Welke speaker in deze kast?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekal
    • Jul 2003
    • 62

Welke speaker in deze kast?

hallo ik heb 2 groote kisten herleidt tot 2 kleine kasten.

[url]http://www.rekal.be/ANDERE/project1-1.JPG[url]

en dit zijn de maten geworden:

welke speaker kan ik het beste in deze kasten plaatsen?
    Mijn budget ligt op min 200€ max 300€ per speaker ,zelf dacht ik aan
    Beyma 15g450/n ,JBL 2226 of een L15 s800.

de kastinhoudt is 74l waar de basspoort en speaker nog af moet!
    evetueel (liever niet) maak ik de plank recht en heb ik 125l

het moeten basspeakers worden van 8ohm 600w rms per stuk. of iets meer in wattage.

wie kan eens kijken / zoeken of mijn inhoudt wat ik berekend heb wel klopt [:I] en welke speaker ik in deze kast kan plaatsen?
    Dan nog wat ik moet doen met mijn basspoorten ( bv. pvc pijpje derin van 5cm en die andere 2 dicht maken )
    Waarom niet ?
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

"Kan iemand effe"....

Goed, meteen een vraag;
    WAAROM moet het 600 Watt zijn?[xx(]

Overigens is de inhoud niet een beetje klein ?.. Je kan een lekkere flinke driver erin hangen, maargoed, misschien beter om voor die driver een geschikt mooi kastje te bouwen?

Succes.
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• rekal
      • Jul 2003
      • 62

Dus jij zegt maak de plank recht en crieern meer volume ,nou goed ;;dat kan dus maar eerst wel effe weten welke speaker er dan in moet voordat ik hals over kom ga zitten zagen.
      ( das al heel wat beter )
      Waarom niet ?

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Rekal, heb je die kasten 2 de hands gekocht ?
        als dat zo is kan je misschien vragen aan de verkoper welke speakers er in zaten !!!
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Nijhuisr. je zit hier niet op dat ander forum !!
          Laat hem nou, we zien wel hoe het hier afloopt
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Topic opgeruimt.

Beste Rekal.

Ik raad je aan om je vraag opnieuw te formuleren. Deze keer in iets beschaafder Nederlands en op een iets serieuzere manier. (ik heb je al een stukje op weg geholpen, neem er een voorbeeld aan)

Op die manier krijg je ook serieuze reacties terug.

Comment

• bertuss
              • Jan 2002
              • 816

als ik dergelijke kleine inhouden zie, denk ik eventjes aan de lad driver van eminence, of de ciare driver uit de punnischer.

let wel op dat je een berg power nodig hebt.
              er zijn wel degelijk kleine subaksten mogelijk. maar voor niets gaat de zon op helaas.

ps. drivers zijn wel 12" .
              maar je kan goed knutslen zie ik. dus komt goed.
              En binnen je budget.

Comment

• rekal
                • Jul 2003
                • 62

Mmm ik wil het toch echt op een 15" houden.
                ik ben me aan het verdiepen in WinISD zodat ik zo hopelijk zelf kan uitvissen welke speaker derin moet.
                ik maak wel een screenshot van de plot.
                Als de echte "kenners" dan willen kijken of ik alles goed gedaan heb ,ben ik een blij mens.

alvast bedankt.
                ( vanavond ga ik aan de slag met de materie en kom hopelijk tot een oplossing ,I'l keep you updated. )
                Waarom niet ?

Comment

• wout
                  • May 2003
                  • 100

Ik heb dezelfde kasten (nogaltijd in 1 stuk) en hierin zitten (als ik mj niet vergis)2*RCF L15-554K
                  The leader knows, Dateq
                  The leader knows, Dateq!

Comment

• rekal
                    • Jul 2003
                    • 62

Dank WOUT !!!! 1000maal dank !!
                    ik zie wel dat het dan om een MID-BASS speaker gaat. ( 600wAES )
                    Ik zou het erg op prijs stellen als je eens zou willen kijken of je 100% zeker bent van je gedacht. ( dan twijfel ik niet langer en bestel er 2 nieuwe ).
                    Zou je mss ook een foto willen posten van jou speakers ? ,lijkt me leuk.
                    ,,is de kast af zoals ik hem heb ? ,of moeten der nog baspoorten inkomen ? ,of zijn het ook bij jouw gewoon 3 gaten ? en geen pvs buis.

Bevallen ze een beetje ? ,kan ik ze lekker belasten van 30 tot 200hz op 600w rms ? ( das de bedoeling ,of hoe filter jij ? )
                    Zijn de kasten van Rcf dan ? de koper zei namelijk ook dat er rcf in had gezeten maar wist niet meer welke.

kortom ALLE INFO WELKOM
                    voeg me als je wilt toe op msn dan hou ik je op de hoogte rekal@go.to ( geen emaildres ! ) email : rekal@skynet.be
                    Waarom niet ?

Comment

• wout
                      • May 2003
                      • 100

Het is bij die rcf speaker, Het is identiek dezelfde kast; dus ook de poorten en bij mij zit er dus ook geen pvc buis in. Ik vind de kasten eigenlijk wat tegenvallen (mss een kwestie van smaak) maar denk dat deze speaker veel meer kan in een andere kast. Als ik nog eens tijd heb zal ik een foto posten maar je zal er niet veel aan hebben omdat er voor de hele voorzijde een rooster zit. Ik zou in jou geval een nieuwe kast bouwen (je lijkt me we een handige harry) omdat ik denk dat je dan veel meer resultaat hebt dan met deze.
                      The leader knows, Dateq
                      The leader knows, Dateq!

Comment

• rekal
                        • Jul 2003
                        • 62

maar voor wat voor toepassing gebruik je hem ?
                        vanaf welke Hz tot Hz ?
                        Ik kan me voorstellen dat het echt diepe ( onder 70Hz ) niet echt fantashtisch zal zijn maar van 70 tot 200 zou hij toch lekker moeten doorlopen ?
                        het is natuurlijk ook geen subkast maar een bass/mid kast. ( eveneens als de speaker )
                        Waarom niet ?

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Heb je aparte luidsprekers voor de sub?...

Anders zou je eventueel kijken kunnen naar een geheel ander ontwerp... Misschien 2 glijbanen o.i.d... OF gewoon bass-reflex.. Zelf heb ik 2 W-Bin's met de Beyma SM115K (en die gaan heel erg goed.. ) en ben ik voor 250 per W-Bin klaar (leeg gekocht)...
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• rekal
                            • Jul 2003
                            • 62

leuk idee. ,maarja ik heb nu geld voor deze kasten betaald en wil deze dus ook gebruiken.
                            ik wil zeker geen glijbaan omdat deze dan te groot worden.
                            de kast moet heel compact zijn/blijven.
                            Waarom niet ?

Comment

• bertuss
                              • Jan 2002
                              • 816

bij jouw kast maakt het eigenlijk niet meer uit wat erin komt te liggen.

ze zijnzo klein dat je echt iets speciaals nodig hebt.

waarom je per se 15" wilt is mij een raadsel.

lab sub eminence, en ciare zullen vele malen beter presteren.

die 70 hz wat je ergens noemt is nog maar de vraag of je dat haalt. tevens stralen de speakers naar de grond, wat ook niet echt optimaal is. je haalde toen je de kasten doormidden zaagde, het hele principe van die kast uiteen.

Comment

Working...