Ciare speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ciare speakers

Wat is eigenlijk de kwaliteit van ciare speakers ??

Behalve de punisher heb ik nog nooit of zelden een ciare speaker zien gebruiken in een zelfbouwontwerp !!

Ik weet van Peter van Hove dat ze gebruikt worden in tecnare !!

Verder zie ik bij zelfbouwprojecten vooral :
    18 sound, B&C, RCF en dat is het zowat !!

Of is dit merk " ciare " nog niet bekent genoeg ???

mvg
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

Ciare bestaat al van 1951.
    Zij zijn een zogenaamde OEM facbrikant die enkel speakers leverden aan kasten fabrikanten. Sinds kort leveren zij ook losse speakers voor zelfbouw.
    Hun grootste afnemer was vroeger Meyer Sound, en ja Tecnare gebruikt ook sinds een jaar of 3 enkel nog Ciare speakers, en ze weten wel waarom.
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

Ciare bestaat al van 1951.
      Zij zijn een zogenaamde OEM facbrikant die enkel speakers leverden aan kasten fabrikanten. Sinds kort leveren zij ook losse speakers voor zelfbouw.
      Hun grootste afnemer was vroeger Meyer Sound, en ja Tecnare gebruikt ook sinds een jaar of 3 enkel nog Ciare speakers, en ze weten wel waarom.
      Gebruikt tecnare dan speciaal voor hun kasten op maat gemaakte ciare's ??
      sis

Comment

• Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

Voor zover ik het weet zijn het standaard componenten.
        De meeste fabrikanten die custom speakers voor hun laten maken doen dit enkel om hun klanten afhankellijk te maken van hun product. Eventuele replacement speakers moeten ze dan noodgewongen wel bij hun aankopen, meestal aan een veel duurder prijs dan wat ze zouden moeten kosten.
        Ik weet bvb van heel groot merk (zonder namen te noemen) die speakers laat maken speciaal voor hun, de enige modificatie die ze laten uitvoeren is de gaten in het chassis op een andere plaats, zodat bij eventuele defecten er geen andere speakers in hun kasten kunnen geplaatst worden. Die custom speakers worden dan natuurlijk 2 keer zo duur verkocht als dezelfde niet custom speaker. Ik vindt het een groot voordeel om geen custom speaker te gebruiken, als iemand ooit een oudere kast wil herstellen hoeft die niet op zoek naar speciale overdereven dure speaker.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

Voor zover ik het weet zijn het standaard componenten.
          De meeste fabrikanten die custom speakers voor hun laten maken doen dit enkel om hun klanten afhankellijk te maken van hun product. Eventuele replacement speakers moeten ze dan noodgewongen wel bij hun aankopen, meestal aan een veel duurder prijs dan wat ze zouden moeten kosten.
          Ik weet bvb van heel groot merk (zonder namen te noemen) die speakers laat maken speciaal voor hun, de enige modificatie die ze laten uitvoeren is de gaten in het chassis op een andere plaats, zodat bij eventuele defecten er geen andere speakers in hun kasten kunnen geplaatst worden. Die custom speakers worden dan natuurlijk 2 keer zo duur verkocht als dezelfde niet custom speaker. Ik vindt het een groot voordeel om geen custom speaker te gebruiken, als iemand ooit een oudere kast wil herstellen hoeft die niet op zoek naar speciale overdereven dure speaker.
          Ja ik ken ook zo'n merk !!( je kan al raden welke zeker ) heb hier de prijslijst liggen [V][V]

Ondertussen heb ik eens zitten rondneuzen op de site van ciare , daar zitten toch een arsenaal goede speakers tussen als ik de specificaties bekijk

sis

sis

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Ik gebruik, regelmatig, Ciare speakers in zelfbouw kasten, met goed resultaat.
            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

citaat:de gaten in het chassis op een andere plaats, zodat bij eventuele defecten er geen andere speakers in hun kasten kunnen geplaatst worden.

Hahahahaha.....tja, niemand kan een nieuw schroefje op een andere plek in het hout krijgen he..... slim van ze !!

