Ciare speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henk de geluidsman
    • Jun 2005
    • 75

Hai SIS ga je me nog vertellenhoe het komt dat een Ciare wel sneuvelt in mijn kast en een RCF niet ?

Of is Ciare idd minder[}][}][}]
    nvt

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Beste Henk,

Als je dat niet snapt dan lijkt me het beter dat je eerst een paar jaartjes forums gaat doorlezen of nog beter wat goede boeken over luidspreker techniek.

Er zijn betere merken dan Audio Performance...

MVG Contour

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Hallo Henk,
        Hebben we het over deze sub ?

sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Henk de geluidsman
          • Jun 2005
          • 75

Ik heb niet zo heel veel tijd om alle forums door te lezen, meestal ben ik aan het werk met geluidsapparatuur, leer ook veel van hoor ipv lezen.

Hai Sis het is idd deze speaker, hoewel we hem niet meer vanaf 27 hz laten lopen.
          Zoals gemeld gaat de Ciare hierin dus toch (ondanks) processor stuk.[:0]
          nvt

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door Henk de geluidsman

Ik heb niet zo heel veel tijd om alle forums door te lezen, meestal ben ik aan het werk met geluidsapparatuur, leer ook veel van hoor ipv lezen.

Hai Sis het is idd deze speaker, hoewel we hem niet meer vanaf 27 hz laten lopen.
            Zoals gemeld gaat de Ciare hierin dus toch (ondanks) processor stuk.[:0]
            Jaja
            Dan is de conclusie toch duidelijk :
            kast, speaker, processor en eindtrap zijn niet goed op elkaar afgestemd ! dit noemen ze ook ontwerpfouten
            Maar om nou direct de ciare speaker de schuld te geven lijkt mij voorbarig !!
            Bij audio-performance moeten ze misschien dit kastje maar eens opnieuw gaan ontwerpen , want DAAR zit de fout en niet bij de ciare speaker !!
            Dat is mijn mening [8D]
            sis

Comment

• Henk de geluidsman
              • Jun 2005
              • 75

oke idd kan het aan het AP ontwerp liggen, maar de RCF blijft heel, daar ging het uiteindelijk om, vergeleken met de Ciare kan hij dus toch meer op zijn kloten krijgen voor hij stuk gaat (lees ik in andere topics ook al)
              []
              nvt

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

oke idd kan het aan het AP ontwerp liggen, maar de RCF blijft heel, daar ging het uiteindelijk om, vergeleken met de Ciare kan hij dus toch meer op zijn kloten krijgen voor hij stuk gaat (lees ik in andere topics ook al)
                []
                Dat bewijst meteen dat de RCF beter in die kast past dan die ciare + dat ze bij AP een bere grote fout gemaakt hebben in de keuze van hun speaker in combinatie met de eindtrap en processor !!!
                schaam, schaam, schaam AP

algemeen gezien heeft de ciare speaker er niks mee te maken maar moeten de ontwerpers terug naar school of boeken beginnen lezen over luidsprekerbouw !!!
                voor mij geen AP dus [8D] duidelijk !!

sis

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

AP copieert zich een ons, en denkt dan dat ze het betere systeem hebben. Met een enkele tekortkoming : de componenten die ze denken te copieren worden door de originele fabriek ietwat gemodificeerd, en hebben dan ineens een heel andere TS-set.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Het valt me trouwens op dat als we ergens een speaker vervangen en er een RCF voor terugplaatsen het toch altijd wel een paar DB'tjs winst geeft.Niet alleen bij Ap overigens.[xx(]
                    Henk , kan je ook even vertellen over welke RCF's het gaat !!
                    want er zijn der wel meerdere hé [8D]
                    Pas op , ik ben ook RCF fan , maar dat betekent niet dat ik niet opensta voor andere topspeakers
                    sis

Comment

• Henk de geluidsman
                      • Jun 2005
                      • 75

Nou als je de 18 inch rcf speakers gaat bekijken waren er drie goede type's de L18S800, L18P200 en L18P300.
                      Die hebben we dus een aantal jaar gebruikt, nu zijn er de nieuwe Precision series[] en (daar waar er budget is) gebruiken we die.

Maar de L18P300 is wel de meest gebruikte speaker en die is ook in die Sub7 kasten terecht gekomen.

nvt

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Nou als je de 18 inch rcf speakers gaat bekijken waren er drie goede type's de L18S800, L18P200 en L18P300.
                        Die hebben we dus een aantal jaar gebruikt, nu zijn er de nieuwe Precision series[] en (daar waar er budget is) gebruiken we die.
                        Maar de L18P300 is wel de meest gebruikte speaker en die is ook in die Sub7 kasten terecht gekomen.
                        maw. als er budget is pleur je er gewoon een precision serie in !!
                        En hoe zit het dan met de TS parameters enz...???
                        Het lijkt wel een gokspel !!
                        speaker niet goed / RCF erin en klaar is Clara !!
                        Werk je op deze manier ?
                        sis

Comment

• Henk de geluidsman
                          • Jun 2005
                          • 75

Neen mijnheer eawsis, ook de Precision series zijn er in verschillende uitvoeringen, waarvan de specs keurig bekend zijn, dan hebben een heel mooi programmaatje op de pc wie niet? en dan even tikken en klaar is Henkalara dus niet altijd dezelfde speaker, maar in veel gevallen is de P300 toch de meest geschikte.

[^][^][^]

nvt

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Ok ik snap het
                            verander je ook de afstemming van de kast ??
                            sis

Comment

Working...