Welk W-Bin ontwerp??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Het ziet er inderdaad uit als een extra paneel dat tussen de speaker en de baffle zit. Eigenlijk is de baffle dus gewoon dikker en dat heeft zo zijn voordelen. Al hoeft het natuurlijk niet.

Het middelste stuk is open. De twee andere lijnen zijn wellicht getekend om aan te geven dat het niet om een cirkelvormig gat gaat. Het gat heeft immers twee ronde en twee rechte zijdes.

Mvg Johan

Comment

• Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

Speaker zit idd op een extra paneel, hier zaten ze vast (dat paneel waarop je de speaker monteerd) met 4 vleugelmoeren. Ook moet er een tochtband tussen de plaat/speakerkast(gat) komen. Het bevestigen van de speaker gaat op deze manier stukken eenvoudiger.. Enja; draai de speaker rustig gelijktijdig aan, draai niets door.. Ik heb zo toen een Beyma 15K200 verknoeid..
      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• chrisboutsen
        • Jan 2006
        • 32

Originally posted by Dr. Edie
        Ik heb zo toen een Beyma 15K200 verknoeid..
        Wat was gebeurd? het speaker chassis gebarsten?

Comment

• chrisboutsen
          • Jan 2006
          • 32

Wat zal er gebeuren als ik de plaat voor de baffle weg laat? en de spaeker er rechtstreeks tegen monteer? En als ik het gat volledig rond maak? Want dan lijkt er mij toch meer geluid doorheen te kunnen niet?

Nu dit kan een foute redenering zijn hé.

Maar ik ben toch blij dat jullie mij zover geholpen hebben.

PS: Wat vinden jullie van de RCF ESW 1018?

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Op die manier verander je de voorkamer, de compressiefactor en het hoornverloop. Een hogere compressiefactor wordt vaak gebruikt om de SPL in het laag een beetje op te krikken. Bovendien kan de hoorn kleiner beginnen waardoor je meer lengte en een beter verloop in het zelfde volume kwijt kunt.

Zie ook vanaf S1: http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...09&postcount=2

Over de ESW1018 is al zoveel geschreven, dat vindt je vast wel met de zoekmachine.

Mvg Johan

Comment

• Mental Timo
              • Feb 2006
              • 2

15 inch w-bins

ik ben nu zelf ook bezig met vier kleine w-bins voor 15 inch speakers te bouwen
              deze zijn eigenlijk bedoeld voor de RCF L15-540
              maar ik zet er twee 554k en twee 542k in
              ben nog wel op zoek naar 1 554k (maakt niet uit of het opgeblazen is of niet)

hier is de link:

ik heb nog geen idee hoe ze gaan klinken
              wat ik er wel leuk aan vind is dat het, in tegenstelling met de meeste andere 15 inch w-bins, twee basreflexgaten heeft
              misschien hebbie er wat aan...

Comment

• S500D
                • Feb 2003
                • 215

Heet een w-bin met 2x 15" geen Co(u)rt-bin?
                Maar waarom ga je met 2 verschillende speakers werken?

Gr Ron.
                U draait, Wij vragen.

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Hoeft niet persé, Court w-bin's zijn weer wat anders ontworpen (langere hoorn). Twee verschillende speakers vind ik ook wat vaag, al helemaal omdat je niet zeker weet hoe ze erin zullen presteren. De BR-gaten zullen niet zoveel uitmaken qwa diepgang.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

15" Eli

De kasten zullen slecht resultaat geven met de speakers die jij wilt gaan gebruiken, ik heb ze berekend op de RCF L15-540. De 2 bassreflex poorten geven de kasten net even dat beetje rendement meer om 50Hz er strak uit te krijgen. Jaren gedraait met deze kasten als side fill met een 12"+ de Celestion 100w bulletdriver. Ingeruild voor 2 nieuwe 15"monitors. Had ik achteraf nooit moeten doen.
                    groetjes

___
                    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...