Comment

Working...