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door ivo

Ik gebruik, regelmatig, Ciare speakers in zelfbouw kasten, met goed resultaat.
                Ok, Ivo wil je ook mededelen welke types je gebruikt :
                waarvoor ?
                Waarom ?
                Welke configuraties ?
                enz...
                Lijkt mij interessant [^]
                sis

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

DAT OEM-verhaal moet je een beetje met een korreltje zout nemen.

Ik ken een stuk of 5 merken die alle 5 claimen dat hun materiaal ergens inzit, en dan mag ik het openschroeven, en blijkt het gewoon JBL, of Yamaha te zijn. En daarvan dan ook al weer ouwere types, met een behoorlijk andere TS=parameterset dan de specsheets van de originele fabrikant....

Beetje het verhaal van "ik mag de motor leveren voor de ferrari F1..."...

Comment

• Van Druten
                    • Jul 2004
                    • 29

Ik heb zelf een aantal subkasten gebouwd met de CIARE 18.00 W3 (4 ohm versie)

De speakers geven zoveel druk, dat je broekspijpen gaan wapperen.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door Van Druten

Ik heb zelf een aantal subkasten gebouwd met de CIARE 18.00 W3 (4 ohm versie)

De speakers geven zoveel druk, dat je broekspijpen gaan wapperen.
                      Wil je ook vertellen welke soort subkasten dat je gemaakt hebt ?
                      Ik ben nieuwsgierig
                      sis

Comment

• Henk de geluidsman
                        • Jun 2005
                        • 75

Die 18.00 is bij ons als enige kapoet gegaan, terwijl er 10 RCF speakers hetzelfde werk doen en die zijn nog nooit kapot gegaan, dus dan is het voor mij duidelijk wat de kwaliteit van de speaker is, en om nou te zeggen dat t een budgetspeakertje is Nee dus
                        nvt

Comment

• Peter Vanhove
                          • Jun 2002
                          • 347

citaatie 18.00 is bij ons als enige kapoet gegaan, terwijl er 10 RCF speakers hetzelfde werk doen en die zijn nog nooit kapot gegaan,
                          Dit zegt uiteraard niets over CIARE of RCF, misschien zijn de kasten wel gebouwd voor RCF, of beter gezegd, zijn de RCF speakers misschien wel beter aangepast aan de kast waar ze inzitten.
                          Wij hebben 16 dubbele 18 subs, allemaal met CIARE 18.00 W3 en daar is er nog nooit een van defect gespeeld, terwijl ze wel voor de volle 100% gebruikt worden op zware versterkers FP-6400's. De enige die we al defect hebben gehad waren er waar de magneetkern losgekomen was door een mechanische klap. Zelfde geval met al onze tops waar 24 CIARE 12.00 W1's in zitten, ook nooit een defect aan gehad.
                          Kan je nog wat meer vertellen, een discotheek in de buurt had 4 dubbele 18" subs met B&C drivers in, zeer regelmatig werden de speakers defect gespeeld, we vervingen alle speakers door 18.00 W3's, nooit geen enkel probleem meer gehad, en het geluid werd er allen maar beter door.
                          Het enige defect tot nog toe was bij een andere klant die er 2 zwartblakerde door er een veel te licht k*tversterkerje van d*p een nachtje niet uit de clip op los te laten. Dit zou met RCF of eender welk ander degelijk merk ook gebeurd zijn.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door Henk de geluidsman

Die 18.00 is bij ons als enige kapoet gegaan, terwijl er 10 RCF speakers hetzelfde werk doen en die zijn nog nooit kapot gegaan, dus dan is het voor mij duidelijk wat de kwaliteit van de speaker is, en om nou te zeggen dat t een budgetspeakertje is Nee dus
                            En Henk, graag meer duidelijkheid hoe die ciare gesneuveld is ??
                            Wat heb je daar mee aangericht
                            Verkeerd kastje misschien ?
                            sis

Comment

• Henk de geluidsman
                              • Jun 2005
                              • 75

de Ciare speakers zaten in de SUB7 van Audio Performance,
                              dat is de speaker die de fabriek er in zet, is een bassreflexkast.

Gewoon netjes processorgestuurd dus daar kan t niet aan liggen, ik heb ook het idee dat de RCF L18P300 iets meer rendement heeft, is maar een klein beetje, maar aan het eind van je versterker is elke db er een he
                              nvt

Comment

Working...