Ik zal echt niet boos op iemand worden. Het is nu eenmaal hobby en men moet doen wat hij wil. Ik geef alleen maar een tip, ongetwijfeld weet Bertuss ook wat hij doe maar het is zo 100 verschilende mensen, 100 verschilende ideeen.
Welke speaker in deze kast?
Collapse
X
-
je vorige post duidt erop dat je maar wat in de wilde weg aan het doen bent.
volledig verkeerde stelling die je aanneemt. omdat er wel degelijk uitzonderingen zijn.
en die had JIJ gevonden, als je achter die drivers aan was gegaan. maargoed.
gooi er maar wat anders in. ben benieuwd naar je resultaat.
Comment
-
Ik snap het niet... Waarom wil je die luidspreker kasten behouden?
Goed, nu heb je de plank niet meer 'schuin' maar rechtgemaakt, is het niet veel verstandiger een lekkere speaker te nemen en DAAR een kast omheen te bouwen waarin die zich pas ECHT lekker thuis voelt ? Zo blijf je kloten, zonde van zo'n vrij prijzige speaker... Maargoed, doe vooral eigenwijs.
En wat is er mis met een 12" sub?.. Ken d'r genoeg (danwel vaak hoorngeladen).
Ik ben net als Bertuss benieuwd naar het resultaat.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
In en Sub15 kast ( bouwtekening rechtsreeks van B&C ) daar staat dezekfde kast als de mijne ,scheelt een paar liter.
dus dan heb ik een kast waarin de speaker zich thuisvoelt.
Ik ben al tot de konclusie gekomen dat ik de poorten niet eens hoef aan te passen. ,ik maak het middenschotje tussen de poorten gewoon iets breder zodat deze poorten dezelfde worden als de orginele Sub 15 kast.
Mn poorten zijn dezelfde ,Mn liter inhoudt is idem ,en de speaker is er voor gemaakt dus wat kan er dan nog mislopen ?
dan ben ik toch klaar met mn spul.
Dat ik mss met een 12" een iets beter resultaat krijg zou best kunnen ,maar blijft het dan nog even simpel ? ( nee dus )
A : ik moet 2 compleet nieuwe kasten bouwen
B : ik wil baasreflex kast en geen hoorngeladen ( moet ik daar ook nog achteraan ,hoe ik dat moet bverekenen enz.. ),weet je wel hoeveel werk in een Labsub of punisher gaat zitten.
C : Ik heb 50€ voor die kasten betaaltd ,mieter ik ze toch niet daarna op het containerpark ( stort ) ?
ik hoef niet het onderste uit een speaker te halen ,maar wel wil ik gaarne weten of ik hem niet kapot ga spelen in een slecht berekende kast als ik er zijn Rms waarde op zet ?
Ik wil een leuke bass ,geen Je van Het Top Ding ( dat is geen kwestie van eiegnwijs maar wel waarvoor ik hem nodig heb ), mss 10 keer per jaar familiefeestjes.
Waarom koop ik dan geen kant en klare sub ? ,omdat in een kant en klare sub je 60% kast betaald en 40% speaker dus een box van 300€ zit een speaker in van max 180€ ,dan denk ik dat ik meer uit mn zelfbouwkast met een 300€ speaker haal. ( denk ik )
Waarom niet ?Comment
-
Dan verkoop die kastjes voor een paar Euro, en neem de SM15 van Dap, komt beslist een lekker geluid uit! Je houd geld over zelfs... Maargoed, dat wil je dus niet.. Dan koop een van de eerder genoemde speakers en pleur die erin en hoop op een goed geluid.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
Het zijn leuke drivers, ciare 1200sw, eminence lab12, het enige nadeel het lage db vermogen, rond de 90!. Dus in een klein basreflexkastje moet er al veel vermogen in om aan een beetje druk te komen en dan zit je ook al met de xmax! Deze speakers kan je inderdaad in extreme kasten gebruiken, zeer klein of zeer groot, 125ltr is een gemiddelde maat, niet echt optimaal voor één van de twee. Ik heb thuis nog wat ciare's liggen, ik zal ze wel eens proberen in een 125ltr kast, kijken wat het resultaat is in de praktijk.Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.Comment

Comment